The Scotch Malt Whisky Society

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Corneel
Actief lid
Actief lid

The Scotch Malt Whisky Society

Ongelezen berichtdoor Corneel » 19 Aug 2014, 17:35

Hallo laatst heb ik van een kennis deze doos met flesjes van the scotch malt whisky sociaty gekregen.
Heb er foto's van Toegevoegd.

Zou iemand mij hier wat meer over kunnen vertellen?
zou erg graag wat meer over willen weten.
Het zijn flesjes die gebotteld zijn in 1994,1994,1993.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (1.61 MiB) 4447 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (1.27 MiB) 4447 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Corneel op 19 Aug 2014, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

Peater
Actief lid
Actief lid

Re: The Scotch Malt Whisky Sociaty

Ongelezen berichtdoor Peater » 19 Aug 2014, 17:48

Lijkt me een leuk cadeautje :goedgedaan

Aan de nummers op de flesjes kan je achterhalen van welke distillery ze komen.
0 x
Afbeelding

Corneel
Actief lid
Actief lid

Re: The Scotch Malt Whisky Sociaty

Ongelezen berichtdoor Corneel » 19 Aug 2014, 18:15

Peater schreef:Lijkt me een leuk cadeautje :goedgedaan

Aan de nummers op de flesjes kan je achterhalen van welke distillery ze komen.

Zeker een leuk cadeautje.
Dat zal ik bekijken bedankt.
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: The Scotch Malt Whisky Society

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Aug 2014, 18:41

Van links naar rechts: Glen Grant, Rosebank en Ardbeg. Dat heb je dus goed voor elkaar!
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Corneel
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Corneel » 19 Aug 2014, 19:39

thijs100 schreef:Van links naar rechts: Glen Grant, Rosebank en Ardbeg. Dat heb je dus goed voor elkaar!

Bedankt!
0 x

D3US
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor D3US » 19 Aug 2014, 22:07

Wie kan mij meer vertellen over ervaringen met SMWS? Het idee lijkt me heel interessant, maar voor 110 euro het eerste jaar wil ik eerst wat meer informatie. Iemand hier lid van de club, is het aan te raden?

Slainte!
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 19 Aug 2014, 22:45

D3US schreef:Wie kan mij meer vertellen over ervaringen met SMWS? Het idee lijkt me heel interessant, maar voor 110 euro het eerste jaar wil ik eerst wat meer informatie. Iemand hier lid van de club, is het aan te raden?

Slainte!

Ik ben geen lid, maar kijk even op http://www.smws.nl, want volgens mij is het lang geen 110 euro.

(Het is een Flash-site en ik zit nu op mijn iPhone, anders had ik zelf direct even gekeken)
0 x
Afbeelding | Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 20 Jul 2015, 15:04

D3US schreef:Wie kan mij meer vertellen over ervaringen met SMWS? Het idee lijkt me heel interessant, maar voor 110 euro het eerste jaar wil ik eerst wat meer informatie. Iemand hier lid van de club, is het aan te raden?

Slainte!

Via Facebook kwam ik dit toevallig tegen en ben ook wel benieuwd hoe dit werk en wat het is.
EN wie er lid zijn en wat hun ervaringen zijn....
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 26 Nov 2015, 11:35

Er zijn twee lidmaatschapsmogelijkheden: een normaal en een online lidmaatschap. Het normale lidmaatschap houdt in dat je een magazine en de bestellijsten krijgt thuisgestuurd. Het is me niet helemaal duidelijk of je bij een online lidmaatschap de digitale versie van het magazine krijgt. Bij het normale lidmaatschap krijg je een welkomstgeschenk met oa drie flesjes van 10 cl, bij het online lidmaatschap niet.

Voor zover ik kan beoordelen is het magazine informatief voor degene die meer te weten wil komen over whisky. Het gaat daarbij ook iets meer de diepte in en geeft inside information over productietechnieken.
De whisky die de SMWS bottelt is altijd single cask en cask strength. Voor zover ik tot op heden heb kunnen beoordelen is deze vrijwel altijd zeer smakelijk (of nog beter).
0 x
Affirmanti incumbit probatio

EMalt
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor EMalt » 27 Nov 2015, 00:18

caskstrength schreef:Er zijn twee lidmaatschapsmogelijkheden: een normaal en een online lidmaatschap. Het normale lidmaatschap houdt in dat je een magazine en de bestellijsten krijgt thuisgestuurd. Het is me niet helemaal duidelijk of je bij een online lidmaatschap de digitale versie van het magazine krijgt. Bij het normale lidmaatschap krijg je een welkomstgeschenk met oa drie flesjes van 10 cl, bij het online lidmaatschap niet.

Voor zover ik kan beoordelen is het magazine informatief voor degene die meer te weten wil komen over whisky. Het gaat daarbij ook iets meer de diepte in en geeft inside information over productietechnieken.
De whisky die de SMWS bottelt is altijd single cask en cask strength. Voor zover ik tot op heden heb kunnen beoordelen is deze vrijwel altijd zeer smakelijk (of nog beter).

Nog wat extra info. Het online lidmaatschap kost €25 en het 'normale' full member lidmaatschap kost €60 per jaar. Naast de verschillen die hierboven al genoemd zijn krijg je bij bestellen van een fles €5,- korting op je lidmaatschap het volgende jaar als je full member bent. Ik heb sinds ik in 2008 lid geworden ben nooit meer lidmaatschap hoeven betalen (maar ja, ik ben SMWS 'fanboy'). De prijzen die op de website van de smws.nl te zien zijn, zijn overigens incl. verzendkosten.
Het aantrekkelijke van de SMWS voor mij, naast de gemiddeld hoge kwaliteit, is dat ze regelmatig flessen bottelen van distilleerderijen die je niet vaak als independent botteling tegenkomt zoals: Glenfarclas, Glenmorangie, Ardbeg, etc.
Naast Schotse Single Malt bottelen ze soms ook Grain, Bourbon, Japanse Whisky, Welsh (Penderyn), Rum en zelfs Armagnac, maar dit alles in zeer beperkte mate tov Scotch.

Waar je wel rekening mee moet houden. De SMWS bestaat uit verschillende 'branches'. En bepaalde flessen worden weer gebotteld voor verschillende branches, bijvoorbeeld UK only, Europe Only, USA/Zuid Afrika only (o.a. ivm 75cl), Japan Only, maar soms is een bepaalde fles voor zowel UK als Europe, etc. Bovendien, als je lid bent in Nederland (branch BeNeLux plus Duitsland) kun je in principe alleen flessen bij die branch bestellen, en niet degene welke bij andere branches te koop zijn, bijvoorbeeld in de UK, Japan, etc. Als je flessen in de UK wil kunnen kopen dan moet je daar 'overseas' lid worden kost het je 200 pond! lidmaatschap per jaar (en geen korting per bestelde fles). Het beste is dus om niet naar de sites van de andere branches te kijken ;).

Op zich klinkt het wellicht wat vreemd om te moeten betalen (lid te worden) om flessen te mogen kopen, maar ik ben nu ruim 7 jaar lid, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om dit lidmaatschap op te zeggen.

Grtz,
(SMWS fan) EMalt
1 x

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 27 Nov 2015, 08:40

Klinkt op zich wel interessant voor iemand die graag wat unieks heeft.

Uit nieuwsgierigheid even op de site gekeken naar de bottelingen en misschien dat het aan mij ligt... Maar ik zie genoeg bottelingen, informatie er over en uit welke regio, maar niet van welke distilleerderij :? . Kijk ik verkeerd, komt het omdat ik een outsider ben of is dat de grote verassing?
0 x
Afbeelding

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 27 Nov 2015, 08:49

avdboom schreef:Klinkt op zich wel interessant voor iemand die graag wat unieks heeft.

Uit nieuwsgierigheid even op de site gekeken naar de bottelingen en misschien dat het aan mij ligt... Maar ik zie genoeg bottelingen, informatie er over en uit welke regio, maar niet van welke distilleerderij :? . Kijk ik verkeerd, komt het omdat ik een outsider ben of is dat de grote verassing?

Het is een beetje een detectivespel in het begin, hier heb je de oplossing

http://www.whiskyportal.com/smws/

elk beginnummer staat voor een distillery! Veel succes
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 27 Nov 2015, 08:57

Aha.... :goedgedaan

Dus bijv. 50.67 is Bladnoch, waar staat het nummer achter de punt voor?
0 x
Afbeelding

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 27 Nov 2015, 10:05

Dat staat voor het vatnummer dat de SMWS bij deze distilleerderij heeft gebruikt. Het is dus de whisky van de 67e keer dat ze iets van Bladnoch op vat hebben gedaan.
1 x
Affirmanti incumbit probatio

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 27 Nov 2015, 10:45

:goedgedaan
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”