Gall & Gall klantenkaart

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2176
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Gall & Gall klantenkaart

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 25 Apr 2018, 12:27

Natuurlijk hou ik me bezig met wat ik lekker vindt.
Punten en sterren helpen me wel met keuzes maken. Ik kan nou eenmaal niet, maar blind blijven kopen in de hoop iets lekkers tegen te komen.
Ik denk daarnaast dat er op de apps gemiddeld iets lager (lees reëler) wordt gestemd dan op WB (waar de verzamelaars zitten met belang bij hoge ratings). Al is dat natuurlijk maar een aanname van míj, en niet op wetenschappelijk onderzoek gebaseerd ;) . Eerder op dit forum ging het ook al eens over de relatief hoge ratings op WB dacht ik.
Mijn whisky staat ook op WB, maar verder doe ik weinig met die site.
De apps zijn nou eenmaal veel handiger in gebruik dan WB vind ik, en zijn daarom mijn leidraad geworden. Op WB heb je maar 1 rating, ik kijk naar het gemiddelde van 3 apps.
Ik weet niet wat een betere weergave geeft van het reële waarderings cijfer, WB óf het gemiddelde van drie verschillende whisky apps.
Daar valt een topic over te vullen denk ik ;).

Maar we raken een beetje :offtopic geloof ik ;) .
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 25 Apr 2018, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Gall & Gall klantenkaart

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 25 Apr 2018, 12:45

Freezeroz schreef:Natuurlijk hou ik me bezig met wat ik lekker vindt.
Punten en sterren helpen me wel met keuzes maken. Ik kan nou eenmaal niet, maar blind blijven kopen in de hoop iets lekkers tegen te komen.
Ik denk daarnaast dat er op de apps gemiddeld iets lager (lees reëler) wordt gestemd dan op WB (waar de verzamelaars zitten met belang bij hoge ratings). Al is dat natuurlijk maar een aanname van míj, en niet op wetenschappelijk onderzoek gebaseerd ;) . Eerder op dit forum ging het ook al eens over de relatief hoge ratings op WB dacht ik.
Mijn whisky staat ook op WB, maar verder doe ik weinig met die site.
De apps zijn nou eenmaal veel handiger in gebruik dan WB vind ik, en zijn daarom mijn leidraad geworden. Op WB heb je maar 1 rating, ik kijk naar het gemiddelde van 3 apps.
Ik weet niet wat een betere weergave geeft van het reële waarderings cijfer, WB óf het gemiddelde van drie verschillende whisky apps.
Daar valt een topic over te vullen denk ik ;).


We gaan wat off topic, maar toch ff hier op inhaken.
Ik heb nog geen app kunnen vinden die aan mijn behoefte voldoet, of in ieder geval niet beter dan dat de mobiele site van WB dat doet.

Wat ik vaak merk met de apps is dat enkel de OB's er in staan. In tegenstelling tot WB, waar de database met whisky's oneindig lijkt.
Aangezien ik een groot deel IB's heb, is een app daarmee onbruikbaar voor mij.

Voor wat betreft je stelling dat het gemiddelde van 3 apps een reëelere rating geeft dan het gemiddelde op WB, ik vraag het me af. Ik denk dat WB meer gebruikers heeft dan de 3 app bij elkaar en dat daardoor de score, zeker van de IB's, meer waarde heeft.

Maar zoals al zo vaak gezegd door anderen, ga niet blind uit van de scores van anderen. Zoek mensen (WB users, forum leden, bloggers, mensen om je heen) op waarvan je weet wat hun smaak en trackrecord is, zodat je aan de hand daarvan hun scores en notes kan duiden. Daarmee kom je al een heel eind.

O, en Gall & Gall zuigt hard. Gewoon niet kopen met die prijzen van ze.
:hoedaf
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Gall & Gall klantenkaart

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 25 Apr 2018, 21:07

Freezeroz schreef:Natuurlijk hou ik me bezig met wat ik lekker vindt.
Punten en sterren helpen me wel met keuzes maken. Ik kan nou eenmaal niet, maar blind blijven kopen in de hoop iets lekkers tegen te komen.
Ik denk daarnaast dat er op de apps gemiddeld iets lager (lees reëler) wordt gestemd dan op WB (waar de verzamelaars zitten met belang bij hoge ratings). Al is dat natuurlijk maar een aanname van míj, en niet op wetenschappelijk onderzoek gebaseerd ;) . Eerder op dit forum ging het ook al eens over de relatief hoge ratings op WB dacht ik.
Mijn whisky staat ook op WB, maar verder doe ik weinig met die site.
De apps zijn nou eenmaal veel handiger in gebruik dan WB vind ik, en zijn daarom mijn leidraad geworden. Op WB heb je maar 1 rating, ik kijk naar het gemiddelde van 3 apps.
Ik weet niet wat een betere weergave geeft van het reële waarderings cijfer, WB óf het gemiddelde van drie verschillende whisky apps.
Daar valt een topic over te vullen denk ik ;).

Maar we raken een beetje :offtopic geloof ik ;) .


Toch ook nog even inhaken...

Je begrijpt m'n punt niet. In die apps scoor je blijkbaar met sterren van 0-5, toch? (ik gebruik ze niet omdat er idd veel te weinig IB's in beschikbaar zijn)

Je kunt niet de sterren score uit zo'n app met 20 vermenigvuldigen en dan zeggen dat iets geen 80 punten whisky is. De schaal van 0-5 sterren wordt heel anders gehanteerd dan de 0-100 punten schaal. Veel mensen geven bijvoorbeeld een absolute bocht whisky alsnog 40 of 50 punten en een matige whisky een puntje of 70 (vraag mij niet waarom, maar zo gebeurt het nu eenmaal), op een 0 - 5 sterren schaal wordt dit dan 0,5 of 1 ster en die matige whisky bijvoorbeeld 2,5 ster. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de sterren ratings van Serge Valentin in relatie tot de punten die hij geeft. Op basis van jou criterium van 80 punten zou elke whisky vanaf pakweg 3,5 sterren nog acceptabel moeten zijn.

Heeft dus niets te maken met hoge ratings die door verzamelaars op Wb worden gegeven. Dat gaat namelijk helemaal niet op in het segment flessen waar we het nu over hebben.
1 x


Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten