De reden van deze "herbottlingen" had te maken met een commerciele afspraak met Hunter Laing, wat trouwens ook met een aantal Old & rare Bottlingen is gebeurt.
.....
We hebben het label van de originele bottling erop gezet opdat men het oorspronkelijk vatnummer hierop kan terugvinden.
hunter Laing gebruikt steeds eigen vatnummers, dat zal je best wel weten.
Dus de herbottling krijgt een nieuw vatnummer.
Trouwens als Hunter Laing eenzelfde vat deels uitbrengt onder Old Malt cask en deels onder First Editions, wat regelmatig gebeurt, dan hebben deze verschillende vatnummers. Blijkbaar is dit voor hen normaal om de tracabiliteit te kunnen volgen.
Wat wordt er toch een hoop gerotzooid binnen de whiskywereld. Ik snap nog best dat je een vat bottelt onder 2 verschillende series of verdeeld over verschillende bottelaars, maar ga dan niet met vatnummers lopen klooien. Wat moet ik me trouwens voorstellen bij herbotteling. Moet ik dat letterlijk nemen en heeft het eerst in de éne fles gezeten en is het toen overgegooid in andere flessen vanwege een 'commerciele afspraak'? Is het in dezelfde sessie in flessen gegaan met 2 verschillende labels of is dit één of twee weken later gebeurd, maar nog wel in september 2012? In het laatste geval is er wat mij betreft überhaupt geen sprake meer van dezelfde whisky.
Los daarvan gaat het bij deze zaak volgens mij voornamelijk fout in de communicatie. Acht pagina's topic waarvan het overgrote deel van de berichten het (gebrek aan) communicatie betreft. Een minder groot probleem als het om een zaak bij je in de buurt gaat, want daar kun je nog even binnen wippen. Bij een zaak in het buitenland is het voor mij een vingerwijzing om uiterst terughoudend te zijn daar te bestellen.