Mortlach expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Mortlach expressies

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 14 Jun 2021, 22:27

sch@ker schreef:Ik houd mijn hypothese staande.
Als een van de Nederlandse slijters uit het rijtje op WB mij dit flesje aanbiedt voor €925.00 en even later daar op Wb ca € 60.00 onder zit, dan is er in mijn ogen meer aan de hand dan een vergissing ivm een inkoopfactuur, of een feestje en als dit al zo is, is er kennelijk sprake van meerdere vergissingen en meerdere feestjes......
Het spijt me maar ik kan er vooralsnog niets anders van maken, dan wat ik eerder opmerkte over dit onderwerp.
Wordt vervolgd...? :D

Vraag vooral de motivatie bij de slijter die je de fles aanbood. Het feestje bij Van der Boog is toch een feit, kan je niet veel anders van maken.
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 14 Jun 2021, 22:38

Cor - Vinabc schreef:
Het feestje bij Van der Boog is toch een feit, kan je niet veel anders van maken.

Kan niet wachten totdat hij 25 jaar bestaat ;)
3 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 14 Jun 2021, 23:30

sch@ker schreef:Hoeraaaa, de prijzen zakken van vaatje 426: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm :gnif
Heb hem een paar weken geleden voor 850 eurootjes aangeboden gekregen. Dat blijkt op dit moment nog te hoog te zijn.
Zal eens zien of er nog meer in zit :D
Deze 'aanbieding; zit niet in het prijsgebied waar ik mijzelf in beweeg, Maar of het gevraagde bedrag de geleverde ervaring rechtvaardigt kun je jezelf altijd afvragen.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 16 Jun 2021, 15:43

Na contact te hebben gehad met enkele slijters, en niet in de laatste plaats hier op het forum, kan ik berichten, dat er een slijter in het Zuid Westen van het land bereid is om als statement ten opzichte van de thans geldende buitensporige prijsstelling, mij de Mortlach waar we het hier over hebben: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm aan te bieden voor € 750.00 Zoals hij zelf zegt, nog veel te hoog maar voor de rest moet je waarschijnlijk bij de "bron" zijn. Meer zit er gewoon niet in. Waarvan acte!
Ik heb in dankbaarheid dit gebaar geaccepteerd en hem dat uiteraard ook laten weten.
Wat mij betreft is dit het einde van het dispuut.
PS en ik hoor zojuist, dat ie ook nog eens gratis thuis wordt bezorgd.
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Jun 2021, 15:53

sch@ker schreef:Na contact te hebben gehad met enkele slijters, en niet in de laatste plaats hier op het forum, kan ik berichten, dat er een slijter in het Zuid Westen van het land bereid is om als statement ten opzichte van de thans geldende buitensporige prijsstelling, mij de Mortlach waar we het hier over hebben: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm aan te bieden voor € 750.00 Zoals hij zelf zegt, nog veel te hoog maar voor de rest moet je waarschijnlijk bij de "bron" zijn. Meer zit er gewoon niet in. Waarvan acte!
Ik heb in dankbaarheid dit gebaar geaccepteerd en hem dat uiteraard ook laten weten.

ah deze heer zat zondag nog bij mij in de stoel en vertelde dit te gaan doen.
Heb bewust afgewacht en niets hier erover gepost tot het zover was :bigsmile
4 x
Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 16 Jun 2021, 16:02

henri schreef:
sch@ker schreef:Na contact te hebben gehad met enkele slijters, en niet in de laatste plaats hier op het forum, kan ik berichten, dat er een slijter in het Zuid Westen van het land bereid is om als statement ten opzichte van de thans geldende buitensporige prijsstelling, mij de Mortlach waar we het hier over hebben: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm aan te bieden voor € 750.00 Zoals hij zelf zegt, nog veel te hoog maar voor de rest moet je waarschijnlijk bij de "bron" zijn. Meer zit er gewoon niet in. Waarvan acte!

ah deze heer zat zondag nog bij mij in de stoel en vertelde dit te gaan doen.
Heb bewust afgewacht en niets hier erover gepost tot het zover was :bigsmile

Netjes van je Henri :goedgedaan
0 x

Mermur
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 16 Jun 2021, 16:41

Wat me opvalt is dat er nog niet of nauwelijks informatie is te vinden over de andere twee Mortlachs uit dezelfde batch, de 1988 GM (#4841) en de 1998 GM (#14424). Benieuwd of en, zo ja, wanneer die naar Nederland komen.
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Jun 2021, 16:44

Mermur schreef:Wat me opvalt is dat er nog niet of nauwelijks informatie is te vinden over de andere twee Mortlachs uit dezelfde batch, de 1988 GM (#4841) en de 1998 GM (#14424). Benieuwd of en, zo ja, wanneer die naar Nederland komen.

en voor welke prijs.. :bigsmile
1 x
Afbeelding

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 16 Jun 2021, 17:01

WOW, in meerdere opzichten.
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 16 Jun 2021, 17:57

Nogmaals PS: en als variant op een bekend thema, omdat ik dit jaar mijn "78e jubileum" hoop te vieren, heb ik besloten dit flesje heel binnenkort te openen.
Er mogen 5 sampeltjes uit om te delen hier. Onder welke voorwaarde zien we dan wel. Al kan ik wel al verklappen, dat ze niet in de verkoop gaan :Proost
(inschrijving nog niet geopend :bigsmile )
Laatst gewijzigd door sch@ker op 16 Jun 2021, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
4 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 16 Jun 2021, 18:41

sch@ker schreef:

Nogmaals PS: en als variant op een bekend thema, omdat ik dit jaar mijn "78e jubileum" hoop te vieren, heb ik besloten dit flesje heel binnenkort te openen.
Er mogen 5 sampeltjes uit om te delen hier. Onder welke voorwaarde zien we dan wel. :Proost

OEfff... wil ik wel :smullen

Lekkerrrr hoor wel of ik een vd gelukkigen ben Herman haha. Ik ben van 1987, dus als dát het criterium is.... :lekker
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 17 Jun 2021, 11:47

my last post (wat dit betreft :D ) en voor wie het aangaat of het nog niet wist, wat mij betreft wordt het tijd dat sommige slijters eens in de spiegel kijken. Het blijft natuurlijk duur genoeg maar toch: https://whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/mortlach/6628
en op het rijtje af: https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-1987-gm :hoedaf

Conclusie: Afgerond € 100.00 extra winst op 1 flesje verdwijnt in de eigen zak. Daar is een woord voor: zakkenvullers en dat hier op het forum! De zorgvuldigheid vraagt van mij, dat dit niet als "scheldwoord" is bedoeld maar simpelweg als kwalificatie.
Wat mij betreft mag dat eens tegen het licht worden gehouden..... :bigsmile
Hoezo, een verkeerd geïnterpreteerde inkoop factuur, of een feestje, die de klant ten goede komen.....? :domdom
Laatst gewijzigd door sch@ker op 18 Jun 2021, 09:16, 13 keer totaal gewijzigd.
0 x

Nikola
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nikola » 17 Jun 2021, 11:55

sch@ker schreef:my last post (wat dit betreft :D ) en voor wie het aangaat of het nog niet wist, wat mij betreft wordt het tijd dat sommige slijters eens in de spiegel kijken. Het blijft natuurlijk duur genoeg maar toch: https://whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/mortlach/6628 :hoedaf

Er staat 1 per klant.
Verwachten ze dan dat men 2 of 3 flessen gaat bestellen? :hoedaf
0 x

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 17 Jun 2021, 17:09

Nikola schreef:
sch@ker schreef:my last post (wat dit betreft :D ) en voor wie het aangaat of het nog niet wist, wat mij betreft wordt het tijd dat sommige slijters eens in de spiegel kijken. Het blijft natuurlijk duur genoeg maar toch: https://whiskyvanzuylen.nl/whisky/product/mortlach/6628 :hoedaf

Er staat 1 per klant.
Verwachten ze dan dat men 2 of 3 flessen gaat bestellen? :hoedaf

1 per klant benadert al mijn half jaar budget :(
1 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 21 Jun 2021, 05:54

Beste Allen,
Achteraf, terug- en in de spiegel kijkend is er een punt, waar ik nog op terug wil komen. Dat betreft mijn opmerking over “zakkenvullers”. ik vind dat deze opmerking niet op zijn plaats was aan de hand van een (1) ervaring met een (1) bepaalde fles. ik neem die opmerking dan ook terug en bied Cor mijn verontschuldiging daarvoor aan.
Edwin (mod) wil ik nog bedanken, dat hij me tot vandaag de tijd heeft gegeven om met mijn actieve account deze paar regels nog te schrijven.
Vriendelijke groet,
Herman
17 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”