La boutique du chemin

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: La boutique du chemin

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 13 Dec 2016, 22:54

Tom2 schreef:
Harrie schreef:Kon het niet beter omschrijven. En daarnaast: als we blijkbaar genoegen moeten nemen met een scheur in de doos, what's next? Een beschadigd label? Geen label? Dezelfde whisky maar dan in een lege ranjafles? Maakt jou niet uit, omdat je hem op gaat drinken..?

Harrie,
Dit zijn kartonnen dozen van 13 in een dozijn, zoals VanWees er ook heeft en Gordon&McPhail er ook heeft.
Het is dus geen specifieke verpakking voor deze fles, en makkelijk ergens ten velde te vinden.
Mocht het hier nu gaan over een specifieke verpakking of koker bij de fles zou ik me er veel meer aan storen dan in dit geval.
Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt, en je inderdaad je product onbeschadigd thuis zou moeten ontvangen.

Het ging mij in eerste instantie niet perse dat het doosje beschadigd was maar om de respectloos manier waarop hij zijn/mijn producten verstuurd. Had hij de flessen goed verpakt en was een beschadiging ontstaan dan had ik niet een geklaagd.
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 14 Dec 2016, 00:02

Weet niet of mijn post geholpen heeft, of dat Ludo een email backlog van 3-4 weken heeft, maar Ludo heeft het voor me geregeld en krijg alsnog mn fles ;)
5 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 14 Dec 2016, 04:03

Mooi Mike, da's voor jou toch eind goed, al goed! Althans, als alles met verpakking heel aankomt...
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Ashley
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ashley » 14 Dec 2016, 17:10

Volgens mij is er een post van mij verwijderd.
Is mij een raadsel waarom?
Nog steeds geen bericht van hem gehad en is inmiddels al 6 dagen geleden.
Ik zal hem in ieder geval niet aanbevelen aan iemand anders!
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 14 Dec 2016, 17:19

Ik zie niet dat er een post is verwijderd.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 14 Dec 2016, 18:38

Ashley schreef:Volgens mij is er een post van mij verwijderd.
Is mij een raadsel waarom?
Nog steeds geen bericht van hem gehad en is inmiddels al 6 dagen geleden.
Ik zal hem in ieder geval niet aanbevelen aan iemand anders!

Ik denk dat je zelf heel goed weet waarom!
0 x

Ashley
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ashley » 14 Dec 2016, 19:04

Nee weet ik niet!!
0 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 14 Dec 2016, 19:13

Haha, het was ook maar een grapje ;) .
3 x

Ashley
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ashley » 14 Dec 2016, 19:22

Ai dacht al wat heb ik nou weer gezegd :duimop

Maarre is er überhaupt al iemand die een bericht heeft gehad van LBDC?
0 x

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 17 Dec 2016, 15:16

Hier nog geen antwoord ontvangen...
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 17 Dec 2016, 17:15

Na 7 dagen heb ik ook nog niets vernomen van Ludo. Hij zal wel geschrokken zijn van het aantal personen dat hem hierover gemaild heeft.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 17 Dec 2016, 18:25

Ik heb Ludo al een keer of 3 een e-mail gestuurd de laatste weken en zero response (had wat vraagjes over enkele whiskies, geen opmerkingen over de Littlemill-verpakking :bigsmile ), schat dat hij het erg druk heeft met oplossen/beantwoorden van de e-mails.
0 x
2 ∞ & →

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 21 Dec 2016, 13:55

Zojuist een keurig netjes ingepakt flesje ontvangen van LBDC. Incl. bubblewrap, goede stevige karton etc. :goedgedaan
Wellicht scheelt het dat dit een standaard formaat fles + koker was en niet een afwijkende maat zoals Cooper's Choice heeft.
1 x
AfbeeldingAfbeelding

Boutique du Chemin
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Boutique du Chemin » 27 Dec 2016, 07:44

Beste allemaal

We begrijpen jullie reactie, maar toch graag wat toelichting.

Vooreerst is deze maand december erg druk, en ik heb dus geen tijd gevonden om vroeger te reageren.

Vooreerst hebben we in 3 jaar 1 (EEN) gebroken fles gehad, en dan nog een zéér twijfelachtig geval in Parijs.

Al onze flessen zijn verpakt in stevige dozen gecertifieerd door DHL/UPS.

We hebben trouwens alleen klachten over verpakkingen van de „nieuwe“ verpakking van Cooper’s Choice.

Dat de verpakking van de fles beschadigd is, heeft weinig of niets te maken met onze manier van verpakken.
Trouwens, door de omvang van de Cooper's nieuwe versie, zit die volledig klem in onze dozen. Dit zal je wel opvallen als je ze er wil uithalen.

Als we klachten hadden over de verpakking hebben we deze steeds vervangen en op onze kosten ,nieuwe opgestuurd, tenminste voor zover we er van op de hoogte gebracht waren.

Deze van de Littlemill die ons gesignaleerd werden gaan deze week de deur uit. (We hebben er eind vorige week ontvangen)
Mochten we iemand vergeten hebben, meld het dan via email op sales@laboutiqueduchemin.be.

We hebben NOOIT een verpakking van een andere bottler moeten vervangen, ook niet van de oude Coopers verpakking.

Maar … flessen draaien in de verpakking bij transport, en juist daar zit het probleem bij de nieuwe Cooper’s verpakkingen (die tussen haakjes zéér mooi zijn).

We denken de oorzaak van dit ontdekt te hebben, en hebben het daarover trouwens met de mensen van Cooper's Choice gehad.

Alles draait om de „innerbox“, waarin onderaan een cirkelvormige uitsnede is voor de fles, maar … met 2 zijdelingse uitkepingen ! We zijn er van overtuigd dat de oorzaak van de beschadiging in die uitkepingen ligt.

Zelf zijn ze bij Cooper’s verwonderd over deze uitkepingen, want hun ontwerp voorzag beneden een volledige cirkel in de binnendoos;

De producent heeft dat "aangepast", omdat hij aan elke kant 3 "slipjes heeft gemaakt om het plooien te vergemakkelijken;

De middelste viel gelijk met de cirkel en dus heeft hij (logisch gezien) omdat er daar nog amper materiaal overbleef, dit uitgestanst tot een volledige U aan beide zijden.

Wij hebben dus Cooper's gevraagd om hun binnendozen te laten aanpassen, en de 3 slipjes te laten vervangen door 2 iets langere die echter in de boven en onderkant van de cirkel blijven, zodat de cirkel volledig rond uitgestanst kan worden.
Flessen draaien altijd in een karton, maar zolang ze op een pallet van schotland naar ons komen, is dit niet erg, want dan blijven die dozen volledig rechtop staan.

Anders wordt het als we deze gaan verzenden. Dan gaat de fles als ze wil draaien en als de pakketjes niet volledig horizontaal blijven, tegen die uitgespaarde hoek aanduwen, en dan begint de beschadiging.

In ruim 95% van de gevallen is er niets aan de hand, want gezien de aangebrachte tekens ziet de behandelaar dat het om breekbaar materiaal gaat en is hij er voorzichtig mee.

Maar er zijn altijd "uitzonderingen" die menen dat ze kunnen doen wat ze willen met een pakje en er zelfs mee "smijten".

We hebben al foto's van klanten gehad waar de pakketten op hun zijkant geleverd waren. We hebben van een (Nederlandse) klant een aantal maanden geleden gehoord dat na een opmerking over de behandeling van het pakket de koerier antwoordde : "zolang er niet expliciet "breekbaar" opstaat, hoef ik er niet voorzichtig mee te zijn. Blijkbaar wist die niet wat tekeningen van glazen of flessen, of een opschrift "fragile" wil zeggen.

We hebben zonet foto’s ontvangen van een buitenlandse klant van een pakket, waar we een volledige verpakking Cooper’s Choice naartoe hadden gestuurd. Dus :

- De flessen elk in hun verpakking
- De flessen vervolgens in een buitendoos van Cooper’s Choice
- Het geheel in een UPS/DHL doos
- De open ruimte opgevuld met karton. bubbleplastic

Wel de buitendoos was zo slecht behandeld dat een volledige hoek openstond en ingedrukt was.

De binnendoos was op dezelfde plaats ook ingedrukt. Natuurlijk dat de binnendozen dan beschadigd worden, zeker als ze ui „week“ karton gemaakt zijn,

Nochtans staat er duidelijk op de verpakkingen dat het om breekbare producten gaat.

De fles apart verpakken, of in bubbels wikkelen, heeft geen zin. Dat zal alleen maar de toestand verergeren. we hebben 1 x de test gedaan voor een levering in Parijs en de fles was ... gebroken (onze enige breuk in 3 jaar internet verkoop tot nog toe ! ). Natuurlijk toevallig met onze Littlemill van februari, en dus heb ik mijn flesje moeten afstaan om de klant een vervangfles te bezorgen.

Zo, nu heb je een idee van het probleem.

Nog een geluk van ruim 95% van de leveranciers de nodige zorg aan de pakjes besteed !

Met hartelijke groeten uit Brussel,

Beste wensen voor een voorspoedig 2017, met lekkere whisky waarbij af en toe en lekker flesje uit ons gamma

Ludo
10 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 27 Dec 2016, 09:16

Kijk, dat is nu een consructieve post :goedgedaan
1 x
Afbeelding

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”