Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Dre » 27 Sep 2019, 09:53

gerritbakker57 schreef:Ben benieuwd wie er geïnteresseerd is in de laatste toevoeging op wicQ, de Royal Brackla. Heb daar totaal geen ervaring mee.

Ik zie dat je vier verschillende Brackla's dicht in je kast hebt staan waarvan één zelfs dubbel. Ik zou zeggen: Trek er gerust eens iets van open, dan ervaar je het zelf.
3 x

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 27 Sep 2019, 10:38

Dre schreef:
gerritbakker57 schreef:Ben benieuwd wie er geïnteresseerd is in de laatste toevoeging op wicQ, de Royal Brackla. Heb daar totaal geen ervaring mee.

Ik zie dat je vier verschillende Brackla's dicht in je kast hebt staan waarvan één zelfs dubbel. Ik zou zeggen: Trek er gerust eens iets van open, dan ervaar je het zelf.

Dat is een goed idee, Ik zal een van de Gleann Mor opentrekken. De rest hoort bij de series.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 27 Sep 2019, 11:39

Ben benieuwd. Sherry Butt komt bij WicQ niet heel vaak voor recentelijk, dus maar weer eens een aandeeltje genomen. T.z.t. vast wel een flesje over...
3 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 27 Sep 2019, 20:01

Same here, ook maar deeltje gepakt, voor de uiteindelijke prijs kun je er bijna geen buil aan vallen... :Party
Dan heb ik ze wel anders voorbij zien komen...
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 29 Sep 2019, 17:04

Hier ook maar weer een deeltje gepakt :bigsmile
0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 02 Okt 2019, 20:02

Deze kon ik niet laten staan, heb er zelf een dag stage mogen lopen en toen de spirits al mogen proeven :Tongue Die bevielen mij toen al zeer goed. De NcNean 2019 #312
1 x

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 02 Okt 2019, 22:04

Nog mensen die hun certificaat nog niet hebben ontvangen van Holyrood?
Of juist al wel :)?
0 x

Demas
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Demas » 02 Okt 2019, 22:06

gerritbakker57 schreef:Deze kon ik niet laten staan, heb er zelf een dag stage mogen lopen en toen de spirits al mogen proeven :Tongue Die bevielen mij toen al zeer goed. De NcNean 2019 #312

In welke smaakcategorie zou je em indelen (al dan niet obv je ervaring van de samples :D)
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 17 Okt 2019, 14:48

8 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Lakerfield
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 17 Okt 2019, 16:40

squaadgras schreef:https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/139751/1993-cqs

Leuk commentaar in de refjiews :lol:

Kan niet meepraten over deze Ledaig maar het fijne is dat ieder z'n mening mag hebben. Oogadal, waarom met gestrekt been erin?

(Verdedig overigens niemand :hoedaf )
0 x
Afbeelding

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 17 Okt 2019, 17:11

Lakerfield schreef:

Kan niet meepraten over deze Ledaig maar het fijne is dat ieder z'n mening mag hebben. Oogadal, waarom met gestrekt been erin?

Gestrekt been? Die reviews/ ratings vind ik persoonlijk belachelijk. Reactie van Edwin vind ik begrijpelijk en terecht.
1 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 17 Okt 2019, 17:37

Tja, lage ratings, hoge (100 punten) ratings om dat zogenaamd ongedaan te maken. De whisky wordt er niet beter of slechter van hoor.

Wat mij betreft: who gives a rat's arse!
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 17 Okt 2019, 17:53

HammerHead schreef:Tja, lage ratings, hoge (100 punten) ratings om dat zogenaamd ongedaan te maken. De whisky wordt er niet beter of slechter van hoor.

Eens, maar toch is het ook jammer. Whiskybase is een hartstikke waardevolle informatiebron waarbij het fijn is als de scores van whisky's ook echt wel enigszins serieus te nemen zijn, voor zover mogelijk natuurlijk.
Van nota bene administrators van Whiskybase mag je dus verwachten dat ze in ieder geval zelf bijdragen aan een betere base en het goede voorbeeld geven. Dan kan je een whisky natuurlijk best tegen vinden vallen, maar déze scores lijken een soort afrekening of rancune. Ik moet hem zelf ook nog proeven, maar van een club als de casQueteers mag je toch aannemen dat ze geen bocht benaderende whisky hebben geselecteerd, en dat is wel een beetje wat de score van beide heren suggereert.
Dat dát dan weer een 100-punten tegenscore uitlokt komt het geheel allemaal niet ten goede, en dreigt er een soort van 'oorlogje' uitgevochten te worden over de rug van de casQueteers, wat ze volgens mij toch niet verdienen. Dus in die zin give ik toch wel een béétje a rat's arse ;) .
9 x

HammerHead
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 17 Okt 2019, 18:08

Dre schreef:
HammerHead schreef:Tja, lage ratings, hoge (100 punten) ratings om dat zogenaamd ongedaan te maken. De whisky wordt er niet beter of slechter van hoor.

Whiskybase is een hartstikke waardevolle informatiebron waarbij het fijn is als de scores van whisky's ook echt wel enigszins serieus te nemen zijn, voor zover mogelijk natuurlijk.

Op zich ook eens, echter (extreem) afwijkende scores naar boven en beneden heb je bij heel veel bottelingen, bij weinig stemmen heeft het alleen veel meer invloed: dus eigenlijk gewoon negeren. Ik zou het eigenlijk wel handig vinden als WB naast het gewogen* gemiddelde ook de mediaan liet zien. Hier is die op dit moment nog vrij makkelijk zelf te bepalen (nu tussen de 88 en 89), maar bij bottelingen met 247 (ofzo) stemmen wordt het al een stuk lastiger.

* laagste en hoogste score tellen sowieso niet mee in het gemiddelde heb ik me laten vertellen. Die 100 punten neutraliseert dus alleen de 67, maar had net zo goed 92 kunnen zijn

Verder lijkt het erop dat het profiel ze gewoon niet ligt, dat kan natuurlijk. Wordt bij de beschrijving van Danilo alleen niet echt duidelijk. Dan is het commentaar dat het meer op een Tobermory lijkt op z'n minst wat ongelukkig.
0 x

Lakerfield
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 17 Okt 2019, 18:40

Wouterk schreef:
Lakerfield schreef:

Gestrekt been? Die reviews/ ratings vind ik persoonlijk belachelijk. Reactie van Edwin vind ik begrijpelijk en terecht.

Het zijn vrij lage ratings daar geef ik je gelijk in, toch representeren ze iemands mening. Rancune? Lijkt me niet, aangezien andere releases van de Casqueteers een 87 en zelfs 92 krijgen van Tijmen.

Nu het toevallig administrators van WB zijn ligt het onder een vergrootglas maar ook die scores tellen maar 1x. Dat het volgens Edwin goed spul is, dat zal ongetwijfeld zo zijn (voor vele anderen) want ik zie verder goede scores. Zoals elders vermeld, de Casqueteers brengen geen rotzooi uit maar dat niet iedereen hem lekker vindt kan gebeuren.

Dat je het met een ander oneens bent, wil dan niet zeggen dat je automatisch gelijk hebt.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”