IB: Thosop Import, België
IB: Thosop Import, België
Heeft er iemand ervaring met de bottelaar Thosop Import uit België ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Re: IB: Thosop Import
Ah, kreeg jij die mail ook van Luc Timmermans (WhiskySamples.eu > R.I.P.); hij belande bij mij eerst in de S.P.A.M... 
0 x
JayDie schreef:Ah, kreeg jij die mail ook van Luc Timmermans WhiskySamples.eu > R.I.P.; hij belande bij mij eerst in de S.P.A.M...
Neen, ik krijg daar geen mail van. Ik was op Internet aan het zoeken en kwam toen een niet al te dure 40yo tegen van Thosop, vandaar mijn vraag, die overigens nog steeds staat.
0 x
Heb in september 2010 een tasting gehad van de Malts of Scotland, gegeven door Thomas Ewers (eigenaar MoS) tesamen met Luc Timmermans van Thosop. Prachtige/lekkere avond.
Behalve enkele sublieme MoS bottelingen had Luc enkele van z'n Thosop bottelingen bij :
-> Deanston 1977/2010 33 Y - 43% bourbon
-> Lochside 1981/2010 29 Y - 50,50% refill sherry
2 ongelooflijk lekkere bottelingen.
Een tijdje geleden had ik me reeds een andere fles van Thosop aangeschaft :
-> Macduff 1984 bottled 2009 - 25 Y - single cask - 54,90%
Is nog niet open, doch moet volgens sommigen ook een "juweeltje" zijn.
Dit maar om o.a. te zeggen dat Luc m.i. een aimabel vakman is die professioneel en hartstochtelijk met het levenswater bezig is.
M.a.w. : een aanrader !!!
Beste groetjes en .... SLAINTE !!!
Prettig eindejaar en beste wensen voor een gelukkig en gezond 2011
Guido.
Life without whisky is like a broken pencil, pointless !
Behalve enkele sublieme MoS bottelingen had Luc enkele van z'n Thosop bottelingen bij :
-> Deanston 1977/2010 33 Y - 43% bourbon
-> Lochside 1981/2010 29 Y - 50,50% refill sherry
2 ongelooflijk lekkere bottelingen.
Een tijdje geleden had ik me reeds een andere fles van Thosop aangeschaft :
-> Macduff 1984 bottled 2009 - 25 Y - single cask - 54,90%
Is nog niet open, doch moet volgens sommigen ook een "juweeltje" zijn.
Dit maar om o.a. te zeggen dat Luc m.i. een aimabel vakman is die professioneel en hartstochtelijk met het levenswater bezig is.
M.a.w. : een aanrader !!!
Beste groetjes en .... SLAINTE !!!
Prettig eindejaar en beste wensen voor een gelukkig en gezond 2011
Guido.
Life without whisky is like a broken pencil, pointless !
0 x
- laddie teun
- Top bijdrager

ThoSop is van Luc Tmmermans. Een Belg met een enorme kennis en ervaring in de whisky. Ik heb hem zeer hoog zitten. Genieten van whisky heeft hij ook zeer hoog in het vaandel staan. Bottled sinds enig tijd ook onder zijn eigen label whiksy. Ik heb er enkele van geproefd. Bevallen me tot nu toe uitstekend. Voor wie eerst wil proeven: ik heb samples beschikbaar van de Glen Grant 1973 en de Lochside 1981
0 x
Uw persoonlijk reisadviseur voor al uw reiswensen: http://www.thetravelclub.nl/teunvanwel
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Whiskysamples: www.mywhiskysamples.com
Okay heren dank voor de positieve recensies.
Ik ga het aanbod eens wat uitgebreider bekijken.
Ik ga het aanbod eens wat uitgebreider bekijken.
0 x
Re: IB: Thosop Import Glenfarclas 1968/2010
Ik liep tegen deze aan op de site:
Glenfarclas 1968/2010 (49,7%, OB for Thosop Belgium, Oloroso Cask #702 & Fino Cask #5240, 318 Bts
Echter, als ik verder zoek op het Internet vind ik deze alleen aangeboden in 2,5cl sample-sets.
Ik vind wel een Lindores botteling: Glenfarclas 1968 (Lindores cask 699), maar die is uit 2009.
Ik probeer er achter te komen wie ze levert tegen welke prijs.
Glenfarclas 1968/2010 (49,7%, OB for Thosop Belgium, Oloroso Cask #702 & Fino Cask #5240, 318 Bts
Echter, als ik verder zoek op het Internet vind ik deze alleen aangeboden in 2,5cl sample-sets.
Ik vind wel een Lindores botteling: Glenfarclas 1968 (Lindores cask 699), maar die is uit 2009.
Ik probeer er achter te komen wie ze levert tegen welke prijs.
0 x
- WhiskyNotes
- Actief lid

Re: IB: Thosop Import, België
Cask #699 is een bourbon cask, inderdaad in 2009 gebotteld onder diverse benamingen (enkele flessen voor Lindores, enkele voor de verjaardag van Whiskysamples, enkele zonder extra vermelding). De andere botteling uit 2010 is een mix van een oloroso en een fino vat. Beide flessen hebben een totaal ander karakter, maar binnen hun domein zijn ze uitstekend.
In Nederland is hij nog beschikbaar bij Whiskysite.nl
Hij is nu ook verkrijgbaar bij The Whisky Exchange
De prijs zal rond de € 300 zitten (faire prijs in vergelijking met officiële Family Casks uit die tijd).
In Nederland is hij nog beschikbaar bij Whiskysite.nl
Hij is nu ook verkrijgbaar bij The Whisky Exchange
De prijs zal rond de € 300 zitten (faire prijs in vergelijking met officiële Family Casks uit die tijd).
0 x