Kl36 schreef:Goedemorgen al vele retailers mogen benaderen maar geen geluk.
Heeft er iemand van jullie de gouden tip
@metoo
Kl36 schreef:Goedemorgen al vele retailers mogen benaderen maar geen geluk.
Heeft er iemand van jullie de gouden tip
Casketje schreef:Vandaag als bij wonder aan een fles Kilkerran 8 Port geraakt via een retailer met een hart voor de liefhebber - lang verhaal kort heb ik het geluk gehad amper €54 voor de fles te hebben betaald, dus maar meteen geplopt om de beste man ook eens te laten proeven. Eerste indrukken zijn zeer positief, het is één van de betere port gerijpte whiskies die ik al heb gehad en voor mij heel persoonlijk viel hij beter in de smaak dan de zeer befaamde 8 sherry batch van enkele jaren terug. Als je dan nog eens beseft dat deze amper 8 jaar oud is kan je enkel de kwaliteit van het distillaat en de gebruikte vaten appreciëren.
Sander79 schreef:Rien68 schreef:DvdB schreef:€ 65,- schoon aan de haak
Beter. Ik had rond €70-75 gehoord
Dat zou wel een aanzienlijke prijsstijging zijn t.o.v. batch 5. Laten we hopen dat dit niet de ‘standaard’ zal zijn die meeste slijters gaan aanhouden. Vind 60-65 euro wel genoeg voor een 8 jaar oude CS.
Oogadal schreef:Sander79 schreef:Rien68 schreef:
Beter. Ik had rond €70-75 gehoord
Dat zou wel een aanzienlijke prijsstijging zijn t.o.v. batch 5. Laten we hopen dat dit niet de ‘standaard’ zal zijn die meeste slijters gaan aanhouden. Vind 60-65 euro wel genoeg voor een 8 jaar oude CS.
Kennelijk is je ontgaan dat de wereld sinds bacth 5 nogal is veranderd? Brexit en er schijnt in de Oekraïne ook wat aan de gang te zijn. Dus een prijsstijging van een tientje is helemaal niet raar (een lege fles kost al het dubbele, het label het drievoudige, transport factor 5) en heeft niks te maken met 'een standaard die de meeste slijters aan gaan houden'. Een slijter met liefde voor z'n vak en respect voor zijn klanten gaat niet ineens z'n normale marge calculeren + een tientje onder het mom 'help de slijter de winter door'.
Valt me op dat er met prijsstijgingen nogal gemakkelijk naar de slijters wordt gewezen, wellicht zonder na te denken?
Oogadal schreef:We kunnen ook voortaan flippende slijters gaan duiden als ‘slippers’…?
Dre schreef:Oogadal schreef:We kunnen ook voortaan flippende slijters gaan duiden als ‘slippers’…?
Oh wauw! Zo simpel en voor de hand liggend eigenlijk, en door zijn eenvoud gelijk ook geniaal! Wat mij betreft houden we die erin
Nickolaas schreef:Weet iemand nog de nieuwe Kilkies 8 CS staan voor oké prijzen?
green-hornet schreef:Geloof mij maar...... die zijn er niet meer
De slijter die mij onlangs de SB 10 heeft verkocht voor iets meer dan 50 euro vertelde mij dat zijn inkoopprijzen iets omhoog waren gegaan, maar er geen reden was voor de soms idiote prijzen die elders werden gevraagd, anders dan schaarste en de premie die daar op kan worden gezet.Sander79 schreef:Met mijn reactie doel ik niet op de slijters die extra vragen vanwege je genoemde redenen, want dat is logisch en vind ik ook niet meer dan terecht, maar op de slijters die meeliften met de hype of die andere slijters volgen die secundaire markt prijzen aanhouden. Als ik dezelfde fles voor €53 en tegelijkertijd >€99,95 aangeboden zie worden dan is dat verschil m.i. niet alleen maar vanwege de veranderingen in de wereld.
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten