Ongelezen berichtdoor whiskybar » 23 Apr 2014, 18:50
Even een reactie,
Volgens mij is dat de blended whisky, die in het begin van het bestaan van de Arran distillery is gebotteld. Zie tekst hieronder van de website Masterofmalt.
"Lochranza Founders is an incredibly rare and very collectible whisky, bottled for those who invested in the Arran distillery when it was first built. Lochranza is a blend made with a large proportion of malt from the distillery".
Als verzamelaar van Arran whisky (alleen de distillery bottelingen), heb ik deze fles ook. Het is de fles met het donkerblauwe label en onderin het label een ovaal met het castle. Bij mijn weten is er geen andere Lochranza meer verschenen. En uiteraard is de prijs voor die oude Lochranza aardig opgelopen, en dat voor een (ik heb er een geopend en leeggedronken) naar mijn smaak middelmatige blend.
Overigens, Arran heeft als distillery (dus niet voor andere whiskyhuizen/slijterijen/festivals) nu zo'n 90 verschillende bottelingen uitgegeven sinds de oprichting in 1996! Ik mis er nog slechts 19.
Ik vind de Arran whisky's qua design mooi (en ze smaken ook, op enkele uizonderingen na, erg goed).
1 x