Kilkerran (incl. "Work in progress")

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 365
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 15 Jan 2021, 10:02

cor0566 schreef:Ik vond het trouwens geen hoogvlieger.
Sorry aan diegenen die ik nu tegen de schenen schop.
Groet Cor.

Ik heb enkel samples van de Kilkerran 12, Springbank 10 en Springbank 12CS (b14) geproefd.
Ik had bij alle drie een beetje hetzelfde gevoel en dat is dat ik ze wel lekker/interessant vind, maar dat ik er nog niet zoveel smaken uithaal.
Daarom wil ik wel een volledige fles halen, ik had aan de samples niet genoeg om de whisky te ontdekken (ofzo) :p

Aangepast: Ik vergeet een sample van Hazelburn 2005 CA, die vond ik top!
Laatst gewijzigd door JoachimV10 op 15 Jan 2021, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding
(open flessen)

Sander79
Senior
Senior
Berichten: 380
Lid geworden op: 02 Nov 2019, 10:15

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 15 Jan 2021, 10:12

JoachimV10 schreef:
cor0566 schreef:Ik vond het trouwens geen hoogvlieger.
Sorry aan diegenen die ik nu tegen de schenen schop.
Groet Cor.

Ik heb enkel samples van de Kilkerran 12, Springbank 10 en Springbank 12CS (b14) geproefd.
Ik had bij alle drie een beetje hetzelfde gevoel en dat is dat ik ze wel lekker/interessant vind, maar dat ik er nog niet zoveel smaken uithaal.
Daarom wil ik wel een volledige fles halen, ik had aan de samples niet genoeg om de whisky te ontdekken (ofzo) :p


De KK12 en SB10 zijn beide aanraders om te ontdekken middels een hele fles en daarnaast ook goed betaalbaar (rond de 40 euro).
1 x

Gebruikersavatar
goosebumps
Senior
Senior
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 Okt 2018, 15:12

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 15 Jan 2021, 10:33

Ik vind sowieso vaak dat een hele fles een heel andere mening over een whisky kan geven dan een sample. Sommige whisky is bij het eerste borreltje weinig zeggend. Soms valt het kwartje pas halverwege de fles en tegen de tijd dat hij leeg is wil je er geen afscheid van nemen.
9 x
Afbeelding
"We should always be inspired by bad people and assholes, they are a living example of how we should not to choose to live." Ralfy Mitchel, the search for a whisky bothie

Demas
Senior
Senior
Berichten: 317
Lid geworden op: 07 Okt 2018, 00:00

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Demas » 15 Jan 2021, 17:47

goosebumps schreef:Ik vind sowieso vaak dat een hele fles een heel andere mening over een whisky kan geven dan een sample. Sommige whisky is bij het eerste borreltje weinig zeggend. Soms valt het kwartje pas halverwege de fles en tegen de tijd dat hij leeg is wil je er geen afscheid van nemen.

Yup,

Dat was mijn eerste ervaring met een CS12 van SB.. Eerst wrang en weinig smaak evolutie.. Collega die ik sample had gegeven vond er ook niks aan..
Maar na een tijdje was het een heel andere whisky..
Heb hetzelfde gehad met een Laphroaig brodir.. Int begin was het een Laphroaig met zure (obsmakelijke) noten die uiteindelijk geëvolueerd is naar een lekker volle Dram waar ik met spijt afscheid van heb genomen..
1 x

Nickvanderlinde298
Senior
Senior
Berichten: 154
Lid geworden op: 31 Okt 2019, 14:53

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 20 Jan 2021, 16:20

JoachimV10 schreef:
Sander79 schreef:
JoachimV10 schreef:Iemand een idee wanneer de 2e batch van de 16 jarige zou uitkomen (en of ze weer zo'n overdreven prijzen voor gaan vragen?)


Aangezien het een jaarlijkse release is zal dat vermoedelijk het einde van het jaar zijn weer.

Begreep wel dat de productie dit keer wat verhoogt zal worden waardoor er meer flessen beschikbaar komen, wat in Campbeltown termen nog steeds erg weinig is. De woekerprijzen voor batch 1 worden natuurlijk door de markt veroorzaak en niet door de schappelijke releaseprijs van 56 pond door Glengyle ;)

Verwacht je dan dat deze gemakkelijker op te pikken zal zijn? Ik vind de 12yo lekker, maar +€100 betalen voor een fles die normaal €75 kost ofzo is echt belachelijk.


Ondertussen al een Kilkerran 16 gevonden/geproefd?
0 x

Sander79
Senior
Senior
Berichten: 380
Lid geworden op: 02 Nov 2019, 10:15

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Sander79 » 20 Jan 2021, 17:31

Nickvanderlinde298 schreef:
JoachimV10 schreef:
Sander79 schreef:
Aangezien het een jaarlijkse release is zal dat vermoedelijk het einde van het jaar zijn weer.

Begreep wel dat de productie dit keer wat verhoogt zal worden waardoor er meer flessen beschikbaar komen, wat in Campbeltown termen nog steeds erg weinig is. De woekerprijzen voor batch 1 worden natuurlijk door de markt veroorzaak en niet door de schappelijke releaseprijs van 56 pond door Glengyle ;)

Verwacht je dan dat deze gemakkelijker op te pikken zal zijn? Ik vind de 12yo lekker, maar +€100 betalen voor een fles die normaal €75 kost ofzo is echt belachelijk.


Ondertussen al een Kilkerran 16 gevonden/geproefd?


Zeker en vind het een lekkere en kwalitatief goede whisky. Vooral als bourbon liefhebber :)

Maar zou er niet meer dan de releaseprijs voor neerleggen. Gewoon wachten tot de volgende release in augustus.
0 x

Ardking
Senior
Senior
Berichten: 442
Lid geworden op: 06 Feb 2019, 13:35

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Ardking » 20 Jan 2021, 22:09

De gehele WIP serie nu op (in etappes), dank aan Stefsel voor de samples! Moet wel zeggen dat de eerste 3 niet echt mijn ding waren qua smaak, totaal geen krachtige whiskies, vlak qua smaak. De andere werd ik al wat vrolijker van gelukkig. Leuk om te hebben geproefd in ieder geval :duimop
2 x
"Volo et Valeo"

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 365
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 20 Jan 2021, 22:59

De Kilkerran 16 vnv ook geproefd door een sample van Ardking, dikke merci!! :dancing

Ik vind hem lekker, erg vergelijkbaar met de 12. €75 oke, maar ik zou er geen €100 voor geven.
1 x
Afbeelding
(open flessen)

Nickvanderlinde298
Senior
Senior
Berichten: 154
Lid geworden op: 31 Okt 2019, 14:53

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 21 Jan 2021, 09:14

JoachimV10 schreef:De Kilkerran 16 vnv ook geproefd door een sample van Ardking, dikke merci!! :dancing

Ik vind hem lekker, erg vergelijkbaar met de 12. €75 oke, maar ik zou er geen €100 voor geven.


Goed om te horen, mocht ik nou tegen een fles aanlopen in een winkel tegen releaseprijs, moet ik deze dan kopen en naar je toesturen?
Puur theoretisch uiteraard...
0 x

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 365
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 21 Jan 2021, 09:51

Nickvanderlinde298 schreef:
JoachimV10 schreef:De Kilkerran 16 vnv ook geproefd door een sample van Ardking, dikke merci!! :dancing

Ik vind hem lekker, erg vergelijkbaar met de 12. €75 oke, maar ik zou er geen €100 voor geven.


Goed om te horen, mocht ik nou tegen een fles aanlopen in een winkel tegen releaseprijs, moet ik deze dan kopen en naar je toesturen?
Puur theoretisch uiteraard...

Wel, ik had eens rondgekeken op internet en kon hem halen voor €90 in Frankrijk (woon op half uurtje van de grens), maar ik heb met datzelfde budget deze maand de Talisker 18 besteld. (die ik na de 2e keer proeven van een sample echt lekker vond :smullen )
Dus voorlopig haal ik voor dat geld liever een andere fles. Ik vind het niet zo'n grote upgrade ivg met de 12 en die heb ik open staan.
(Ik zeg niet dat ik 'm nooit zou kopen, maar voorlopig niet)
1 x
Afbeelding
(open flessen)

Nickvanderlinde298
Senior
Senior
Berichten: 154
Lid geworden op: 31 Okt 2019, 14:53

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 21 Jan 2021, 20:08

JoachimV10 schreef:
Nickvanderlinde298 schreef:
JoachimV10 schreef:De Kilkerran 16 vnv ook geproefd door een sample van Ardking, dikke merci!! :dancing

Ik vind hem lekker, erg vergelijkbaar met de 12. €75 oke, maar ik zou er geen €100 voor geven.


Goed om te horen, mocht ik nou tegen een fles aanlopen in een winkel tegen releaseprijs, moet ik deze dan kopen en naar je toesturen?
Puur theoretisch uiteraard...

Wel, ik had eens rondgekeken op internet en kon hem halen voor €90 in Frankrijk (woon op half uurtje van de grens), maar ik heb met datzelfde budget deze maand de Talisker 18 besteld. (die ik na de 2e keer proeven van een sample echt lekker vond :smullen )
Dus voorlopig haal ik voor dat geld liever een andere fles. Ik vind het niet zo'n grote upgrade ivg met de 12 en die heb ik open staan.
(Ik zeg niet dat ik 'm nooit zou kopen, maar voorlopig niet)


Duidelijk en persoonlijk mee eens! Dan laat ik hem staan ;)
1 x

Gebruikersavatar
Jarno
Senior
Senior
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 Nov 2016, 19:48

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Jarno » 17 Feb 2021, 09:50

Weet iemand wanneer de nieuwe Kilkerran 8 Years Cask Strength in Nederland uit komt?

Zag de eerste review alweer weer voorbij komen https://www.whiskynotes.be/2021/glengyl ... ength-2021
En dat er op Whiskybase alweer belachelijke prijzen voor worden gevraagd. https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 8-year-old :Cry
0 x

Gebruikersavatar
Mark
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 574
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 14:00
Locatie: Groningen

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Mark » 17 Feb 2021, 12:57

Jarno schreef:Weet iemand wanneer de nieuwe Kilkerran 8 Years Cask Strength in Nederland uit komt?

Zag de eerste review alweer weer voorbij komen https://www.whiskynotes.be/2021/glengyl ... ength-2021
En dat er op Whiskybase alweer belachelijke prijzen voor worden gevraagd. https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 8-year-old :Cry


Was, helaas, te verwachten dat deze weer voor absurde prijzen particulier worden verkocht. Ik heb mijn vaste slijter vorige week gevraagd of hij aan deze fles en de nieuwe Longrow 10 red kan komen, nog geen reactie van hem. Vergeet niet dat ie ook pas vorige week in de UK uit is gekomen hè, nog ff geduld.. ;)
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1168
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 17 Feb 2021, 17:12

Geduld kan ik alleen maar zeggen. Alles gaat enorm traag nu vanuit Schotland.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 613
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Kilkerran (incl. "Work in progress")

Ongelezen berichtdoor Casketje » 17 Feb 2021, 17:30

Er staat véél vast in Rotterdam en Antwerpen - en niet alleen whisky.
0 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten