gerritbakker57 schreef:Dat kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan, een Aberlour
Dat zou verrassend zijn Gerrit..
Nu maar hopen dat niet weer de helft van de share houders veel te snel wil bottelen....

gerritbakker57 schreef:Dat kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan, een Aberlour

Cask1988 schreef:Nou €70 all in voor een op dit moment 10yo die misschien 12 en heel misschien max 15 jaar wordt kan ik prima aan me voorbij laten gaan heurHoe langer ie op dat first fill sherryvat blijft liggen hoe dichter het in de buurt komt van een doorsnee A’bunadh. Dan koop ik die wel zonder wachttijd en voor €20 goedkoper.
Maar ik snap dan ook wel weer dat het voor een Aberlour fan of A’bunadh verzamelaar een must is
Cask1988 schreef:Nou €70 all in voor een op dit moment 10yo die misschien 12 en heel misschien max 15 jaar wordt kan ik prima aan me voorbij laten gaan heurHoe langer ie op dat first fill sherryvat blijft liggen hoe dichter het in de buurt komt van een doorsnee A’bunadh. Dan koop ik die wel zonder wachttijd en voor €20 goedkoper.
Maar ik snap dan ook wel weer dat het voor een Aberlour fan of A’bunadh verzamelaar een must is
.
defeatless schreef:Ik heb die BenRiach laten lopen, bewust.
De kans op een Glensherry lijkt me in dit geval wel erg groot. Zeker als je de omschrijving van het vat ziet plus het idee dat deze op 8-10yo uitgebracht gaat worden.
Maar goed, blijkbaar ben ik niet de enige, want er is as we speak nog zat te krijgen.

defeatless schreef:Ik heb die BenRiach laten lopen, bewust.
De kans op een Glensherry lijkt me in dit geval wel erg groot. Zeker als je de omschrijving van het vat ziet plus het idee dat deze op 8-10yo uitgebracht gaat worden.
Maar goed, blijkbaar ben ik niet de enige, want er is as we speak nog zat te krijgen.

Oogadal schreef:Ik ben lately wat aan de kritische kant, ik kan me niet helemaal (meer) vinden in het bottel tempo, de recente Glen Elgin bijvoorbeeld.
Dat heeft niks met cQs zelf te maken, maar is een gevolg van de meerderheid van stemmen. En er zijn momenteel geloof ik een heleboel (newbie?) certificaat houders met weinig geduld die niet kunnen wachten tot het in de fles zit....![]()
En zeker met potentiële 90 punters (de PX peat en sherry bijvoorbeeld) vind ik dat zo zonde....

Oogadal schreef:Ik ben lately wat aan de kritische kant, ik kan me niet helemaal (meer) vinden in het bottel tempo, de recente Glen Elgin bijvoorbeeld.
Dat heeft niks met cQs zelf te maken, maar is een gevolg van de meerderheid van stemmen. En er zijn momenteel geloof ik een heleboel (newbie?) certificaat houders met weinig geduld die niet kunnen wachten tot het in de fles zit....![]()
En zeker met potentiële 90 punters (de PX peat en sherry bijvoorbeeld) vind ik dat zo zonde....
Cask1988 schreef:Oogadal schreef:Ik ben lately wat aan de kritische kant, ik kan me niet helemaal (meer) vinden in het bottel tempo, de recente Glen Elgin bijvoorbeeld.
Das de hoek waar ik ook een beetje zit ja. Ik houd met samengeknepen billetjes de inmiddels 20 vaten waar ik in zit, in de gaten. Wat mij betreft is CQS volledig uit de klauwen gegroeid met elke week een vat en een scheepslading newbies die op vaten duiken. Het F5 gehalte is regelmatig zo extreem dat ik het niet eens leuk meer vind om er voor te gaan zitten. En idd de kans dat vaten steeds meer te snel zullen worden gebotteld lijkt met de dag toe te nemen. In de prognose lees ik veel van hetzelfde terug. Bottelen op een jaar of 8 tot Max 12. Het merendeel is first fills dus er gebeurd gewoon hetzelfde als in de winkels: jonge bommen op CS. Waarom zou ik dan gaan wachten op een vat als ik dat ook zo uit t schap kan trekken.![]()
Ik trek niet aan de touwtjes maar het lijkt mij dat het concept meer terug zou moeten naar z’n roots. Een vatencollectief.. Het begint nu meer en meer op een ingewikkelde IB onderneming te lijken.
Stapoleon schreef:Weet iemand hoevel flessen single malt er worden verkocht per jaar in Nederland?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten