Ardbeg Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Wolseley
Actief lid
Actief lid

Re: Ardbeg Expressies

Ongelezen berichtdoor Wolseley » 13 Jun 2020, 17:51

Oeps, dat moet zijn 50 ml ... :gnif

Ik heb nog even gekeken op de ziel van de beide flessen ;
Er staat een klein Ardbeg logo-tje , en een 9 of een 6 , afhankelijk hoe je de fles houd.
0 x

kekno
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor kekno » 14 Jun 2020, 09:34

Lijkt me al uit de handel die blaack vind hem online nergens, op wb 300 euro :shock:
0 x

Roelof
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Roelof » 14 Jun 2020, 11:18

Let op dat er verschil is tussen de 50.7% committe release (inderdaad 300+ euro) en de recent vekrijgbare 46% versie. Die laatste lijkt online nog wel beschikbaar onder 200 euro (Duitsland) maar het gaat hard.
Eigenlijk ongelofelijk hoe snel zo’n fles ook via de officiele verkoopkanalen in prijs stijgt! (introductie was ongeveer 100pond/125euro). En dat in een dreigende ecomomische crisis..

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat dit eindelijk weer eens een echt smaakvolle special release is.
1 x

Roelof
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Roelof » 14 Jun 2020, 11:20

Hier de 46 versie inclusief de laatste shoplinks;
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... eg-blaaack
1 x

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 14 Jun 2020, 13:29

Gelukkig doen Nederlands slijters niet aan deze gekheid mee...

https://drankdozijn.nl/artikel/fles-ard ... -malt-70cl

Boeoeoeoe D12 :Protest :oops: slechts een "eerlijke" 225 euro :domdom
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Roelof
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Roelof » 14 Jun 2020, 15:18

Gaat hard, drankdozijn.de is nu in Duitsland de goedkoopste met 222,50..
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jun 2020, 15:34

MBC schreef:Boeoeoeoe D12 :Protest :oops: slechts een "eerlijke" 225 euro :domdom
Zo lang er FOMO's zijn die hier in mee gaan hebben ze groot gelijk. Kunnen ze de andere pareltjes wat vaker in de aanbieding doen. Of wat vaker uit eten gaan, al is dat laatste tegenwoordig ook nogal een gedoe.
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 14 Jun 2020, 15:44

Tis van de ratten besnuffeld... Nou is de enige Ardbeg die ik in de kast heb staan de Uigeadail, puur omdat dit imho de beste Ardbeg is die je voor normaal geld (beetje deal < € 50) kunt kopen.
Ik begrijp de hype ook niet, de tasjesboeren van LVM ‘bedenken’ een zwarte fles en ketching, zat debielen die € 225 neertellen voor een NAS.... :Tongue Tasjesdieven zijn t eigenlijk.... :domdom
2 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 14 Jun 2020, 16:08

MBC schreef:Gelukkig doen Nederlands slijters niet aan deze gekheid mee...

Ho, even niet alle slijters over 1 kan scheren ;)
3 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 14 Jun 2020, 16:10

Oogadal schreef:Tis van de ratten besnuffeld... Nou is de enige Ardbeg die ik in de kast heb staan de Uigeadail, puur omdat dit imho de beste Ardbeg is die je voor normaal geld (beetje deal < € 50) kunt kopen.
Ik begrijp de hype ook niet, de tasjesboeren van LVM ‘bedenken’ een zwarte fles en ketching, zat debielen die € 225 neertellen voor een NAS.... :Tongue Tasjesdieven zijn t eigenlijk.... :domdom

Maar LVMH zet t niet in de markt voor die €225. Bij winkels waar zij zelf aan hebben geleverd stonden ze voor €115-120. Het zijn anderen die denken dat €225 ook een nette prijs is.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Ardking
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ardking » 14 Jun 2020, 17:26

Ja dit is niet de eerste keer van D12, ik bestel er niets meer. Zelfde voor Gevo. Blaaack niet te krijgen maar wel meerdere flessen op catawiki zetten.
1 x
"Volo et Valeo"

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 14 Jun 2020, 18:36

Cor - Vinabc schreef:
Oogadal schreef:Tis van de ratten besnuffeld... Nou is de enige Ardbeg die ik in de kast heb staan de Uigeadail, puur omdat dit imho de beste Ardbeg is die je voor normaal geld (beetje deal < € 50) kunt kopen.

Maar LVMH zet t niet in de markt voor die €225. Bij winkels waar zij zelf aan hebben geleverd stonden ze voor €115-120. Het zijn anderen die denken dat €225 ook een nette prijs is.

Ja, ik weet t. Maar dan nog; 115 - 120 voor niks bijzonders is nog belachelijk geld imho. Het is het jaarlijkse ‘limited’ feestje waar alle Islay distilleries reikhalzend naar uitkijken; het uitgelezen moment in het jaar om de Feis Ilse fan het vel over de oren te trekken....
2 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

MBC
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MBC » 14 Jun 2020, 19:19

Cor - Vinabc schreef:

Ho, even niet alle slijters over 1 kan scheren ;)

Oops natuurlijk, mijn excuses Cor, dat moest "sommige Nederlands slijters" zijn (waar jij zeker niet onder valt) :goedgedaan
1 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 14 Jun 2020, 19:34

Ardking schreef:

Ja dit is niet de eerste keer van D12, ik bestel er niets meer. Zelfde voor Gevo. Blaaack niet te krijgen maar wel meerdere flessen op catawiki zetten.

Ja schandalig, commerciële bedrijven die besluiten zélf maar wat meer van de marge mee te pakken i.p.v. de opkopende consumenten die zonder vergunningen en andere kosten wél dikke marges op die flessen pakken...
Let wel, ik vind het ook geen goede ontwikkeling hoor, verre van. Maar ergens begrijp ik het wel. Bepaalde groepen personen verzieken de markt en dan krijg je dit soort gevolgen. Uiteindelijk werken 'we' dit wel in de hand door nog steeds dit soort flessen voor die prijzen ook te kopen. De tijdlijnen van bv. FB stonden er een paar weken terug vol van, mensen die trots hun Blaaack showden en vele reacties eronder van mensen die hem ook zo graag wilden hebben.
Overigens: zonder D12 in bescherming te willen nemen, zou het theoretisch nog kunnen dat zij zelf deze fles ook maar via het parallelle circuit hebben kunnen bemachtigen, en dus niet voor de inkoopprijzen die sommige slijterijen (Ardbeg Embassies) konden hanteren. Dat is in het verleden in ieder geval wel vaker het geval geweest (niet specifiek Ardbeg dan hoor).
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jun 2020, 19:47

Als je ze per palet tegelijk koopt kun je vast wel interessantere prijzen bedingen. Raak je de flessen nu niet kwijt, schuif je ze in je opslag en loop je later wel binnen.

Ardbeg is onderdeel van LVMH. Dat is een modemerk voor luxe goederen. Dan kun je ook verwachten dat ze zich als luxe modemerk gedragen en etaleren. Hypes en de daardoor te duur betaalde middelmatige producten horen daar bij.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”