Whiskybase in een nieuw jasje!

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Bram84
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Re: Whiskybase in een nieuw jasje!

Ongelezen berichtdoor Bram84 » 02 Aug 2018, 00:08

Je slaat ze dus nu gewoon na het ruiken rechtstreeks in je keel Henri? :P

545A2F73-B880-41B4-9E0E-88D5633E68B9.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen te bekijken van dit bericht.
7 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 02 Aug 2018, 00:16

Bram84 schreef:Je slaat ze dus nu gewoon na het ruiken rechtstreeks in je keel Henri? :P

545A2F73-B880-41B4-9E0E-88D5633E68B9.jpeg

heb ik al aan dirk doorgegeven.
de score van taste 89 komt overeen met het algemeen gemiddelde en valt op de site daarmee weg.
zag ook al iemand die iets 90 scoorde met 89 en 2x 90 score. enige wat zichtbaar bleef was de afwijkende 89
iets waar whiskybase dus zeker even naar moet kijken

zie bijvoorbeeld ook lincolnimp zijn 83 score met 1x 84 en 2x 83 waarvan alleen 84 zichtbaar is ( ook al gemeld bij whiskybase ) :
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 37/1994-dh

we kunnen lachen om de fouten die zich nu voordoen
we kunnen ook de problemen bij whiskybase aangeven zodat ze worden opgelost
0 x
Afbeelding

hoogheid2015
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 02 Aug 2018, 05:33

henri schreef:we kunnen lachen om de fouten die zich nu voordoen

we kunnen lachen om de fouten die zich nu voordoen EN
5 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 02 Aug 2018, 10:37

lijkt inmiddels verholpen, zo zie je maar dat er echt mee aan de slag gegaan wordt als je het meld :)
3 x
Afbeelding

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 02 Aug 2018, 23:07

henri schreef:lijkt inmiddels verholpen, zo zie je maar dat er echt mee aan de slag gegaan wordt als je het meld :)

Ik weet niet bij wie ik het moet melden...
Maar wat ik erg handig zou vinden is dat er eindelijk eens een retailprijs geplaatst wordt bij een fles.
Zodat je tenminste kan zien wat de originele prijs van een fles was. Dit kan toch zo moeilijk niet zijn.
Een originele retailprijs en daarnaast de huidige prijs van waar hij nog beschikbaar is.
Ook het feit dat er van de veilingen of verkoop van flessen op Marketplace geen historiek is vind ik een gemis...
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 02 Aug 2018, 23:19

nigel_tufnel schreef:
henri schreef:lijkt inmiddels verholpen, zo zie je maar dat er echt mee aan de slag gegaan wordt als je het meld :)

Maar wat ik erg handig zou vinden is dat er eindelijk eens een retailprijs geplaatst wordt bij een fles.
Zodat je tenminste kan zien wat de originele prijs van een fles was. Dit kan toch zo moeilijk niet zijn.
Een originele retailprijs en daarnaast de huidige prijs van waar hij nog beschikbaar is.
Ook het feit dat er van de veilingen of verkoop van flessen op Marketplace geen historiek is vind ik een gemis...

ik meld vaak persoonlijk aan dirk, maar in het algemeen kan er gewoon een ticket worden aangemaakt:
https://support.whiskybase.com/support/home
1 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 02 Aug 2018, 23:51

nigel_tufnel schreef:

Retailprijs is natuurlijk ook maar relatief. Bij de ene winkel kost iets bij de release 100 euro, bij een andere 105 of 110....
Zeker als je grensoverschrijdend kijkt zal je altijd dit soort verschillen houden.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding
https://www.instagram.com/wonderingwhisky/

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 03 Aug 2018, 00:23

nigel_tufnel schreef:

De advies verkoopprijs is niet altijd gegeven (vaker niet dan wel) en dan is het maar net waar de gebruiker zich bevind. De advies verkoopprijs in Noorwegen zal een stuk hoger zijn dan in Nederland. Welke wordt er dan aangehouden?

De historie van de marketplace vind ik een goede.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 03 Aug 2018, 11:00

Ik besef dat een adviesprijs in andere landen kan verschillen maar ook daar moet toch een oplossing voor zijn?
Uiteindelijk geven de distilleerderijen toch ook een adviesprijs door niet? Springbank in ieder geval.
Dat het een paar euro kan afwijken daar kan ik nog mee leven.
Punt voor mij is dat je een referentie hebt. Dit kan je nu vaak nog ergens opzoeken maar is een heel gedoe.
Zo kan je zien welke winkels er duidelijk te duur zijn en of je een uiteindelijk absurde meerprijs wil betalen.
Ook op veilingen probeer ik de originele prijs in het achterhoofd te houden.
0 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 03 Aug 2018, 13:35

het valt me net trouwens (pas) op dat ze nu ook alle reviews naar het Engels hebben vertaald! Dat maakt het enerzijds wel wat overzichtelijker, maar tegelijkertijd zal dit ook wel wat lastig leesbaardere oudere reviews opleveren, vooral in geval van spreektaalwoorden en spelfouten. Maar goed, op zich wel een goede zaak, wat eenheid daarin. :goedgedaan
2 x

fjharms
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor fjharms » 03 Aug 2018, 13:55

Dre schreef:het valt me net trouwens (pas) op dat ze nu ook alle reviews naar het Engels hebben vertaald! Dat maakt het enerzijds wel wat overzichtelijker, maar tegelijkertijd zal dit ook wel wat lastig leesbaardere oudere reviews opleveren, vooral in geval van spreektaalwoorden en spelfouten. Maar goed, op zich wel een goede zaak, wat eenheid daarin. :goedgedaan

Dat viel me gisteravond ook op!
Er zit dan nog wel een "Show in original language" knop bij, voor het geval je denkt dat de vertaling wel erg vreemd is.
Ik vind het zo wel handig, Engels leest voor mij makkelijker dan Frans/Duits...
2 x
Afbeelding

Alex
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Alex » 09 Okt 2018, 12:10

Als ik in WB nieuwe flessen, foto's of updates heb ingestuurd, en deze worden toegevoegd dan krijg ik hiervan bericht. Maar kan ik ook ergens zien wat er nog 'pending' is van datgene wat ik heb doorgegeven?
0 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 09 Okt 2018, 12:20

Alex schreef:Als ik in WB nieuwe flessen, foto's of updates heb ingestuurd, en deze worden toegevoegd dan krijg ik hiervan bericht. Maar kan ik ook ergens zien wat er nog 'pending' is van datgene wat ik heb doorgegeven?

Volgens mij niet, in ieder geval niet specifiek jouw eigen bijdragen. Hooguit kun je van foto's zien of deze nog pending zijn, als je bij een fles op 'Send a photo' klikt. Je ziet dan of er van die fles een foto pending is, en hoeveel foto's er in totáál pending zijn.
Van hele nieuwe submits zie je volgens mij nergens iets terug, kan je niet anders dan geduld hebben. En dat kan soms best lang duren ja.
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”