dgreen-hornet schreef:whisky4wood schreef:green-hornet schreef:Ardbeg 25... de moeite waard ?
In welk opzicht: prijs/kwaliteit? Smaak? Investering? Voor de prijs die je betaald kun je ook andere whisky halen, maar er is altijd iets lekkerder, goedkoper, bijzonderder, etc. Dus wat is de moeite waard? Trouwens: hoeveel moeite moet je er voor doen om in het bezit te komen van zo'n fles? Niet dat je een marathon moet lopen of zo! Kun je en wil je...doen! Persoonlijk vind ik Ardbeg iets to much, maar ik heb dan ook nog nooit de 25 op. Wel de 10, Corryvreckan, de Uigeadail en de An Oa. Maar ieder zijn smaak.
Idd de prijs,kwaliteit verhouding
bij mij stopt die verhouding boven de 300-400 euro. Ik proef het verschil dan niet meer tussen goed, beter best. dan heeft het meer te maken met bijzonderheid van een fles (lees emotie). Flessen uit je geboortejaar of zoiets, dat is vaak sentiment, maar ik kan er naast zitten. Een oudere botteling hoeft ook niet per se beter te zijn/smaken. Mijn grens ligt ook daarom om die reden rond 300-400 voor een fles. daar kun je best nog wel wat 25-jarige whisky voor vinden. Niet Springbank of Ardbeg, maar wel andere. Succes met je keuze.