shadowcollector schreef:Volgens mij kan dat maar 1 ding betekenen: je bent een lucky bastard.....
Gewoon slimme aankopen doen.

shadowcollector schreef:Volgens mij kan dat maar 1 ding betekenen: je bent een lucky bastard.....
mmbrouwer schreef:Is wel zo dat auction prijzen vaak ook aan de hoge kant zijn. Of liever gezegd, ik denk niet dat je gemiddeld gezien op fora de auction prijzen voor je whisky zal krijgen, uitzonderingen daargelaten.
Door de auction fee van 15-25% gaat de vlieger "bij de auction betalen ze het er ook voor" niet helemaal op, omdat dat niet het geld is wat uiteindelijk in je portemonnee beland.
Een redelijke richtlijn voor prijsbepaling is denk ik gem. auctionprijs - 50% van de auction fee. Hierbij "deel" je dus als het ware de auction fee tussen koper en verkoper.

Wim schreef:mmbrouwer schreef:Is wel zo dat auction prijzen vaak ook aan de hoge kant zijn. Of liever gezegd, ik denk niet dat je gemiddeld gezien op fora de auction prijzen voor je whisky zal krijgen, uitzonderingen daargelaten.
Door de auction fee van 15-25% gaat de vlieger "bij de auction betalen ze het er ook voor" niet helemaal op, omdat dat niet het geld is wat uiteindelijk in je portemonnee beland.
Een redelijke richtlijn voor prijsbepaling is denk ik gem. auctionprijs - 50% van de auction fee. Hierbij "deel" je dus als het ware de auction fee tussen koper en verkoper.
Stel ik koop een fles whisky van 400 euro via een veiling dan betaal je dat er toch voor plus de fee, dat de verkoper uiteindelijk minder krijgt omdat hij ook een fee moet betalen , wil toch niet zeggen dat dat hij er niet 400 + voor heeft betaald. ik merk zelf altijd dat als mensen bij mij een fles willen kopen dat ze altijd zeggen bij een fles van 400 euro dat ik bij een veiling nog kosten moet betalen en dus maar 350 voor de fles over hebben, rare beredenering, want de verkoper kan zeggen dat de koper over de 400 euro geen fee hoeft te betalen.
Dus, als er op een veiling 400 voor een fles betaald wordt zonder fee, is dat een mooie prijs om hem particulier te verkopen, zowel koper als verkoper betalen dan geen fee en zijn alle 2 beter af.
shadowcollector schreef:Wim schreef:mmbrouwer schreef:Is wel zo dat auction prijzen vaak ook aan de hoge kant zijn. Of liever gezegd, ik denk niet dat je gemiddeld gezien op fora de auction prijzen voor je whisky zal krijgen, uitzonderingen daargelaten.
Stel ik koop een fles whisky van 400 euro via een veiling dan betaal je dat er toch voor plus de fee, dat de verkoper uiteindelijk minder krijgt omdat hij ook een fee moet betalen , wil toch niet zeggen dat dat hij er niet 400 + voor heeft betaald. ik merk zelf altijd dat als mensen bij mij een fles willen kopen dat ze altijd zeggen bij een fles van 400 euro dat ik bij een veiling nog kosten moet betalen en dus maar 350 voor de fles over hebben, rare beredenering, want de verkoper kan zeggen dat de koper over de 400 euro geen fee hoeft te betalen.
Dus, als er op een veiling 400 voor een fles betaald wordt zonder fee, is dat een mooie prijs om hem particulier te verkopen, zowel koper als verkoper betalen dan geen fee en zijn alle 2 beter af.
Bij whiskyauction.com ben je als koper echt stukken beter uit dan de verkoper. De fee die je daar nog moet betalen is heel hoog, als koper zijnde betaal je geen fee. Dat verklaard voor een deel waarom daar de prijzen ook hoger gaan dan bij andere veilingen.
Als je bij een 1-op-1 deal de prijzen van een veiling aan wil houden dan kom je beide slecht eruit in mijn ogen dan...

Toontje schreef:Ik merk de laatste tijd op whiskybase dat de waarde van flessen die al lang zijn uitverkocht en waarvan geen shoplinks meer beschikbaar zijn en in de tussentijd ook niet zijn gekomen, met enige regelmaat worden aangepast. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Proberen ze wellicht meer aansluiting te zoeken bij de huidige waarde van een fles, in tegenstelling tot het systeem waarbij de prijs van de laatst beschikbare shoplink werd gehanteerd? In de gevallen waar het mij opviel werd overigens steeds de prijs naar beneden aangepast.
Jonadawi schreef:Toontje schreef:Ik merk de laatste tijd op whiskybase dat de waarde van flessen die al lang zijn uitverkocht en waarvan geen shoplinks meer beschikbaar zijn en in de tussentijd ook niet zijn gekomen, met enige regelmaat worden aangepast. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Proberen ze wellicht meer aansluiting te zoeken bij de huidige waarde van een fles, in tegenstelling tot het systeem waarbij de prijs van de laatst beschikbare shoplink werd gehanteerd? In de gevallen waar het mij opviel werd overigens steeds de prijs naar beneden aangepast.
Je kan prijzen manipuleren op whiskybase als er geen actieve link meer bij staan. Dan kan iedereen een Prijs wijzigen.
brayen27 schreef:Jonadawi schreef:Toontje schreef:Ik merk de laatste tijd op whiskybase dat de waarde van flessen die al lang zijn uitverkocht en waarvan geen shoplinks meer beschikbaar zijn en in de tussentijd ook niet zijn gekomen, met enige regelmaat worden aangepast. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Proberen ze wellicht meer aansluiting te zoeken bij de huidige waarde van een fles, in tegenstelling tot het systeem waarbij de prijs van de laatst beschikbare shoplink werd gehanteerd? In de gevallen waar het mij opviel werd overigens steeds de prijs naar beneden aangepast.
Je kan prijzen manipuleren op whiskybase als er geen actieve link meer bij staan. Dan kan iedereen een Prijs wijzigen.
Hoe is het mogelijk dat een fles op whiskybase binnen één maand kan stijgen van €67,- naar €145,- ??? Hoe betrouwbaar is whiskybase en wie bepaald zo'n prijs?
Ik heb hier over de caol ila coopers choice 2020 sherry, begint maart voor €67,- t/m 1 april voor €135,- en vandaag 3 april voor €150,-
Wat is er eigenlijk precies aan de hand!!!
henri schreef:brayen27 schreef:Jonadawi schreef:
Hoe is het mogelijk dat een fles op whiskybase binnen één maand kan stijgen van €67,- naar €145,- ??? Hoe betrouwbaar is whiskybase en wie bepaald zo'n prijs?
Ik heb hier over de caol ila coopers choice 2020 sherry, begint maart voor €67,- t/m 1 april voor €135,- en vandaag 3 april voor €150,-
Wat is er eigenlijk precies aan de hand!!!
je bedoelde deze?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -sherry-vm
nou dat is heel simpel, dat is blijkbaar 1 aanbieder die deze idiote prijs durft te vragen via de marketplace
average value ( dus van de laatste shoplinks die er geweest zijn ) staat gewoon nog op 74,95

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten