Vatencollectief casQueteers.com
-
- Senior
Re: Vatencollectief casQueteers.com
Mmm... heb een sampletje staan vd Elgin, maar eens aan geroken en van genipt. Inderdaad zonde dat dit nu al gebotteld is. Glen Elgin kan zó mooi zijn, jammer dat het hier niet uit de verf lijkt te komen.
En dan het label weer, manmanman, ooit zoiets lelijks gezien? Tjee... hahah een kale onderbelichte danseres die een nietszeggende move lijkt te maken. Een nieuw dieptepunt! Wanneer stopt deze onzin?!?!?
En dan het label weer, manmanman, ooit zoiets lelijks gezien? Tjee... hahah een kale onderbelichte danseres die een nietszeggende move lijkt te maken. Een nieuw dieptepunt! Wanneer stopt deze onzin?!?!?
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)
-
- Top bijdrager
-
- Moderator
Alsof ze hier meelezen is dit zojuist op de Facebook pagina verschijnen ...
Dit jaar proeven we 17 vaatjes met de deelnemers.
Wat ons betreft is dit het leukste onderdeel, het is elke keer weer leuk en spannend te ontdekken hoe het met onze vaatjes gaat.
Bij de meeste vaatjes bepalen we het bottelmoment samen met de deelnemers, ook daar is de jaarlijkse sample ronde voor bedoeld.
Op wicQ is nu een poll beschikbaar voor elk vat wat we dit jaar proeven. Het is eenvoudig en transparant, iedereen kan tussentijds de resultaten zien.
We vragen alle deelnemers van de betreffende vaten hun keuze te maken voor 31 januari 2021.
Je vindt de poll bovenin het wicQ menu of via de link onderaan. Heel veel proefplezier!
5 x

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
-
- Aanbod sub-moderator
edwinedje schreef:Alsof ze hier meelezen is dit zojuist op de Facebook pagina verschijnen ...Dit jaar proeven we 17 vaatjes met de deelnemers.
Wat ons betreft is dit het leukste onderdeel, het is elke keer weer leuk en spannend te ontdekken hoe het met onze vaatjes gaat.
Bij de meeste vaatjes bepalen we het bottelmoment samen met de deelnemers, ook daar is de jaarlijkse sample ronde voor bedoeld.
Op wicQ is nu een poll beschikbaar voor elk vat wat we dit jaar proeven. Het is eenvoudig en transparant, iedereen kan tussentijds de resultaten zien.
We vragen alle deelnemers van de betreffende vaten hun keuze te maken voor 31 januari 2021.
Je vindt de poll bovenin het wicQ menu of via de link onderaan. Heel veel proefplezier!
Dat is dan wel weer mooi

0 x

- Senior
edwinedje schreef:Alsof ze hier meelezen is dit zojuist op de Facebook pagina verschijnen ...Dit jaar proeven we 17 vaatjes met de deelnemers.
(...)
Inderdaad. Toeval??

0 x
-
- Senior
Ik heb nu de samples van het Peat & Sherry Project (Ledaig) 2011 in het glas ......
Dit is gevaarlijk lekker spul zeg !
De Madeira van dit project hadden we ook al in de VBT8 #3 :
HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
Dit is gevaarlijk lekker spul zeg !

De Madeira van dit project hadden we ook al in de VBT8 #3 :
HWF VBT-8: Sample 3 (11 t/m 17 oktober)
2 x
-
- Forum goeroe
Cask1988 schreef:edwinedje schreef:Alsof ze hier meelezen is dit zojuist op de Facebook pagina verschijnen ......
Bij de meeste vaatjes bepalen we het bottelmoment samen met de deelnemers...
Dat is dan wel weer mooi
Hier staat dus het antwoord op de eerder gestelde vraag al: We kunnen stellen dat de Glen Elgin dan niet bij 'de meeste vaatjes' behoorde. Misschien dat het er mee te maken heeft hoe oud het vat al is (en ze vooraf al aangaven hoe lang deze whisky te willen laten rijpen)? Want was volgens mij al iets van 9 jaar oud toen de delen in de verkoop kwamen, en in mijn eigen 'planning'(schatting/verwachting) stond ie ook al op eind 2020 bottelen dus dit was denk ik al vanaf het begin de bedoeling (en ook zo gecommuniceerd).
0 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Ik heb aan reeds geleverde en nog rijpende bottelingen een kleine tien liggen maar ben nog nooit geïnformeerd over het proeven van een sample. Misschien heb ik toevallig nèt die vaten gekozen waarbij geen proefsamples worden verstuurd, maar ik heb in elk geval het idee dat het eerder uitzondering is dan de regel om de eigenaren te laten proeven en meebeslissen.
Het maakt me op zich ook niet zo heel veel uit. Als ze een mooi vat aankopen en verwachten dat die over bijv 5 jaar gebotteld kan worden, dan heb ik er wel vertrouwen in. Ik ben in elk geval nog nooit erg teleurgesteld geweest door hun releases.
Het maakt me op zich ook niet zo heel veel uit. Als ze een mooi vat aankopen en verwachten dat die over bijv 5 jaar gebotteld kan worden, dan heb ik er wel vertrouwen in. Ik ben in elk geval nog nooit erg teleurgesteld geweest door hun releases.
0 x
-
- Senior
Dit zijn de opties die je kan kiezen in de poll:
This one is ready to bottle now
Almost ready to bottle, lets give it 6 to 12 months more before bottling
Not ready yet, let it rest some extra years
I'm not sure, so I will follow the majority
Other
Ik zit inmiddels ook al in een twintigtal vaten, maar dit jaar geen samples voor 1 van mijn delen. De Arran, Glentauchers en Williamson (Laphroaig) staan wel op de nominatie voor 2021 om gebotteld te gaan worden, dus dat zouden dan mijn eerste bottelingen zijn. Die Glentauchers beloofde veel goeds!
Ze gaan deze keer de volgende delen proeven:
Tomatin 2006 - #722
Glenrothes 2007 - #5818
Strathearn 2015 - #144
Ardmore 2009 - #705958
Ardmore 2009 - #705960
Peat & Sherry project 2011 - #5538
Peat & Sherry project 2011 - #5563
Wolfburn 2014 - #511
Wolfburn 2014 - #512
Ballindalloch 2015 - #388
Ballindalloch 2015 - #389
Teaninich 2015 - #296
Campbeltown Blended Malt 2015 - #41
Blair Athol 2015 - koval #141
Blair Athol 2015 - koval #142
Blair Athol 2015 - koval #143
Blair Athol 2015 - #900031
Other
Ik zit inmiddels ook al in een twintigtal vaten, maar dit jaar geen samples voor 1 van mijn delen. De Arran, Glentauchers en Williamson (Laphroaig) staan wel op de nominatie voor 2021 om gebotteld te gaan worden, dus dat zouden dan mijn eerste bottelingen zijn. Die Glentauchers beloofde veel goeds!
Ze gaan deze keer de volgende delen proeven:
Tomatin 2006 - #722
Glenrothes 2007 - #5818
Strathearn 2015 - #144
Ardmore 2009 - #705958
Ardmore 2009 - #705960
Peat & Sherry project 2011 - #5538
Peat & Sherry project 2011 - #5563
Wolfburn 2014 - #511
Wolfburn 2014 - #512
Ballindalloch 2015 - #388
Ballindalloch 2015 - #389
Teaninich 2015 - #296
Campbeltown Blended Malt 2015 - #41
Blair Athol 2015 - koval #141
Blair Athol 2015 - koval #142
Blair Athol 2015 - koval #143
Blair Athol 2015 - #900031
2 x
-
- Whisk(e)y goeroe
Nickolaas schreef: Nu ik op Wicq rondhang, overweeg ik die Williamson 2015 toch in het mandje te doen..
Zojuist toch maar besteld

1 x
-
- Forum goeroe
Daveen schreef:Dit zijn de opties die je kan kiezen in de poll:
Other
Met, imho erg belangrijk om in de betreffende groep je mening in letters uit te diepen en met mede eigenaren van gedachte te wisselen.
Zo vind ik van het Peat & Sherry project het Madeira vat echt zwaar teleurstellen terwijl het PX vat nu al serieus goed is, maar met wat extra jaartjes nog heel veel beter zal worden. En dat kun je in dat polletje niet kwijt...
2 x
-
- Top bijdrager
Zo, die Wolfcraig van deze week gaat snel
Had niet verwacht dat er zo veel interesse zou zijn voor een distilleerderij die nog niet eens bestaat. Veel vertrouwen in de kwaliteit denk ik. 

0 x
-
- Aanbod sub-moderator
Heeft vast te maken met de brexit en de tijd die nodig is voordat Schotland onafhankelijk terug komt in de EU waardoor tegen die tijd de flessen weer tegen normale prijzen naar NL kunnen komen. Dit vult dat tijdspad mooi op onder t mom ‘while we wait’ 

0 x

- Forum goeroe
JvR schreef:Zo, die Wolfcraig van deze week gaat snelHad niet verwacht dat er zo veel interesse zou zijn voor een distilleerderij die nog niet eens bestaat. Veel vertrouwen in de kwaliteit denk ik.
Ik kijk er eigenlijk niet van op. FOMO XXL.
Het staat haaks op de veelgehoorde ‘klacht’ dat het allemaal nog zo lang duurt voor het gebotteld wordt. Het duurt bij deze zelfs nog lang voor het gedestilleerd wordt....

7 x
-
- Senior
Toch maar weer gezwicht.
Onder andere vanwege het tasting panel, waar ik kennis heb mogen maken met de Fettercairn. En het lijkt mij bij uitstek een mooi zwoel zomers sapje voor op de steiger.
Onder andere vanwege het tasting panel, waar ik kennis heb mogen maken met de Fettercairn. En het lijkt mij bij uitstek een mooi zwoel zomers sapje voor op de steiger.
1 x