Hoe een echte Macallan herkennen?
-
- Actief lid
Hoe een echte Macallan herkennen?
Ik ga mijn een macallan anniversary 1965 aanschaffen, maar blijkbaar duiken er blijkbaar regelmatig vervalsingen op. Hoe kan ik de echtheid van fles herkennen? Papier,......?
0 x
-
- Forum goeroe
Re: Hoe een echte Macallan herkennen?
Contacteer Macallan zelf om te vragen waar je op moet letten. Ik heb dat ooit eens gedaan met een oude Bowmore 12yo in een dumpy fles. Probeer wel foto's te bemachtigen van de labels voor en achter en de capsule.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
- Forum goeroe
hier vind je wel wat tips, misschien staat die van jou er wel tussen
http://www.whiskyfun.com/war.html
Macallan is sowieso één van de hoogste fakefactor distilleries die er zijn, samen met bv Ardbeg.
http://www.whiskyfun.com/war.html
Macallan is sowieso één van de hoogste fakefactor distilleries die er zijn, samen met bv Ardbeg.
0 x
-
- Top bijdrager
Ik zou alleszins zeer zeer voorzichtig zijn en alles 3x na checken
0 x
-
- Senior
Kan je de fles vooraf gaan bekijken? Waar staat hij te koop?
Toch maar opgepast, zelfs gekende veilingshuizen hebben het er moeilijk mee...
Toch maar opgepast, zelfs gekende veilingshuizen hebben het er moeilijk mee...
0 x
-
- Actief lid
De fles staat op www.kapaza.be (macallan anniversary 25, 1965-1990)
0 x
-
- Forum goeroe
Ik zou zoveel mogelijk close up foto's vragen van het front label en de capsule. Let dan goed op of het driehoekje van de strip waarmee je de capsule kan openen wel perfect in een driehoek is gesneden. Indien het niet, of niet helemaal, perfect gesneden is zou ik het niet vertrouwen. En idd dat artikel van Serge heel goed lezen. En dan nog zou ik persoonlijk geen 100 % zeker zijn. Oude Macallan flessen zijn altijd al heel populair geweest bij de vervalsers. Niet dat deze er automatisch een is natuurlijk, maar je neemt een risico m.i.
1 x
-
- Senior
beireken schreef:De fles staat op http://www.kapaza.be (macallan anniversary 25, 1965-1990)
Hoe meer ik google, hoe meer onzeker ik word. Niet dat ik het allemaal heel verdacht vind, neen, maar zoals Johan hierboven uiteen doet. Het blijft een groot risico.
Begin maar met Macallan een epostje te sturen.
0 x
-
- (Whisky)Professional
Folks,
FYI:
Uitspraken over authenticiteit doen wij (The Macallan) alleen met de fles in de hand. Op basis van foto's geven we geen uitsluitsel.
Ik zou je graag meer helpen, daarvoor heb ik de fles nodig.
FYI:
Uitspraken over authenticiteit doen wij (The Macallan) alleen met de fles in de hand. Op basis van foto's geven we geen uitsluitsel.
Ik zou je graag meer helpen, daarvoor heb ik de fles nodig.
0 x
-
- Actief lid
Ik heb uiteindelijk die fles niet gekocht, kan ze u dus ook niet meer laten zien (persoon woont te ver van hier).
0 x
-
- Forum goeroe
beireken schreef:Ik heb uiteindelijk die fles niet gekocht, kan ze u dus ook niet meer laten zien (persoon woont te ver van hier).
maar goed ook, denk ik… de print van waar de grote "2" onderaan uitlijnt, lijkt precies op de mogelijke fake uitprint uit het artikel van 25jan2008 van Serge Valentin waar ik de link plaatste hierboven… alle echte flessen lijnen de 2 anders uit, op de mogelijke fake fles lijnt de 2 net iets anders uit. Net als bij deze fles, bij het bekijken van de close-up foto's. Echt te dodgy om tot koop over te gaan lijkt me
't gaat trouwens ook over zo'n Remy amérique fles
1 x
-
- Forum goeroe
Yapi schreef:maar goed ook, denk ik… de print van waar de grote "2" onderaan uitlijnt, lijkt precies op de mogelijke fake uitprint uit het artikel van 25jan2008 van Serge Valentin waar ik de link plaatste hierboven… alle echte flessen lijnen de 2 anders uit, op de mogelijke fake fles lijnt de 2 net iets anders uit. Net als bij deze fles, bij het bekijken van de close-up foto's. Echt te dodgy om tot koop over te gaan lijkt me
+1
En er zit een Italiaanse taxzegel op de capsule. Dat alleen al doet mij erg twijfelen als het om zo'n zeldzame Macallan gaat. En als je de fles eerst al zou moeten aankopen om hem daarna te laten taxeren ... Nee, volgens mij heb je er goed aan gedaan om hem niet aan te kopen.
1 x
-
- Nieuwkomer
-
- Moderator
Re: Is er een overzicht beschikbaar van
Welkom op het forum Olaf. Wellicht nuttig om jezelf in het introductietopic voor te stellen. Dat vinden we leuk en aangezien er nogal wat AI leden en bots de forums teisteren is het ook wel aardig om te weten dat we met een echt persoon te maken hebben.olafwijman schreef:in welk jaar welke Macallan is 'gelanceerd'?
Hoor graag
Even voorstellen, dat vinden we leuk !
Wat je vraag betreft denk ik dat je hier het antwoord vindt:
https://www.whiskybase.com/whiskies/dis ... 8/macallan
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”