Kilchoman expressies en releases

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 30 Jan 2023, 23:04

Ruud2612 schreef:
andre8x8 schreef:Maar die Bowmore Infrequent Flyers, man wat was die prachtig zeg!

De 22 of 24 jarige?

De 22-jarige
https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/159196/bowmore-1997-awwc
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Jan 2023, 23:44

Ruud2612 schreef:De 22 of 24 jarige?

Deze

Oh, Andre had ook al gereageerd :D
0 x
Afbeelding

Smede77
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 25 Feb 2023, 19:02

KIlchoman borrel op vrijdag 21 april vanaf 14.30 voor de liefhebber. Ik ben erbij, ben natuurlijk benieuwd naar de verrassing die ze vanuit Islay mee hebben genomen :D

https://www.passievoorwhisky.nl/nl/overige-producten/evenementen/proeverijen/36727-kilchoman-vrijdagmiddagborrel-21-04-2023-t-shirt.html?mc_cid=743e59d646&mc_eid=6ac03570b8
0 x
Afbeelding

Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Roland... » 25 Feb 2023, 20:38

Lekker borrelen bij “passie voor knaken” :gnif
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Feb 2023, 21:59

Roland... schreef:Lekker borrelen bij “passie voor knaken” :gnif

Nou daarover gesproken… zat vanavond samen met Koning (Pascal) lekker ontspannen aan 1 van de laatste batches Lappie Brodir te snuffelen, zaten we op WB te kijken, stond ie bij PvK voor de vriendschappelijke prijs van €269,95… jeweetwel, die Brodir die tot voor pakweg 6 maanden terug nog in de aanbieding was voor 6-7 tientjes bij D12… :Scratch Wat blijven ze zichzelf daar toch ongelofelijk voor l*l zetten… :lol:
3 x
Afbeelding

Het Whisky Forum Thuisfestival
HWF Thuisfestival SubForum

Smede77
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 25 Feb 2023, 22:12

Ouch, maar goed ik vind het helemaal niet vervelend om wat Kilchoman in de buurt te kunnen proeven :Slainte
0 x
Afbeelding

Smede77
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 25 Feb 2023, 22:28

Toch even zoeken op die Brodir maar dat ligt toch wel redelijk in de lijn van wat de gek ervoor betaald en ontspoorde whisky prijzen. Gemiddelde prijs van 314,94.
0 x
Afbeelding

Koning
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Koning » 25 Feb 2023, 22:35

Smede77 schreef:Toch even zoeken op die Brodir maar dat ligt toch wel redelijk in de lijn van wat de gek ervoor betaald en ontspoorde whisky prijzen. Gemiddelde prijs van 314,94.

Het is een fijne dram, maar meer dan 80 a 90 euro is ie echt niet waard. Maar ja, wat is waarde tegenwoordig...
0 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 25 Feb 2023, 22:45

Smede77 schreef:Toch even zoeken op die Brodir maar dat ligt toch wel redelijk in de lijn van wat de gek ervoor betaald en ontspoorde whisky prijzen. Gemiddelde prijs van 314,94.

Mja dat idioten het ervoor vragen en niet voor krijgen zou toch als professional een signaal moeten zijn dat je niet diezelfde kant op moet gaan want je gooit je naam gewoon te grabbel op die manier. Wanneer je als professional meegaat in de lijn van een paar ontspoorde mafkezen vind ik dat toch wel een tikkie onprofessioneel om het maar zacht uit te drukken :bigsmile
0 x
Afbeelding

Het Whisky Forum Thuisfestival
HWF Thuisfestival SubForum

Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Uridium » 26 Feb 2023, 07:43

Er staan er veel te koop in de WB-store voor rond de 100 euro. 'T Bockje heeft er een voor 140 staan. Blijft nog behoorlijk overpriced, maar is tenminste niet zo 'geflipt' als bij PvK.
Ik kocht de mijne voor 60 euro bij D12.
0 x
Afbeelding

Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Uridium » 26 Feb 2023, 07:46

Is trouwens een leuk verdienmodel: 25 euro voor vier drams van 2 cl... die waarschijnlijk ook nog gesponsord worden door de distillery... dus alleen voor wat af te wassen glaswerk en een paar bitterballen betaald je 25 knaken... tssssss
0 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 26 Feb 2023, 18:35

Uridium schreef:

Is trouwens een leuk verdienmodel: 25 euro voor vier drams van 2 cl... die waarschijnlijk ook nog gesponsord worden door de distillery... dus alleen voor wat af te wassen glaswerk en een paar bitterballen betaald je 25 knaken... tssssss

Niet eerlijk…je betaald voor de beleving, de sfeer, een goed gesprek…de verlichting, de verwarming…de vakantie..eh doorgaan?
0 x
Afbeelding

Uridium
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Uridium » 26 Feb 2023, 23:07

whisky4wood schreef:
Uridium schreef:

Niet eerlijk…je betaald voor de beleving, de sfeer, een goed gesprek…de verlichting, de verwarming…de vakantie..eh doorgaan?

Ja je hebt gelijk... is ook gewoon m'n eigen frustratie... want ik doe ook regelmatig proeverijen van 25 euro pp, maar daar werk ik me voor uit de naad, krijgen m'n gasten een mooi boekje met uitleg over alle 10 wijnen of ports, krijgen ze glazen van 5 cl, daarbij 5 of 6 zelfgemaakte hapjes en uitleg van een vinoloog over de wijnen, de wijn-spijscombinaties etc.
Ik ben dus gewoon jaloers, dat je kennelijk ook met vier door anderen bepaalde en betaalde drams op tafel pleuren en effe de vetpan aanzetten, kennelijk ook gewoon 25 knaken kan vragen :domdom
Laatst gewijzigd door Uridium op 27 Feb 2023, 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding

whisky4wood
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor whisky4wood » 27 Feb 2023, 08:03

Uridium schreef:
whisky4wood schreef:
Uridium schreef:

Ja je hebt gelijk... is ook gewoon m'n eigen frustratie... want ik doe ook regelmatig proeverijen van 25 euro pp, maar daar werk ik me voor uit de naad, krijgen m'n gasten een mooi boekje met uitleg over alle 10 wijnen of ports, krijgen ze glazen van 5 cl, daarbij 5 of 6 zelfgemaakte hapjes en uitleg van een vinoloog over de wijnen, de wijn-spijscombinaties etc.
Ik ben dus gewoon jaloers, dat je kennelijk ook met vier door anderen bepaalde drams op tafel pleuren en effe de vetpan aanzetten, kennelijk ook gewoon 25 knaken kan vragen :domdom

Nee joh, ik was ook wel wat sarcastisch. Je hebt hartstikke gelijk. Ik denk dat jij wat teveel aanbiedt, maar je een fantastische gastheer bent waar mensen graag voor terugkomen. Vooral zo blijven doen als je het de moeite waard vindt. Het zijn de mensen zelf die het er blijkbaar voor willen betalen. Crazy days zullen we maar zeggen. Gr Beet
1 x
Afbeelding

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 27 Feb 2023, 08:31

25€ voor 4 drams klinkt inderdaad als redelijk veel.
Ter vergelijking, ik heb kaartjes gekocht voor de tasting/presentatie van David Stirk. Dat was 30€ voor 6 drams van 2cl.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”