whisky-on-line.com / Whiskylover

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: whisky-on-line.com / Whiskylover

Ongelezen berichtdoor Toontje » 08 Aug 2016, 21:21

nigel_tufnel schreef:
Toontje schreef:Die prijzen verhogen doet hij standaard. Nu bijvoorbeeld met de Springbank 21 voor the nectar. Tot gister € 285,15, nu de stock dit weekend rap is gegaan vandaag voor € 294,19.
Niettemin heb ik met deze webshop enkel goede ervaringen verder :Slainte .

Bij de Springbank was het me ook al opgevallen... De eerste keer was hij trouwens beschikbaar onder de 280 euro.
Maar dit is toch niet zo voor alle whisky's op hun site?
De Ben Nevis trouwens was niet uitverkocht geweest en terug binnengekomen.
De prijs werd gewoon aangepast...

Nee dit is zeker niet zo voor alle whiskies op de site. Alleen degene die als zoete broodjes gaan :D .
0 x

Jurgen Swerts
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Jurgen Swerts » 21 Aug 2016, 00:10

Beste whiskylovers,

De adviesprijs hier in België wordt steeds aangegeven, en daarop worden vaak door ons kortingen toegepast, zoals jullie kunnen merken. We nemen een vaste formule, namelijk aankoop *1.55 = verkoopsprijs, incl 21 % BTW (sommige collega's nemen 1.5 of zelfs 1.8 of meer). Daar geven we vaak kortingen tot 12% op, wat afgaat van onze normale marge. Wij gaan de prijs nooit drastisch naar boven drijven als het een speciale botteling is.

Voor vele whiskies bestellen we op voorhand aan "speciale" prijzen met korting (aankoop). Als deze dan uitzonderlijk snel gaan en we kunnen bijbestellen moeten dit vaak aan hogere aankoopprijzen doen wat zich reflecteert in een hogere verkoopprijs.

De Springbank is daar zo'n voorbeeld van. De Ben Nevis aan de andere kant is een ander verhaal. We hebben deze maandenlang in stock gehad en aangeboden met een fikse korting op de adviesprijs. Als daar dan plotseling een snelle beweging in komt omwille van welke reden dan ook, dan verminderen we de korting, wat hier het geval was. We hebben helaas geen tijd om recenties na te lezen en dan prijzen aan te passen.

Jullie mogen gerust weten dat we bepaalde whiskies niet kunnen aanbieden omdat er importeurs zijn die er op staan dat men een minimale prijs aan de klant vraagt, iets wat we pertinent weigeren. De markt is en moet volgens ons vrij blijven zonder prijsafspraken!

We hebben onlangs meegemaakt dat een Inaugural release die we verkochten voor +/- 270 € de dag nadien dat hij bij ons werd gekocht, werd aangeboden aan 500 € en meer op verschillende biedingsites. We wisten dit op voorhand en hadden hem ook duurder kunnen verkopen, doch daar doen we niet aan mee.

We doen ook niet mee aan de trend "men kan slechts één fles aankopen". Iemand die meerder flessen wenst van een whisky moet dit ook kunnen kopen,...

Voor wat betreft de wet op de handelspraktijken kan ik meedelen dat de kortingen normaal enkele maanden lopen.

Vriendelijke groeten,
Jurgen Swerts :belgie-vlag :nat
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 21 Aug 2016, 08:16

Klinkt redelijk bekend. Ik ken ook slijters die hetzelfde doen en eveneens weigeren aan hogere prijzen te verkopen. Ik heb zelfs gehoord dat als de slijter onder de adviesprijs zou gaan zitten, men in het vervolg niet meer geleverd zou krijgen. Aangezien ik het via via en dus niet uit eerste hand heb, ga ik niet met namen smijten. Het is echter wel een signaal dat hetgeen Jurgen schrijft, vaker gebeurt.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

Hek
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Hek » 24 Aug 2016, 10:49

Vorige maand nog een flesje "Classic of Islay" bij hen gekocht en prima afhandeling gehad. :duimop
0 x
Afbeelding

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Aug 2016, 11:42

Jurgen Swerts schreef:
Voor wat betreft de wet op de handelspraktijken kan ik meedelen dat de kortingen normaal enkele maanden lopen.

Vriendelijke groeten,
Jurgen Swerts :belgie-vlag :nat

Jurgen,

Louter ter verduidelijking:

Het gaat niet zozeer om de 'kortingen' en de duurtijd daarvan, maar wel om het feit dat de indruk gewekt wordt dat een product eerst door jullie werd aangeboden aan pakweg 100 EUR en nu korting wordt gegeven waardoor het product 95 EUR kost.

Aangezien het product door jullie de facto nooit aan 100 EUR aangeboden werd, kan dit misleidend werken. De doorstreepte prijs is nooit van toepassing geweest in de winkel. De klant denkt 5 EUR korting te krijgen maar eigenlijk betaald hij gewoon jullie prijs en is er geen sprake van échte korting (wel op de 'adviesprijs', maar dat betekent niets voor de consument).

Mij maakt het - zoals gezegd - niets uit, maar ik zou toch opletten met dergelijke prijsaanduidingen.

Voor de rest: keep up the good work! :)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

balisongnet
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor balisongnet » 11 Dec 2016, 22:03

Leuk om te weten dat deze webwinkel betrouwbaar is. Heb hem vaak bekeken, de prijzen zijn zeer aantrekkelijk!
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”