Aberlour expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1729
Lid geworden op: 06 Sep 2014, 21:32

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 19 Aug 2017, 21:36

Ik wil A'bunadh batch 58 in Duitsland bestellen. Deze is kennelijk alleen in Duitsland en Engeland verkrijgbaar. Zijn er nog mensen die mee willen bestellen? Graag even een PB.
0 x

Gebruikersavatar
whiskyblog010
Actief lid
Actief lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 Dec 2017, 10:42
Contact:

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor whiskyblog010 » 06 Jan 2018, 18:12

gerritbakker57 schreef:Ik wil A'bunadh batch 58 in Duitsland bestellen. Deze is kennelijk alleen in Duitsland en Engeland verkrijgbaar. Zijn er nog mensen die mee willen bestellen? Graag even een PB.

Die heb ik gisteren geproefd. Erg lekker. Wat vond jij ervan?
0 x

whisky4wood
Senior
Senior
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 Mei 2017, 14:19

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 07 Jan 2018, 10:17

Volgens mij in de aanbieding bij de druiventuin/whiskyinsite. Was er gisteren nog. Hoeveel wil je hebben? Gr
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior
Berichten: 410
Lid geworden op: 07 Mei 2017, 14:19

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 07 Jan 2018, 10:25

Whiskysite bedoel ik. 49 euro
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
whiskyblog010
Actief lid
Actief lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 Dec 2017, 10:42
Contact:

Aberlour A'bunadh batch 58

Ongelezen berichtdoor whiskyblog010 » 14 Feb 2018, 23:35

Eindelijk ben ik er weer toe gekomen een proefnotitie aan mijn blog toe te voegen. De Aberlour A'Bunadh batch 58 deze keer. Ik vond hem erg lekker. Heeft op oloroso sherryvaten gelegen. Staat zelfs bekend als een sherrybom. Ik schrijf vooral rozijn en krentenbrood in de notities toe aan die sherryvaten, maar ik weet eigenlijk niet goed of dat klopt.

Mijn proefnotities: Aberlour A'Bunadh batch 58 op whiskyblog010.nl. Erg benieuwd wat jullie van deze whisky vinden.
1 x

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 608
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor Casketje » 15 Feb 2018, 11:38

Ik ben gek van Aberlour - zowel de gewone 10, de 12 double cask, de 12 ncf en zeker de 18 zijn IMO prijs-kwaliteit top. Met de A'bunadh die ik heb (batch 46) heb ik echter enorm veel moeite: hij ruikt en smaakt gewoon naar alcohol, en met water wordt hij zo flets als iets. :| Heb dit met nog geen enkele andere cask strength gehad.
1 x

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor FGG » 15 Feb 2018, 11:55

Casketje schreef:Ik ben gek van Aberlour - zowel de gewone 10, de 12 double cask, de 12 ncf en zeker de 18 zijn IMO prijs-kwaliteit top. Met de A'bunadh die ik heb (batch 46) heb ik echter enorm veel moeite: hij ruikt en smaakt gewoon naar alcohol, en met water wordt hij zo flets als iets. :| Heb dit met nog geen enkele andere cask strength gehad.

Ik heb 't tegenovergestelde. Vorige week de Aberlour 16yo weer geschonken en ik miste iets, daarna de A'Bunadh gepakt en het klopte weer. :lekker
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 Aug 2013, 15:50
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 15 Feb 2018, 13:56

Casketje schreef:Met de A'bunadh die ik heb (batch 46) heb ik echter enorm veel moeite: hij ruikt en smaakt gewoon naar alcohol, en met water wordt hij zo flets als iets


In mijn ervaring is batch 46 echt een van de minste batches. Dus ik zou op basis van deze batch niet meteen alle a’bunadh afzweren. Misschien niet meteen een volle fles kopen, maar een keer een sample van een andere batch zou ik zeker een keer doen.
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1874
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 15 Feb 2018, 14:19

En sla dan gelijk batch 50 ook over.
In een lineup geproegd samen met batch 45-47-49-52 en die zakte daar zwaar door het ijs (vergelijkbaar met Kramer op de 10km zojuist :Cry )
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Casketje
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 608
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 12:51
Locatie: Gent

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor Casketje » 15 Feb 2018, 16:09

thijs100 schreef:
Casketje schreef:Met de A'bunadh die ik heb (batch 46) heb ik echter enorm veel moeite: hij ruikt en smaakt gewoon naar alcohol, en met water wordt hij zo flets als iets


In mijn ervaring is batch 46 echt een van de minste batches. Dus ik zou op basis van deze batch niet meteen alle a’bunadh afzweren. Misschien niet meteen een volle fles kopen, maar een keer een sample van een andere batch zou ik zeker een keer doen.

Ik heb bij m'n laatste bezoek aan de distillery een recentere batch gekocht (eind de 50 ergens) nadat ik 'm geproefd had in hun tasting en die was inderdaad beter. Los daarvan is de 18 nog steeds een betere BFYB - zeker in NL bij de gekende online retailers.
2 x

Gebruikersavatar
MBC
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 610
Lid geworden op: 02 Jan 2014, 20:22
Locatie: Weesp

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor MBC » 23 Apr 2018, 22:24

Ik mag toch serieus hopen dat dit bij een gerucht blijft :blacklist

https://www.youtube.com/watch?v=EYdhKCNMgZw

In todays episode we talk all about Aberlour's new pricing structure. The have been rumours of 30%,40%+. However we find ourselves with around a 50% to 60%+ increase making our beloved Aberlour A'bunadh £90 to £100 per bottle.

Dat zou wel het einde betekenen van één van de best betaalbare goede NAS whiskies :nono
0 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1874
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 23 Apr 2018, 22:45

MBC schreef:Ik mag toch serieus hopen dat dit bij een gerucht blijft :blacklist

https://www.youtube.com/watch?v=EYdhKCNMgZw

In todays episode we talk all about Aberlour's new pricing structure. The have been rumours of 30%,40%+. However we find ourselves with around a 50% to 60%+ increase making our beloved Aberlour A'bunadh £90 to £100 per bottle.

Dat zou wel het einde betekenen van één van de best betaalbare goede NAS whiskies :nono


Dat zou de recente introductie van de nieuwe NAS wel verklaren. Die neemt dan de plaats in in die prijscategorie en de Abunadh schuift wat omhoog.

Jammer, maar helaas, wanneer het waar is.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
defeatless
Moderator
Moderator
Berichten: 3189
Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
Locatie: Wageningen

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor defeatless » 31 Mei 2018, 07:50

Zo, de kogel is blijkbaar toch door de kerk.
Nieuwere expressies van A'Bunadh kosten in de UK nu 80 pond.

http://www.edinburghwhiskyblog.com/2018 ... r-abunadh/

Wat mij betreft is het dan gebeurd. Zoals beschreven, Glengoyne cs en Tamdhu batch strength hebben een betere prijs-kwaliteit verhouding!
0 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 889
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor JvR » 31 Mei 2018, 08:38

defeatless schreef:Zo, de kogel is blijkbaar toch door de kerk.
Nieuwere expressies van A'Bunadh kosten in de UK nu 80 pond.

http://www.edinburghwhiskyblog.com/2018 ... r-abunadh/

Wat mij betreft is het dan gebeurd. Zoals beschreven, Glengoyne cs en Tamdhu batch strength hebben een betere prijs-kwaliteit verhouding!


Is glengoyne CS echt zo vergelijkbaar met Tamdhu en Aberlour?
0 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Aberlour expressies

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 31 Mei 2018, 10:16

Nee totaal niet, al zeg ik dat op basis van 1 batch A'bunadh en 1 batch Glengoyne. De A'bunadh is meer sherried, kaneel, vijgen, nootmuskaat met een voor mij bovendien onaangename overheersende toon van stopverf en schoensmeer (b52). De Glengoyne is wel een kruidige whisky, maar zit meer in de droppige, toffee, rozijnen hoek, vind 'm ook meer vegetaal.

De Tamdhu ken ik niet, maar op basis van de kleur verwacht ik 'm dichter tegen de A'bunadh aan. Voor mij reden om er niet gelijk een fles van te kopen.
1 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten