waarde flessen via Whiskybase?

Hier kan gediscussieerd worden en kunnen meningen en ervaringen gedeeld worden m.b.t. websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en Independend Bottlers, die al dan niet staan in de onderstaande geclassificeerde lijsten.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: waarde flessen via Whiskybase?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Jul 2015, 19:04

shadowcollector schreef:Volgens mij kan dat maar 1 ding betekenen: je bent een lucky bastard.....

Gewoon slimme aankopen doen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Wim
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wim » 29 Apr 2016, 10:05

mmbrouwer schreef:Is wel zo dat auction prijzen vaak ook aan de hoge kant zijn. Of liever gezegd, ik denk niet dat je gemiddeld gezien op fora de auction prijzen voor je whisky zal krijgen, uitzonderingen daargelaten.
Door de auction fee van 15-25% gaat de vlieger "bij de auction betalen ze het er ook voor" niet helemaal op, omdat dat niet het geld is wat uiteindelijk in je portemonnee beland.
Een redelijke richtlijn voor prijsbepaling is denk ik gem. auctionprijs - 50% van de auction fee. Hierbij "deel" je dus als het ware de auction fee tussen koper en verkoper.

Stel ik koop een fles whisky van 400 euro via een veiling dan betaal je dat er toch voor plus de fee, dat de verkoper uiteindelijk minder krijgt omdat hij ook een fee moet betalen , wil toch niet zeggen dat dat hij er niet 400 + voor heeft betaald. ik merk zelf altijd dat als mensen bij mij een fles willen kopen dat ze altijd zeggen bij een fles van 400 euro dat ik bij een veiling nog kosten moet betalen en dus maar 350 voor de fles over hebben, rare beredenering, want de verkoper kan zeggen dat de koper over de 400 euro geen fee hoeft te betalen.
Dus, als er op een veiling 400 voor een fles betaald wordt zonder fee, is dat een mooie prijs om hem particulier te verkopen, zowel koper als verkoper betalen dan geen fee en zijn alle 2 beter af.
1 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 29 Apr 2016, 10:30

Kopers betalen niet bij alle veilingen een fee...
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 29 Apr 2016, 20:48

Wim schreef:
mmbrouwer schreef:Is wel zo dat auction prijzen vaak ook aan de hoge kant zijn. Of liever gezegd, ik denk niet dat je gemiddeld gezien op fora de auction prijzen voor je whisky zal krijgen, uitzonderingen daargelaten.
Door de auction fee van 15-25% gaat de vlieger "bij de auction betalen ze het er ook voor" niet helemaal op, omdat dat niet het geld is wat uiteindelijk in je portemonnee beland.
Een redelijke richtlijn voor prijsbepaling is denk ik gem. auctionprijs - 50% van de auction fee. Hierbij "deel" je dus als het ware de auction fee tussen koper en verkoper.

Stel ik koop een fles whisky van 400 euro via een veiling dan betaal je dat er toch voor plus de fee, dat de verkoper uiteindelijk minder krijgt omdat hij ook een fee moet betalen , wil toch niet zeggen dat dat hij er niet 400 + voor heeft betaald. ik merk zelf altijd dat als mensen bij mij een fles willen kopen dat ze altijd zeggen bij een fles van 400 euro dat ik bij een veiling nog kosten moet betalen en dus maar 350 voor de fles over hebben, rare beredenering, want de verkoper kan zeggen dat de koper over de 400 euro geen fee hoeft te betalen.
Dus, als er op een veiling 400 voor een fles betaald wordt zonder fee, is dat een mooie prijs om hem particulier te verkopen, zowel koper als verkoper betalen dan geen fee en zijn alle 2 beter af.

Bij whiskyauction.com ben je als koper echt stukken beter uit dan de verkoper. De fee die je daar nog moet betalen is heel hoog, als koper zijnde betaal je geen fee. Dat verklaard voor een deel waarom daar de prijzen ook hoger gaan dan bij andere veilingen.

Als je bij een 1-op-1 deal de prijzen van een veiling aan wil houden dan kom je beide slecht eruit in mijn ogen dan...
0 x

Wim
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wim » 01 Mei 2016, 10:51

shadowcollector schreef:
Wim schreef:

Bij whiskyauction.com ben je als koper echt stukken beter uit dan de verkoper. De fee die je daar nog moet betalen is heel hoog, als koper zijnde betaal je geen fee. Dat verklaard voor een deel waarom daar de prijzen ook hoger gaan dan bij andere veilingen.

Als je bij een 1-op-1 deal de prijzen van een veiling aan wil houden dan kom je beide slecht eruit in mijn ogen dan...

Maar als je als koper geen fee betaald, en je houdt de veilingprijs aan, waarom is het dan een slechte deal voor de koper, die is toch net zoveel kwijt. Ik vind het altijd raar dat een koper het argument op tafel gooit dat als hij die fles voor veilingprijs koopt, jij als verkoper er meer aan overhoudt en de koper om die reden minder wilt betalen, je zegt ook niet bij een winkel, jullie kopen dit artikel heel groot in en krijgen daarom van de grossier extra korting dus ik betaal minder. Bij een 1 op 1 verkoop betaald de koper dezelfde prijs en de verkoper krijgt wat de fles waard is.
0 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 01 Mei 2016, 13:06

Lastige discussie. In dit voorbeeld zijn er meerdere transacties:

- de prijs -/- de commissie: deze ontvangt de verkoper
- de commissie: deze ontvangt het veilinghuis

Stel de hamerprijs is 400 en de commissie voor het veilinghuis, dan zou je kunnen argumenteren dat de transactieprijs met de verkoper "maar" 350 is. Toch zal de koper 400 moeten neertellen. Als hij deze fles ooit wil verkopen zal hij minstens 400 willen krijgen om er niet geld op toe te leggen.

Conclusie: veilinghuizen maken het alleen maar duurder als mensen flessen kopen om alleen maar door te verhandelen.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Mei 2016, 16:37

Klopt veilinghuizen maken het duurder. De Ice die ik momenteel in op WB heb staan staat er voor 295. Maar als je me gewoon zo mailt dan kun je hem krijgen voor 269. Je moet toch 8% fee betalen.

Aan de andere kant, ik heb best wel eens een mooi mazzeltje gehad door een veilinghuis. En die jongens die het werk doen voor het veilinghuis moeten ook eten. Dus zolang het niet van het niveau Catawiki is, ben ik er best tevreden mee.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 03 Mei 2016, 13:38

* oops, verkeerde topic *
0 x
2 ∞ & →

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 05 Okt 2016, 06:50

Ik merk de laatste tijd op whiskybase dat de waarde van flessen die al lang zijn uitverkocht en waarvan geen shoplinks meer beschikbaar zijn en in de tussentijd ook niet zijn gekomen, met enige regelmaat worden aangepast. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Proberen ze wellicht meer aansluiting te zoeken bij de huidige waarde van een fles, in tegenstelling tot het systeem waarbij de prijs van de laatst beschikbare shoplink werd gehanteerd? In de gevallen waar het mij opviel werd overigens steeds de prijs naar beneden aangepast.
0 x

RvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor RvdB » 05 Okt 2016, 07:12

Yep dat klopt. Toevallig heb ik daar laatst eens naar geïnformeerd toen ik zag dat de Longmorn van Wees' richting de 375-400€ p/s gingen. De prijs is daarna bijgesteld naar de laatst bekende shoplink. Veilingprijzen wordt ook weleens naar gekeken maar dat systeem is ook niet waterdicht. Daarna tipte de mod in kwestie nog een tipje van de sluier op dat ze naar een realistischer waarde bepaling systeem toe willen gaan. Maar wat dat betekent of inhoudt ben ik niet te weten gekomen.
1 x
Afbeelding

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 05 Okt 2016, 23:01

Toontje schreef:Ik merk de laatste tijd op whiskybase dat de waarde van flessen die al lang zijn uitverkocht en waarvan geen shoplinks meer beschikbaar zijn en in de tussentijd ook niet zijn gekomen, met enige regelmaat worden aangepast. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Proberen ze wellicht meer aansluiting te zoeken bij de huidige waarde van een fles, in tegenstelling tot het systeem waarbij de prijs van de laatst beschikbare shoplink werd gehanteerd? In de gevallen waar het mij opviel werd overigens steeds de prijs naar beneden aangepast.

Je kan prijzen manipuleren op whiskybase als er geen actieve link meer bij staan. Dan kan iedereen een Prijs wijzigen.
0 x

brayen27
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 03 Apr 2020, 20:25

Jonadawi schreef:
Toontje schreef:Ik merk de laatste tijd op whiskybase dat de waarde van flessen die al lang zijn uitverkocht en waarvan geen shoplinks meer beschikbaar zijn en in de tussentijd ook niet zijn gekomen, met enige regelmaat worden aangepast. Weet iemand toevallig hoe dit zit? Proberen ze wellicht meer aansluiting te zoeken bij de huidige waarde van een fles, in tegenstelling tot het systeem waarbij de prijs van de laatst beschikbare shoplink werd gehanteerd? In de gevallen waar het mij opviel werd overigens steeds de prijs naar beneden aangepast.

Je kan prijzen manipuleren op whiskybase als er geen actieve link meer bij staan. Dan kan iedereen een Prijs wijzigen.

Hoe is het mogelijk dat een fles op whiskybase binnen één maand kan stijgen van €67,- naar €145,- ??? Hoe betrouwbaar is whiskybase en wie bepaald zo'n prijs?

Ik heb hier over de caol ila coopers choice 2020 sherry, begin maart voor €67,- t/m 1 april voor €135,- en vandaag 3 april voor €150,-

Wat is er eigenlijk precies aan de hand!!!
Laatst gewijzigd door brayen27 op 03 Apr 2020, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 03 Apr 2020, 20:48

brayen27 schreef:
Jonadawi schreef:

Hoe is het mogelijk dat een fles op whiskybase binnen één maand kan stijgen van €67,- naar €145,- ??? Hoe betrouwbaar is whiskybase en wie bepaald zo'n prijs?

Ik heb hier over de caol ila coopers choice 2020 sherry, begint maart voor €67,- t/m 1 april voor €135,- en vandaag 3 april voor €150,-

je bedoelde deze?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -sherry-vm

nou dat is heel simpel, dat is blijkbaar 1 aanbieder die deze idiote prijs durft te vragen via de marketplace
average value ( dus van de laatste shoplinks die er geweest zijn ) staat gewoon nog op 74,95
2 x
Afbeelding

brayen27
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 03 Apr 2020, 20:54

henri schreef:
brayen27 schreef:
Jonadawi schreef:

Ik heb hier over de caol ila coopers choice 2020 sherry, begint maart voor €67,- t/m 1 april voor €135,- en vandaag 3 april voor €150,-

je bedoelde deze?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... -sherry-vm

nou dat is heel simpel, dat is blijkbaar 1 aanbieder die deze idiote prijs durft te vragen via de marketplace
average value ( dus van de laatste shoplinks die er geweest zijn ) staat gewoon nog op 74,95

Henri jou link klopt het gaat om de bovenstaande fles. Belachelijk
0 x

Breedút_Genietsje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Breedút_Genietsje » 04 Apr 2020, 00:54

Vergeten, en door!
Er komt vast nog veel meer moois op de markt.
1 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje

Terug naar “Discussies, ervaringen en meningen over websites, verenigingen, clubs en commerciële instellingen inclusief leveranciers en IB's”