Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Roelof
Actief lid
Actief lid

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor Roelof » 14 Jun 2020, 21:01

En toch doen ze het knap. Wat te denken van de Traigh Bhan, de 19-jarige aanvulling op de core range. De adviesprijs van 169 pond is hoog maar voor dat bedrag nergens meer te krijgen. Op een enkele webshop nog te vinden voor 300 tot soms wel 500 euro... En dat voor een core-range!

Ergens gun ik ze het succes ook wel, het is mooi dat het bedrijf de recente sluiting heeft overleefd. En het smaakprofiel is uniek.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jun 2020, 21:20

Ja, maar dan moeten ze wel blijven presteren. Het muizenpis dat ze onlangs als vijfjarige op de markt hebben gebracht is toch behoorlijk teleurstellend.
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 15 Jun 2020, 16:53

Reichenbach schreef:Als je ze per palet tegelijk koopt kun je vast wel interessantere prijzen bedingen. Raak je de flessen nu niet kwijt, schuif je ze in je opslag en loop je later wel binnen.

Ardbeg is onderdeel van LVMH. Dat is een modemerk voor luxe goederen. Dan kun je ook verwachten dat ze zich als luxe modemerk gedragen en etaleren. Hypes en de daardoor te duur betaalde middelmatige producten horen daar bij.

Zo werkt het bij LVM niet; de Embassy's hebben voorrang, maar die worden ook verplicht om per x flessen Blaack ook een voorraad van de core range aan te kopen. En da's geen kattepis, kan zo dat ze voor elke Blaack 2 of 3 flessen andere meuk in moeten kopen. Koppelverkoop noemen ze dat. Toegestaan van distillery naar slijter, maar de slijter mag het niet zo wegzetten. Die blijft dus met een jaar voorraad Ardbeg 10 zitten... :o
2 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 15 Jun 2020, 17:12

Ik vind dat niet heel vreemd. En dat gebeurt niet alleen bij Ardbeg. Winkels die rechtstreeks bij LVMH kopen worden daarvoor beloond met de Blaaack. Je kan toch niet het hele jaar er niet aankloppen, behalve als de specials komen. Overigens hoeft je niet bij iedere fles Blaaack een x aantal andere flessen te kopen. Men kijkt wel wat je per jaar doet. Zo werkt het iig voor gewone winkels.

Vertaal het eens naar slijter-consument; het hele jaar kom je bij je slijter om verschillende flessen te halen. Tot die ene limited edition komt die je graag wilt hebben. Je gaat uit van een goed contact, slijter weet ook dat je m wilt hebben, maar toch grijp je mis. Tsja, de slijter verteld je nog vriendelijk dat die fles naar iemand toe is gegaan die verder nooit komt, harkt alleen heel af en toe een special binnen als die m nergens anders kan krijgen. Ik zou me flink genaaid voelen.
3 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

fritsk
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor fritsk » 22 Jun 2020, 23:05

Cor - Vinabc schreef:Vertaal het eens naar slijter-consument; het hele jaar kom je bij je slijter om verschillende flessen te halen. Tot die ene limited edition komt die je graag wilt hebben. Je gaat uit van een goed contact, slijter weet ook dat je m wilt hebben, maar toch grijp je mis. Tsja, de slijter verteld je nog vriendelijk dat die fles naar iemand toe is gegaan die verder nooit komt, harkt alleen heel af en toe een special binnen als die m nergens anders kan krijgen. Ik zou me flink genaaid voelen.

Een echt goeie slijter zou je vantevoren verteld hebben dat dat ding er aan kwam zodat je hem kon reserveren.
0 x

Roelof
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Roelof » 24 Jun 2020, 20:48

En om nog even terug te komen op het vulniveau van de Blaaack; de uitleg van Ardbeg in een al wat ouder twitterbericht;

Blijkbaar is de vlakke bodem uniek voor deze serie en is het niveau daardoor lager
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 24 Jun 2020, 21:00

Cor - Vinabc schreef:Ik vind dat niet heel vreemd. En dat gebeurt niet alleen bij Ardbeg. Winkels die rechtstreeks bij LVMH kopen worden daarvoor beloond met de Blaaack. Je kan toch niet het hele jaar er niet aankloppen, behalve als de specials komen. Overigens hoeft je niet bij iedere fles Blaaack een x aantal andere flessen te kopen. Men kijkt wel wat je per jaar doet. Zo werkt het iig voor gewone winkels.

Vertaal het eens naar slijter-consument; het hele jaar kom je bij je slijter om verschillende flessen te halen. Tot die ene limited edition komt die je graag wilt hebben. Je gaat uit van een goed contact, slijter weet ook dat je m wilt hebben, maar toch grijp je mis. Tsja, de slijter verteld je nog vriendelijk dat die fles naar iemand toe is gegaan die verder nooit komt, harkt alleen heel af en toe een special binnen als die m nergens anders kan krijgen. Ik zou me flink genaaid voelen.

Ik had / heb t niet over incidentele aankopen vanuit de slijters.... Je standpunt tov klant - specials is imho 100% legitiem.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 06 Jul 2020, 20:36

Wee beestie krijgt 88pnt van Serge.

Www.whiskyfun.com
3 x

LuckyL
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor LuckyL » 07 Aug 2020, 15:29

Afbeelding

Dragon charred casks. Dat is een nieuwe. :HitHead
1 x

Qbeijer
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Qbeijer » 08 Sep 2020, 21:45

2e batch van de Traigh Bhan is te vinden bij de ardbeg embassies. Zal wel snel gaan!
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 08 Sep 2020, 22:01

Qbeijer schreef:2e batch van de Traigh Bhan is te vinden bij de ardbeg embassies. Zal wel snel gaan!

Ralfy heeft een van de versies (eerste?) onlangs behandeld:
0 x

Anton
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Anton » 08 Sep 2020, 22:12

Qbeijer schreef:2e batch van de Traigh Bhan is te vinden bij de ardbeg embassies. Zal wel snel gaan!

In BE helaas nog niet.
0 x

-Roy-
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor -Roy- » 09 Sep 2020, 09:31

LuckyL schreef:Dragon charred casks. Dat is een nieuwe. :HitHead

Ik dacht even dat er stond "non-chili filtered" (waarschijnlijk vanwege de vlammetjes). Op zich zou het wel grappig zijn als ze wel een keer een chili filtered maken :P
0 x

brayen27
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 09 Sep 2020, 10:43

Kan het ook naar NL verstuurd worden?
0 x

goosebumps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 09 Sep 2020, 11:01

Zal wel weer flink aan de prijs zijn...
0 x
Afbeelding
"We should always be inspired by bad people and assholes, they are a living example of how we should not to choose to live." Ralfy Mitchel, the search for a whisky bothie

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”