Aberlour a'bunadh

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
gadeweerd
Senior
Senior
Berichten: 360
Lid geworden op: 25 Aug 2009, 20:25
Locatie: Alkmaar

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 05 Nov 2010, 09:04

Richaar-cdl schreef:Ook deze is in de aanbieding bij de DirkIII, voor 41,35 euro. Ik weet niet meer 100% zeker, maar volgens mij is dit batch 40 (kan dit uberhaupt). Ik zit er toch ernstig aan te denken om deze te gaan kopen. Dit is toch ook een Cask Strength, of niet?


Ik zag bij de Dirk batch # 30. En die is zeker CS.
0 x
Afbeelding

bdijkslag
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 60
Lid geworden op: 28 Mar 2010, 21:18
Locatie: Terherne
Contact:

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor bdijkslag » 05 Nov 2010, 09:08

Ik heb er ook 1 gehaald en dat was batch 30.
0 x

Richaar-cdl
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 Sep 2010, 11:07

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor Richaar-cdl » 05 Nov 2010, 15:57

correct, ik heb me inderdaad vergist. Ik heb nu ook een batch 30 in de kast staan. Fijne vent, die Dirk vd Broek!!
0 x

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor JayDie » 06 Nov 2010, 11:42

Richaar-cdl schreef:correct, ik heb me inderdaad vergist.

Had best gekunnen dat ze andere batches in de winkel hadden staan. Enjoy, geniet ervan, Richaar :-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
saintjimmy
Senior
Senior
Berichten: 165
Lid geworden op: 17 Feb 2010, 23:32

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor saintjimmy » 08 Nov 2010, 19:55

JayDie schreef:
Richaar-cdl schreef:correct, ik heb me inderdaad vergist.

Had best gekunnen dat ze andere batches in de winkel hadden staan. Enjoy, geniet ervan, Richaar :-)


De laatste Batch is 32, 30 is die bij ons in de Dirk stond. Beide batches zijn gebotteld 2010, allen de #32 is nog voorzien van het nieuwe label.
0 x
Afbeelding

ducksingel
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 Sep 2010, 19:54
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor ducksingel » 14 Nov 2010, 13:55

Gisteren op Whisky Festival in Leiden voor de 1e keer geproefd. Ik zit zelf meer in de Islay-hoek, maar die a'bunadh vind ik echt ontzettend lekker. Inderdaad, die MOET je geproefd hebben!
0 x

Sanity11
Actief lid
Actief lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 Nov 2010, 19:46
Locatie: Veldhoven
Contact:

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor Sanity11 » 18 Nov 2010, 19:49

Ik heb er ook een, Batch 24, echte aanrader voor iedereen die van een complexe, sherry whisky houdt. Fantastische whisky.
0 x

Gebruikersavatar
Edwin
Senior
Senior
Berichten: 233
Lid geworden op: 18 Jun 2010, 16:13
Locatie: Westland
Contact:

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor Edwin » 22 Nov 2010, 04:49

Ik heb een Batch no.18. Prachtige whisky vooral lekker in de zomer buiten, al moeten we daar jammer genoeg lang op wachten :)

Hoeveel Batches komen er per jaar uit, en hoeveel vaten bedragen dit? Weet iemand dit?
0 x

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Aberlour a'bunadh

Ongelezen berichtdoor Piet » 22 Nov 2010, 09:02

Edwin schreef:...Hoeveel Batches komen er per jaar uit, en hoeveel vaten bedragen dit? Weet iemand dit?

Dat verschilt per jaar. Kijk even naar de links een paar berichten terug: viewtopic.php?f=17&t=565&start=15#p3876

In de Wikipedia-link staan in elk geval de release-jaren/batch#.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Aberlour a'bunadh Batch 29

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jan 2011, 19:30

Ik schrik van een notitie die ik zie van de Aberlour a'bunadh Batch 29.

Waar de meeste batches ruim in de 80 scoren zelfs soms 90, spring deze er in de MM whisky-monitor uit met een lage 70 score.
Dat is schrikken.

MM Keith Wood I really think this is suffering from Sulphur with that mixture of rubber and parma violets over the typical dark fruits and nuts score: 72.
Ik ken Keith Wood nog niet, staat niet in de 2010 Awards lijst, en heeft wellicht een heel eigen stijl :Scratch

Op WhiskyBase heeft deze batch 5 beoordelingen met een gemiddelde score van 88.6.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat een paradepaartje als de a'bunadh niet blind te kopen zou zijn.

Kent iemand deze batch ?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6756
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: Aberlour a'bunadh Batch 29

Ongelezen berichtdoor JayDie » 17 Jan 2011, 19:37

Piet schreef:Ik ken Keith Wood nog niet, staat niet in de 2010 Awards lijst, en heeft wellicht een heel eigen stijl :Scratch

Keith Wood is van Whisky Emporium (D). Laatst samen met Oliver Klimek (Dramming.com) geïnstalleerd als Malt Maniac.
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Aberlour a'bunadh Batch 29

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jan 2011, 20:01

Via Twitter:
@ whiskyforum Het Whisky forum
@WhiskyEmporium @MaltManiacs Keith How come your Aberlour a'bunadh #29 score=72 where on Whiskybase it gets 88.6 avg? Wrong bottle? Bad day?

@ WhiskyEmporium Keith Wood
@whiskyforum Because it's full of sulphur, not just my bottle, I've heard many say that one's sulphured.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

MoreBowmore
Senior
Senior
Berichten: 195
Lid geworden op: 12 Aug 2010, 18:33

Re: Aberlour a'bunadh Batch 29

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 17 Jan 2011, 20:51

Piet schreef:Ik schrik van een notitie die ik zie van de Aberlour a'bunadh Batch 29.
Waar de meeste batches ruim in de 80 scoren zelfs soms 90, spring deze er in de MM whisky-monitor uit met een lage 70 score. Dat is schrikken.

MM Keith Wood I really think this is suffering from Sulphur with that mixture of rubber and parma violets over the typical dark fruits and nuts score: 72.

Op WhiskyBase heeft deze batch 5 beoordelingen met een gemiddelde score van 88.6.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat een paradepaartje als de a'bunadh niet blind te kopen zou zijn.

Kent iemand deze batch ?


Hallo Piet,

Ik ken deze batch en vond ook dat er teveel rubber te proeven was. Wel verdween dat voor een deel nadat de fles een paar dagen open was. Ik verwacht echter dat deze heftige whisky's op sherry vaten niet voor mij zijn. Ik vond bv de Glendronach 15 Revival ook niet iets voor mij.

In de whisky bible 2011 krijgt deze batch een hoge score van 94.5; 1 van de 6 batches die hoger dan 90 scoren ( van in totaal 13 batches ) .
Misschien dat ik zelf nog eens een Abunadh probeer maar dan wel als ik fles in de aanbieding tegenkom.

Welke batches heb jij al geproefd Piet?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8302
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: Aberlour a'bunadh Batch 29

Ongelezen berichtdoor Piet » 17 Jan 2011, 21:06

MoreBowmore schreef:Welke batches heb jij al geproefd Piet?

Batch 24, 'n topper Aberlour a'bunadh, NAS, OB.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

Re: Aberlour a'bunadh Batch 29

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 18 Jan 2011, 18:14

Piet schreef:Ik schrik van een notitie die ik zie van de Aberlour a'bunadh Batch 29.

Waar de meeste batches ruim in de 80 scoren zelfs soms 90, spring deze er in de MM whisky-monitor uit met een lage 70 score.
Dat is schrikken.

MM Keith Wood I really think this is suffering from Sulphur with that mixture of rubber and parma violets over the typical dark fruits and nuts score: 72.
Ik ken Keith Wood nog niet, staat niet in de 2010 Awards lijst, en heeft wellicht een heel eigen stijl :Scratch

Op WhiskyBase heeft deze batch 5 beoordelingen met een gemiddelde score van 88.6.
Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat een paradepaartje als de a'bunadh niet blind te kopen zou zijn.

Kent iemand deze batch ?

Ik ken Keith wel, heb al heel wat keertjes gemaild én geswapt, aardige, eigenaardige kerel, klein beetje authoritair, maar weet ontegenzeglijk veel van whisk(e)y en kan goed nosen en tasten, op het gebied van whisky schat ik 'm hoog in!

Met batch 5 heb ik echter geen ervaring!
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten