Kilchoman expressies en releases

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 27 Feb 2023, 09:05

Smede77 schreef:Ouch, maar goed ik vind het helemaal niet vervelend om wat Kilchoman in de buurt te kunnen proeven :Slainte


Laat je niet afschrikken door de berichten over "passie voor whatever".
Als de broertjes Wills bij mij in de buurt zouden komen voor hun tour zou ik ook zeker langs gaan.
De botteling die speciaal voor deze tour uitgebracht wordt is vaak erg gewild. En naast de andere drie core range bottelingen is er vaak wel meer te proeven hoor!
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2660
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 27 Feb 2023, 09:34

Je hoeft niet te gaan he ... :Scratch
Als je 25 euro te veel vindt dan ga je lekker niet ...
Voor niets gaat de zon op ... kan je ook mooi van genieten.

25 euro kan ook net de drempel zijn om te voorkomen dat iedereen uit de buurt erop afkomt en dat de broertjes geen tijd hebben om met de echte liefhebbers te praten.

Ik baal als een stekker dat ik net een weekendje weg ben als ze bij mijn lokale dealer aan de poort staan.
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1628
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 27 Feb 2023, 11:58

Passie voor Whisky is op zich geen slechte winkel hoor. Qua prijzen van het reguliere assortiment zit men zelfs duidelijk onder het landelijk gemiddelde. Probleem is denk ik vooral de enorme focus op de 2e hands markt, dat schiet bij mij ook wel eens het verkeerde keelgat in. Druk voor de grap is op de pagina "nieuwe" releases daar. Je ziet door de bomen het bos niet qua daadwerkelijk recente releases vs. verzamelaarsspul.

Waar komt die €25 waar jullie het steeds over hebben, trouwens vandaan? Bij mij geeft de link van Smede77 voor de Kilchoman tasting/borrel toch echt €19,95 aan. :?
3 x

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 27 Feb 2023, 12:32

Yep, had ik ook al gezien. Scheelt toch al snel een paar flessen azijn :bigsmile
Heb daar in het verleden overigens ook wel een paar keer besteld via de webshop.
En ben één keer in de ruime winkel geweest, hij had toen een mooie aanbieding op een Bowmore van Adelphi en ik was 'toevallig' in de buurt.
Toen ik met Boog stond te kletsen viel mijn oog ineens op een Kilchoman Port Cask waar ik hele fijne herinneringen aan had.
Hij had deze ook van een particulier overgenomen en moest hem nog aan de website toevoegen. Heb gezegd dat dat niet meer hoefde dus met een beetje korting ging die ook mee naar Middelharnis. :duimop
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Smede77
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 Jan 2023, 18:09
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 27 Feb 2023, 22:33

Dank, laat me niet snel afschrikken hoor. Ik heb toevallig een goede ervaring met PvW en dat heeft vast niet iedereen. Ik laat iedereen graag in diens waarde. Woon al even in Rijswijk maar was er eigenlijk nog nooit binnengestapt tot nadat ik er bij het afgelopen IWF op gewezen ben.

Het is mij om de Kilchoman te doen. Is al zeker 15 jaar geleden dat ik op Islay ze bezocht heb en vind het erg leuk dat ze bij me in de buurt zijn in April. Heb me afgelopen herfst in Luxemberg laten verleiden een Kilchoman met een Sauternes finish uit de uniquely islay series te kopen en die is weer erg goed bevallen. Ben dus erg benieuwd wat me daar te wachten staat en het is altijd leuk om andere liefhebbers van hier daar tegen te komen en spreken.
1 x
Afbeelding

JoachimV10
Senior
Senior
Berichten: 378
Lid geworden op: 13 Okt 2020, 10:03
Locatie: België

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor JoachimV10 » 15 Apr 2023, 23:25

Kilchoman begint aan een Europese tour en doet daarmee dus ook NL en België aan, daarnaast brengen ze ook een whisky mee die heeft gerijpt op bourbon en portvaten.
Iemand die naar een stop in NL gaat?
In België zijn de stops al snel uur tot anderhalf uur rijden vanuit mijn woonplaats en die zijn allemaal op werkdagen. Twijfel wel om misschien eind mei naar Rijsel te gaan, iets dichter en op een zaterdag al iets beter in te plannen.
Iemand die kan vertellen of de uitstap de moeite is?
De fles die ze meebrengen is nu ook al te koop voor €90 online (geen idee of dat de gangbare prijs is?), dus nog wat twijfel om de uitstap te doen..
0 x
Afbeelding
(open flessen)

edwin5
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 536
Lid geworden op: 22 Jan 2015, 14:47

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 16 Apr 2023, 13:13

Gewoon gaan en kopen.. Koop er meteen twee.
1 x

rvg95
Actief lid
Actief lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 Dec 2021, 16:13

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor rvg95 » 17 Apr 2023, 12:19

JoachimV10 schreef:Kilchoman begint aan een Europese tour en doet daarmee dus ook NL en België aan, daarnaast brengen ze ook een whisky mee die heeft gerijpt op bourbon en portvaten.
Iemand die naar een stop in NL gaat?
In België zijn de stops al snel uur tot anderhalf uur rijden vanuit mijn woonplaats en die zijn allemaal op werkdagen. Twijfel wel om misschien eind mei naar Rijsel te gaan, iets dichter en op een zaterdag al iets beter in te plannen.
Iemand die kan vertellen of de uitstap de moeite is?
De fles die ze meebrengen is nu ook al te koop voor €90 online (geen idee of dat de gangbare prijs is?), dus nog wat twijfel om de uitstap te doen..


Ik vind de combi van Kilchoman op bourbon/port wel erg aantrekkelijk klinken! Hier ook aan het kijken of ik het ingepast krijg om een keer langs te gaan. Vanuit mijn woonplaats zijn de slijterijen die ze aandoen ook een eindje rijden :cool:
1 x

Gebruikersavatar
Smede77
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 Jan 2023, 18:09
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 19 Apr 2023, 22:55

JoachimV10 schreef:Kilchoman begint aan een Europese tour en doet daarmee dus ook NL en België aan, daarnaast brengen ze ook een whisky mee die heeft gerijpt op bourbon en portvaten.
Iemand die naar een stop in NL gaat?


Staat voor komende vrijdagmiddag in de agenda :nat
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Smede77
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 Jan 2023, 18:09
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 21 Apr 2023, 17:16

Kleine recap van een voor mij erg geslaagde kilchoman borrel. De broers Goerge en James hadden een leuk relax en persoonlijk verhaal. Ondersteund met het proeven van een paar leuke whisky's. Het is voor mij 15 jaar geleden dat ik voor het laatst op Islay was dus dat er tussendoor een directe teamslink met de distilleerderij werd gelegd met een kleine tour en uitleg over het proces vanaf een zonovergoten Islay was een grote bonus! Machir Bay en Sanaig vind ikzelf te ruw, bij Loch Gorm begon het er wat mij betreft op te lijken en tussendoor werd er ook een New Make spirit op 63.5 ABV 20 ppm ingeschonken, als je dat ruikt dan loop je toch even door de distilleerderij... de Machir Bay CS heeft me echt aangenaam verrast en die heb ik ook niet daar laten staan samen met een fles van de tour editie 80 a 90 procent bourbon vaten en de rest Port vaten waar de spirit 9 jaar op heeft mogen rijpen. Ik kon deze speciale editie erg waarderen. Hierin is de turf gewoon veel mooier in balans dan in bijvoorbeeld de jonge Machir Bay.
5 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2660
Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
Locatie: Zaandam
Contact:

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 22 Apr 2023, 09:29

En dan nu de hamvraag… was het 20 euro waard (geintje natuurlijk). Helaas kon ik er door een familie weekend niet bij zijn. Heb toch het gevoel dat ik iets gemist heb :( Islay is ook alweer een paar jaar geleden.

:Slainte
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Hubert
Senior
Senior
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 Mei 2020, 15:58
Locatie: Den Haag

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Hubert » 05 Jul 2023, 18:59

https://nos.nl/l/2481519

Kort filmpje over de whisky industrie op Islay met oa Kilchoman.
Hopelijk staat dat hier op goede plaats?
2 x

Gebruikersavatar
Smede77
Actief lid
Actief lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 26 Jan 2023, 18:09
Locatie: Rijswijk (ZH)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Smede77 » 05 Jul 2023, 20:49

Hubert schreef:https://nos.nl/l/2481519

Kort filmpje over de whisky industrie op Islay met oa Kilchoman.
Hopelijk staat dat hier op goede plaats?



Zag hem ook op het nieuws voorbij komen. Booming business. Weer Islay en Kilchoman op een prachtig zonnige dag te zien. Krijg je toch erg veel zin van om die kant op te gaan maar ben benieuwd of het eiland nog te herkennen is na 14 jaar. Onze kat heet Islay dus er ging wel spontaan een lampje branden bij mijn zoon :bigsmile
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2490
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 05 Jul 2023, 21:15

Smede77 schreef: Onze kat heet Islay dus er ging wel spontaan een lampje branden bij mijn zoon :bigsmile


Mijn laatste kat heette Whisky (was overigens ver van voor de hobby ontplofte hoor). Was geniaal als ik met vakantie was en aan m'n ouders vroeg of ze haar binnen wilden laten om te voeren.
Liepen ze hier in de buurt in het donker "whihihisky!! whisky!!!" te roepen :P :P
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3982
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Kilchoman expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 05 Jul 2023, 21:25

Beter dan mijn buurvrouw De Groot. Ze had drie katten en ze noemde ze alle drie Poekie.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten