Diageo's tactiek? ... en strategie...

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
macoffringa
Whiskyschrijver
Whiskyschrijver

Re: Diageo's tactiek?

Ongelezen berichtdoor macoffringa » 26 Apr 2010, 15:35

nou, jock, dat weet lang niet iedereen ! Vandaar mijn nuancering :D
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 26 Apr 2010, 18:04

macoffringa schreef:nou, jock, dat weet lang niet iedereen ! Vandaar mijn nuancering :D

OK. Ik begrijp het :)
Wist je dat mijn vader een tijd lang zelfs voor United Distillers heeft gewerkt? Ook Scottish and newcastle trouwens.
Scottish and Newcastle in dienst, en bij United als freelance broker. The times have changed. Not in every aspect for the better in my oh so humble opinion :(

Jock
0 x

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor GJR » 13 Jan 2011, 12:54

turfsmurf schreef:
GJR schreef:De Moch is goed bevallen zeker voor die prijs, lichte kleur (ondanks bijkleuren :o ), ...

Staat dat bijkleuren ergens op het label? Ik vond hem zelf bijhoorlijk helderlichtgeel van kleur, zodat ik dacht dat er geen extra kleur bij zat. Hij smaakt en vooral ruikt er i.i.g. niet minder om. Prijs-/kwaliteitsgewijs in orde inderdaad.

Die indruk had ik ook: Als de kleur na bijkleuring al zo licht strogeel is, hoe was die dan voor bijkleuren ?, maar aan de onderkant van het etiket op de achterkant staat bij mij in ieder geval een tekst met farven justieert en dan nog een riedel (een beetje te ingewikkeld uit je hoofd), wat op meerdere flessen van Diageo staat (Talisker, volgens mij ook de Lagavulin). Zou het ook kunnen zijn dat ze dit standaard op ieder etiket afdrukken ? Blijf het jammer vinden dat Diageo het kennelijk nodig vind om veel typen whisky binnen hun range bij te kleuren.
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

GastheerG
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor GastheerG » 13 Jan 2011, 14:15

GJR schreef:Blijf het jammer vinden dat Diageo het kennelijk nodig vind om veel typen whisky binnen hun range bij te kleuren.

Diageo is natuurlijk ook een marketingmachine die zich op de massa richt en niet geïnteresseerd wat een kleine groep liefhebbers vindt.
Door de booming van de Aziatische whiskymarkt zal dat alleen maar erger worden. Met een beetje pech mogen we blij zijn dat we hier straks nog whisky krijgen!
De chinezen aan de 6 classic malts (en de JW etc) krijgen is heel wat lucratiever dan je met een noncolored niche markt bezig te houden.
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 15 Jan 2011, 00:08

GastheerG schreef:Door de booming van de Aziatische whiskymarkt zal dat alleen maar erger worden. Met een beetje pech mogen we blij zijn dat we hier straks nog whisky krijgen! De chinezen aan de 6 classic malts (en de JW etc) krijgen is heel wat lucratiever dan je met een noncolored niche markt bezig te houden.

On topic: wie zegt dat de Chinezen (of Indiers) donker gekleurde whisk(e)y willen. "In bars across China, it is common to see premium scotches like Chivas offered in a promotional “package” for a relatively high price, typically bundled with a bucket of ice and several bottles of sweetened iced green tea". Bron

Ik zou denken dat ook voor Diago het minder kost om geen E150a bij hun whisky te gooien dan het er wel bij te gooien. (als in 1 machine minder en geen kosten voor kleurstof).

Ik meen dat de Japanners graag donkergekleurde malts wouden omdat dit gezien werd als een teken van kwaliteit, dus wanneer men non-colored and non-chillfiltrated in de markt zet als de "kwaliteits"whiskies dan zou dit de noodzaak voor het toevoegen van kleurstof in single malts verminderen. Aangezien er behoorlijk wat Chinezen naar de vlogs van Ralfy keken en volgens mij ook whiskyfun bezoeken, bestaat deze markt in China ook.

:offtopic : Ik had verwacht dat whisky in China in de markt gezet zou worden als een "luxe" product, dat voor extra status zou zorgen. Dit is blijkbaar toch niet het gehele verhaal aldus dit boeiende artikel
Laatst gewijzigd door Piet op 15 Jan 2011, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL aangepast
0 x
Afbeelding

henrihenrynl
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor henrihenrynl » 27 Jan 2011, 23:36

ik vind wel dat er sterkere wetten moeten komen die bepalen dat distillers bepaalde erfgoederen zelf mogen behouden zoals het recht op receptuur en eigen grondstoffen inkoop, daar zou een multinational nooit aan de haal mee mogen gaan of invloed op mogen uit oefenen, ook de keuze om te sluiten zou nooit door een multinational mogen worden bepaald. gelukkig mag schotse of bourbon alleen gebotteld worden binnen die streek, dus op zich zou werkgelegenheid in die streken daarmee gewaarborgd moeten zijn, tenzij een moederbedrijf een ander eigen huismerk wil promoten en de andere dochter bedrijven op een laag pitje zet, maar dan ben je fout bezig lijkt me, want je wilt van alle bedrijven een zo mooi mogelijke winst.

enige waar een moederbedrijf m.i. goed voor kan zijn, is het vinden van een (juiste) globale afzet markt en marketing. zodra het gaat om geldschieters zal je al snel tegen problemen / meningsverschillen aanlopen vrees ik.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Diageo uitbreidingen in Speyside: Dailuaine

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Jul 2011, 09:12

BBC News: Diageo whisky expansion plans unveiled for Speyside.

Diageo has submitted a planning application to Moray Council for a £9.5m redevelopment of its Dailuaine distillery complex.

Diageo said the upgrade would open up the potential for future increases in production capacity across Speyside.

A consultation exercise with local residents is expected to get under way this week.

Diageo is also developing proposals aimed at boosting production capacity at other existing distilleries within the next two to three years.

The company's malt distilling director, Brian Higgs, said: "Scotch whisky has never been more popular around the world.

"Speyside is already at the heart of our malt distilling operations and I am delighted that, beginning with the Dailuaine proposal, we are looking at further enhancing our business in this area."

Speyside is home to 17 of Diageo's 28 malt whisky distilleries in Scotland.

Last year the firm opened its new Roseisle distillery, near Elgin, at a cost of £40m.

Roseisle Distillery is Schots gebouw van het jaar
Plans to create a Cumbrian whisky distillery.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Piet
Moderator
Moderator

Jock is telling ye aboot who sold Scotland in 1707 "Saor Alb

Ongelezen berichtdoor Piet » 30 Sep 2011, 09:42

Jock schreef:Ik bied mijn excuses aan forumleden als ik wat emotioneel reageerde. Ik word inderdaad emotioneel hieronder. ..... zie het eerdere bericht....

Nog een emotionele Jock :o
Ik weet niet of deze Jock familie is van "onze" Jock, maar ik denk wel dat het uit het hard gegrepen is....

Jock is telling ye aboot who sold Scotland in 1707 "Saor Alba"

0 x

Piet
Moderator
Moderator

Miljardenovernames snel groeiend Diageo op til

Ongelezen berichtdoor Piet » 01 Okt 2012, 11:23

Miljardenovernames snel groeiend Diageo op til.
LONDEN, 25 september 2012 - De drankenproducent Diageo, bekend van onder meer Johnnie Walker whisky wil, nadat het eerder dit jaar Ypioca overnam, het tequila-merk Jose Cuervo aan zijn drankenkast toevoegen. De overname, waarover Diageo overleg voert met de Mexicaanse eigenaar van Cuervo, zou circa 2,3 miljard euro kosten in cash en aandelen. Dat heeft de Britse krant The Telegraph onlangs gemeld...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Diageo's tactiek? ... en strategie...

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Okt 2012, 15:33

A STRONG BUSINESS GETTING STRONGER ... als je wilt zien hoe een gelikte presentatie er uit ziet:

Presentation slides: Diageo Reserve brands webcast
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 24 Okt 2012, 15:48

Piet schreef:A STRONG BUSINESS GETTING STRONGER ... als je wilt zien hoe een gelikte presentatie er uit ziet:

Presentation slides: Diageo Reserve brands webcast

Toch mooi dat het in die hele presentatie geen enkele keer over de kwaliteit van het product zelf gaat :P
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Okt 2012, 15:50

Matti schreef:Toch mooi dat het in die hele presentatie geen enkele keer over de kwaliteit van het product zelf gaat :P
Marketing hè :(
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 16 Aug 2013, 21:58

Om een of andere reden krijg ik dan toch het geval dat de whisky (té( duur betaald wordt :(

Diageo paid former boss Paul Walsh £14.8m in his final year.
The former chief executive of Diageo, Paul Walsh, earned £14.8m (mod: ± €18,5m) in his final year at the drinks giant.

Most of the earnings came from incentive plans linked to the company's performance and were paid in shares.
That part of his pay was boosted by an 80% rise in the value of Diageo shares since the bonus scheme started in 2010.

Mr Walsh, who stepped down as chief executive at the end of June, had a fixed salary of £1.3m which represented 9% of his final year pay package....

New Diageo boss: 'I'm pleased with the numbers'.
The world's biggest distiller of spirits, Diageo, has reported an 8% rise in annual profits driven partly by US sales.

Pre-tax profit for the year to the end of June was £3.5bn compared with £3.2bn in 2012. Sales rose 5% to £11.4bn
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Stitzel-Weller Distillery in Louisville, Kentucky

Ongelezen berichtdoor Piet » 04 Okt 2013, 09:01

DECISION TIME FOR DIAGEO ON STITZEL-WELLER
September 29, 2013 – Diageo has reportedly been working on a plan for reopening the long-closed Stitzel-Weller Distillery in Louisville, Kentucky. Now, WhiskyCast has learned that those plans may need to be accelerated in order to provide a source of whiskey for the company’s Bulleit Bourbon brand.
...
Bulleit Bourbon has been distilled at Four Roses Distillery in Lawrenceburg, Kentucky, on a long-term supply contract first negotiated when Tom Bulleit founded the brand in 1987 using a recipe handed down by his great-great-grandfather. Diageo inherited that supply contract when it acquired the brand from Bulleit, and has continued to source its whiskey for Bulleit from Four Roses ever since. However, reliable sources indicate that Four Roses has exercised a six-month notice clause to end the supply contract at the end of March, 2014...
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Nov 2013, 15:44

Diageo sets out ambition to 'achieve more'.
Diageo has changed its business but failed to pass on the benefits to shareholders, new chief executive Ivan Menezes has said.

Mr Menezes, who took over in July after the 13-year reign of Paul Walsh, said in his first investor presentation: "Diageo hasn't translated its industry-leading brands and branding skill into shareholder value. Changes have happened but it is still a show-me."

The company's new "performance ambition" message is that Diageo is "a global leader with the ambition and capabilities to achieve more".

Diageo unveiled three in-depth reports on its business yesterday, including one on Scotch whisky, said to be key to group performance. Scotch contributed 28% of net sales last year but 35% of gross profit, 50% of net sales growth and 56% of gross profit growth....
0 x

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”