Bruichladdich en zijn range

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Norbert
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Re: Bruichladdich en zijn range

Ongelezen berichtdoor Norbert » 21 Jan 2018, 23:11

Heb maar een tasting review gezien van die ‘80’s. Nergens een mogelinkheid gezien om ze te proeven of een sample te krijgen. Was wel benieuwd naar de Hidden Glory. Heb ze wel in dec zien staan in Edinburgh in winkels.

Wat betreftvde BR7, wat bedoel je met flinke jongen! Veel sherry smaak, hoog alcohol of scherp? Heb er eentje mee kunnen nemen uit Edinburgh maar is nog dicht.
0 x

Malinois
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malinois » 22 Jan 2018, 00:43

Norbert schreef:Wat betreftvde BR7, wat bedoel je met flinke jongen! Veel sherry smaak, hoog alcohol of scherp? Heb er eentje mee kunnen nemen uit Edinburgh maar is nog dicht.

Ik heb hem ook eens een keer geprobeerd. Toen kwam hij wat rum-ish over.
1 x
'Today's rain is tomorrow's whisky' Scottish proverb (Edinburgh bar August 2017)

roetertoeter
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor roetertoeter » 22 Jan 2018, 12:28

Ondanks dat de octomore 8.2 al een tijdje geleden uitgebracht is, heb ik hem op nog geen enkele nederlandse webshop zien verschijnen. Ik weet dat hij zogenaamd travel retail is, maar de vorige X.2 versies zijn immers nog steeds online te koop. Weet iemand of hij nog in nederland komt?
0 x
Afbeelding

Norbert
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Norbert » 23 Jan 2018, 08:00

Hij ligt sinds november in tax-free shops op Schiphol. Geen idee of deze nog elders aangeboden gaat worden in NL. Vermoed van niet. De vorige 7.2 editie was ook rond december beschikbaar op een aantal webshops. Heb het idee dat ze in volgorde uitkomen (8.1, 8.2, 8.3, 8.4) En de 8.3 is inmiddels ook verkrijgbaar.
0 x

RBwhiskyworld
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RBwhiskyworld » 05 Feb 2018, 22:48

De 8.4 is ondertussen ook bestelbaar via de Bruichladdich website. Dus deze zal binnen niet al te lange tijd ook wel via andere winkels verkrijgbaar zijn.
0 x

MoreBowmore
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 25 Mar 2018, 15:24

roetertoeter schreef:Ondanks dat de octomore 8.2 al een tijdje geleden uitgebracht is, heb ik hem op nog geen enkele nederlandse webshop zien verschijnen. Ik weet dat hij zogenaamd travel retail is, maar de vorige X.2 versies zijn immers nog steeds online te koop. Weet iemand of hij nog in nederland komt?

Je hebt het zelf mogelijk ook al gezien maar deze is nu op https://www.whiskysite.nl/nl/ ( van de Druiventuin in Leiden ) te koop.

Heb zelf gisteren 2 flessen hiervan meegenomen; ze hadden daarna nog 12 flessen over.. En hij smaakt uitstekend :smullen dus wees er snel bij!
0 x
Afbeelding

roetertoeter
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor roetertoeter » 25 Mar 2018, 15:48

MoreBowmore schreef:
roetertoeter schreef:Ondanks dat de octomore 8.2 al een tijdje geleden uitgebracht is, heb ik hem op nog geen enkele nederlandse webshop zien verschijnen. Ik weet dat hij zogenaamd travel retail is, maar de vorige X.2 versies zijn immers nog steeds online te koop. Weet iemand of hij nog in nederland komt?

Je hebt het zelf mogelijk ook al gezien maar deze is nu op https://www.whiskysite.nl/nl/ ( van de Druiventuin in Leiden ) te koop.

Heb zelf gisteren 2 flessen hiervan meegenomen; ze hadden daarna nog 12 flessen over.. En hij smaakt uitstekend :smullen dus wees er snel bij!

Ik had hem inderdaad gezien. Hoe is hij te vergelijken met vorige X.2 versies? Beter of gewoon heel anders?
0 x
Afbeelding

MoreBowmore
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 11 Apr 2018, 21:50

roetertoeter schreef:
MoreBowmore schreef:

Ik had hem inderdaad gezien. Hoe is hij te vergelijken met vorige X.2 versies? Beter of gewoon heel anders?

Late reactie maar zit niet zo vaak op dit forum tegenwoordig... Is pas mijn 2e Octomore na deze https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 81-167-ppm dus heb geen vergelijking met andere versies. Maar deze bevalt me prima en zal zeker niet mijn laatste Octomore zijn.
0 x
Afbeelding

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 02 Mei 2018, 17:56

Wat zijn hier eigenlijk de meningen over de standaard bruichladdich en PC expressies?
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 02 Mei 2018, 18:28

Ben even in mijn reviews gedoken en heb tot nu toe op één na alle OBs altijd hoger gescoord dan het WB gemiddelde (8 bottelingen, 2x Bruichladdie, 3x PC, 2x Octomore). Ik moet er wel bij zeggen dat ik een PC-fan ben, dus hecht aan die statistieken niet al te veel waarde. Gaat overigens bijna altijd over bottelingen die op een hoger percentage zijn afgevuld (50%+).
0 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 02 Mei 2018, 20:09

squaadgras schreef:Ben even in mijn reviews gedoken en heb tot nu toe op één na alle OBs altijd hoger gescoord dan het WB gemiddelde (8 bottelingen, 2x Bruichladdie, 3x PC, 2x Octomore). Ik moet er wel bij zeggen dat ik een PC-fan ben, dus hecht aan die statistieken niet al te veel waarde. Gaat overigens bijna altijd over bottelingen die op een hoger percentage zijn afgevuld (50%+).

Welke zou je aanraden vd standaard flessen?

Edit: Gaat om deze flessen: http://www.vooreenmooiglas.nl/zoeken?q=bruichladdich Twijfel een beetje of die het waar zijn in vergelijking met andere whisky's in die prijsklasse.
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 02 Mei 2018, 20:53

Ik heb alleen The Original Laddie op, die zou ik voor die prijs niet meer halen (vanuitgaande dat je die prijsklasse bedoeld), toentertijd voor een eurootje of 15 goedkoper gekocht. Zoek je een daily? Of gewoon 'wat anders'?
0 x
squaadgras @ whiskybase | 2 ∞ & →

Kikkerneve
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 03 Mei 2018, 09:28

JvR schreef:
squaadgras schreef:Ben even in mijn reviews gedoken en heb tot nu toe op één na alle OBs altijd hoger gescoord dan het WB gemiddelde (8 bottelingen, 2x Bruichladdie, 3x PC, 2x Octomore). Ik moet er wel bij zeggen dat ik een PC-fan ben, dus hecht aan die statistieken niet al te veel waarde. Gaat overigens bijna altijd over bottelingen die op een hoger percentage zijn afgevuld (50%+).

Welke zou je aanraden vd standaard flessen?

Edit: Gaat om deze flessen: http://www.vooreenmooiglas.nl/zoeken?q=bruichladdich Twijfel een beetje of die het waar zijn in vergelijking met andere whisky's in die prijsklasse.

Ik vind de Scottish Barley heavily peated echt geweldig lekker. Maargoed, dan moet je (op z'n tijd) dus wel van peat houden (en dat zal wel als je naar een Bruichladdich kijkt).
1 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 03 Mei 2018, 10:12

squaadgras schreef:Ik heb alleen The Original Laddie op, die zou ik voor die prijs niet meer halen (vanuitgaande dat je die prijsklasse bedoeld), toentertijd voor een eurootje of 15 goedkoper gekocht. Zoek je een daily? Of gewoon 'wat anders'?

Ja klopt. Er zijn een flink aantal flessen bij me (bijna) leeg, dus het moet weer een beetje aangevuld worden. Momenteel wel wat budgetaire beperkingen, dus zoek eigenlijk een paar flessen in de prijsklasse tot een euro of 60. Ik heb wel wat samples van PC en BR op, en vond de spirit altijd wel goed, maar twijfel of ik deze spannend genoeg vindt.
0 x

WhiskyLiam
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor WhiskyLiam » 03 Mei 2018, 10:40

De Organic Scottish Barley is bijzonder smakelijk. Plus, is een liter fles! :smullen

De PC vond ik na openen niet heel geweldig eigelijk, maar werd beter na enkele weken in de open fles.

Van die 2 zou ik Organic het meest aanraden.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”