Vatencollectief casQueteers.com

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Nuyts
Senior
Senior

Re: Vatencollectief casQueteers.com

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 23 Jan 2019, 19:19

thijs100 schreef:Ik sla deze over. Ledaig 1993 heeft niet zo’n geweldige reputatie, het zijn voornamelijk de jongere bottelingen die voor de goede naam van Ledaig hebben gezorgd. Adri en Willem kiezen heus geen troep uit, maar voor 135 euro per fles waag ik me er niet aan.

Puur informatief: hoe kom je aan de info dat Ledaig 1993 geen geweldige rep heeft? Eigen ervaring, gelezen,...?
Altijd interessante info
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 23 Jan 2019, 19:22

Eigen ervaring. Maar kijk zeker ook even hier..

Laatste 2 25+ uit 1993 scoren overigens rond de 88 (1 op sherry).
1 x
squaadgras | One of the Whiskydudes ©

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 23 Jan 2019, 20:15

Nuyts schreef:Puur informatief: hoe kom je aan de info dat Ledaig 1993 geen geweldige rep heeft? Eigen ervaring, gelezen,...?
Altijd interessante info

Wat Soren zegt: praktijkervaring + theorie (WB/blogs)
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Nickolaas
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 23 Jan 2019, 20:20

squaadgras schreef:..

Laatste 2 25+ uit 1993 scoren overigens rond de 88 (1 op sherry).

Deze twee zwaluwen waren voor mij voldoende :bigsmile
0 x

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 23 Jan 2019, 21:20

Ik heb de Ledaig ook aangeschaft. Heb ik het trio compleet :bigsmile
1 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 23 Jan 2019, 21:21

MaltMuppet schreef:Ik heb de Ledaig ook aangeschaft. Heb ik het trio compleet :bigsmile

Jij hebt volgens mij sowieso alle 100 vaten compleet :lol:
2 x

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 23 Jan 2019, 21:42

Dre schreef:
MaltMuppet schreef:Ik heb de Ledaig ook aangeschaft. Heb ik het trio compleet :bigsmile

Jij hebt volgens mij sowieso alle 100 vaten compleet :lol:

Kan er ook niets aan doen dat het zo verslavend is :Scratch Doe gelukkig nog niet lang genoeg mee om ze alle 100 te hebben :P
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 24 Jan 2019, 09:25

Ik zie hier en daar toch nog enkelen teleurgestelden m.b.t. het niet bemachtigen van een aandeeltje Ledaig. Daarom stel ik de helft van mijn share beschikbaar voor diegene die toch mee wilt doen.. prijs zoals door CasQueteers geadverteerd (zal dus rond €135,- uitkomen).
2 x

blaaat
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor blaaat » 25 Jan 2019, 20:20

Heeft iemand proefnotities van de recent beschikbare samples uit het Glentauchers 1996 cQs vat?
0 x

MaltMuppet
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 25 Jan 2019, 21:29

blaaat schreef:Heeft iemand proefnotities van de recent beschikbare samples uit het Glentauchers 1996 cQs vat?

Dit was mijn notitie:
Proefdatum: 23-12-2018
Sample: Glentauchers #3968 1996-2018 52,3%
Nose: Fris appeltje, vleugje honing, erg fruitig.
Taste: Mango. Vanille. Honing. En later heel veel tropisch fruit!
Finish: Lekker zoet. Licht bittertje aan het einde, op een goede manier. Lange finish.

Nu al een hele mooie whisky die hopelijk nog iets aan complexiteit gaat winnen. Als hij nu gebottled zou worden zou het overigens echt geen straf zijn! :D
1 x
Afbeelding

Demas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Demas » 05 Feb 2019, 14:50

squaadgras schreef:Ik zie hier en daar toch nog enkelen teleurgestelden m.b.t. het niet bemachtigen van een aandeeltje Ledaig. Daarom stel ik de helft van mijn share beschikbaar voor diegene die toch mee wilt doen.. prijs zoals door CasQueteers geadverteerd (zal dus rond €135,- uitkomen).

Ik zie deze precies niet staan op hun site?
Heb je wat meer info over deze batch? (aantal flessen, huidige leeftijd enz?)
Als ik de helft van jouw deel zou overnemen, is het dan 135€ nu te betalen aan jou? :)

Ik heb me trouwens ook pas aangemeld bij hun voor wat meer info omdat ik ook wel geïnteresseerd ben in dit concept.
Alleen dat het vanaf heden nog zo lang zou duren op de eerste botteling als ik op een van de Wolfburn vaten zou intekenen.
Werden deze vaten trouwens door de Casqueteers ter plaatse gekozen of werd er een toegewezen of hoe gaat dit meestal in zijn werk?
:Help
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Feb 2019, 10:26

Zie dit berichtje nu pas, vandaar een wat verlate reactie.

Demas schreef:Ik zie deze precies niet staan op hun site?

Er zijn twee websites: http://www.casqueteers.com/ en https://www.wicq.nl/, die laatste is voor leden die al aandeeltjes in bezit hebben (en voor nieuwe leden die een aandeeltje aanschaffen). Vaak komen nieuwe vaten eerst op de ledensite, mocht er iets overblijven wordt dat publiekelijk aangeboden. Hij is uitverkocht, zie: http://www.casqueteers.com/product-deta ... -1993-243/

Demas schreef:Heb je wat meer info over deze batch? (aantal flessen, huidige leeftijd enz?)

Ledaig 1993 - hogshead #243 - 5.3.1993 - 48,5% - 211L

Deze Ledaig hogshead met caskno. #243 is het 100ste vat wat we delen. De spirit werd gestookt op 5 maart 1993 en heeft dus al 25 jaar gerijpt. Hogshead #243 wordt gekenmerkt door zoethout, salmiak, zeewier, kruidigheid (laurier, munt) en vegetale turf. Je proeft een heel mooie lange rijping, dat levert een mooi, rond, geconcentreerd smaakprofiel op, met een lange finish. Een magisch brouwsel! Het ABV is 48,5%.

Deze cask wordt later dit jaar gebotteld, als eerste in een serie 25Y olds. Later kunnen we in deze serie de Arran 1995 en de Glentauchers 1996 toevoegen. Omdat dit een bijzonder rijtje wordt willen we extra aandacht aan de verpakking geven. Denk aan een houten box, mooie labels. Dat wordt nog ingevuld en suggesties zijn welkom!

Van cask #243 zijn 85 delen van 2 flessen beschikbaar, de intekenprijs per deel is € 200,-. Bij botteling is nog accijns, BTW, bottel- en transportkosten verschuldigd, reken hiervoor op nog eens circa € 70,- per deel (o.b.v. tarieven 2018). De all-in prijs per fles komt daarmee rond € 135,-.

This Ledaig hogshead #243 from 1993 is split into 85 shares of 2 bottles each. The price per share is € 200,- (to be paid now). The cask will be bottled later this year. At the moment of bottling we will have to pay excise duty, VAT, bottling- and transportation costs. Based on tariffs 2018 these are estimated on € 70,- per share (to be paid in the future). All-in price per bottle comes around € 135,-.

bron: http://www.casqueteers.com/product-deta ... -1993-243/

Demas schreef:Als ik de helft van jouw deel zou overnemen, is het dan 135€ nu te betalen aan jou? :)

€100,- nu en ~ €35 op het moment van bottelen.. of alles achteraf, ook prima :D .

Demas schreef:Ik heb me trouwens ook pas aangemeld bij hun voor wat meer info omdat ik ook wel geïnteresseerd ben in dit concept.
Alleen dat het vanaf heden nog zo lang zou duren op de eerste botteling als ik op een van de Wolfburn vaten zou intekenen.
Werden deze vaten trouwens door de casQueteers ter plaatse gekozen of werd er een toegewezen of hoe gaat dit meestal in zijn werk?
:Help

De jongste vaatjes, welke worden aangekocht als zijnde spirit (<3yo), worden over het algemeen niet geproefd. Echter loopt er genoeg kennis rond bij de cQs (en de distilleerderijen - for that matter) om een inschatting te maken van de te verwachten kwaliteit... maar er blijft altijd een stukje geluk bij kijken. Oudere vaatjes worden wel geproefd door een panel voordat deze worden aangekocht (en dus goed bevonden).
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”