Benromach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Reichenbach
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Benromach Expressies

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 15 Mei 2019, 21:03

Oogadal schreef:Tsja, dat blijft apart, de combi peated en ex sherry hout heeft eigenlijk altijd wat tijd en zuurstof in de fles nodig. Devies is eigenlijk 1 dram er uit en dan een maand afblijven... :Party
Had ik onlangs ook met mijn Springbank 15. Niet heel erg geturfd maar toch wel wat sherry.
Viel eerst toch wat tegen na de verwachtingen die de 10 en 12 CS hadden gewekt. Weer terug gezet in de kast en eerst een paar maanden laten staan. Daarna heeft hij me tot de laatste drup niet meer teleur gesteld.
0 x

Demas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Demas » 16 Mei 2019, 11:30

Oogadal schreef:Tsja, dat blijft apart, de combi peated en ex sherry hout heeft eigenlijk altijd wat tijd en zuurstof in de fles nodig. Devies is eigenlijk 1 dram er uit en dan een maand afblijven... :Party

Ik heb em ook gekocht . Altijd moeilijk dat maandje afblijven. Mss toch al open doen en dan is ie klaar tegen dat men ballechin van SV erdoor is..
Alleen nog twijfelend of ik nu de Benromach open ga doen of de springbank op pinot noir..
0 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 05 Jun 2019, 23:19

WhiskyLiam schreef:Zit nu aan de Benromach 2010 Peat Smoke Sherry, nog geen hoogvlieger voor mij. :( Vrij standaard eigenlijk. Misschien wat oxidatie nodig?

Ik snap en onderschrijf je teleurstelling...; ik heb m inmiddels ook geproefd en het is met afstand de slechtste whisky (bedankt voor het aankoopadvies Jim.., ehh Thijs :P ) die ik in jaren gehad heb. Lijkt wel newmake. Ik heb m’n dram lang genoeg laten staan en uiteindelijk door de gootsteen gespoeld, en das lang geleden dat ik dat gedaan heb (Finlaggan CS geloof ik). Als dit nog beter wordt met tijd dan is het nog niks. Gebruik ‘m wel voor homemade whisky cocktail saus, wat marinades en 31-12 whiskybollen... :bigsmile
1 x
Afbeelding
Whiskydudes
Life is too short to drink shitty Scotch!

defeatless
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor defeatless » 06 Jun 2019, 00:52

Oogadal schreef:
WhiskyLiam schreef:Zit nu aan de Benromach 2010 Peat Smoke Sherry, nog geen hoogvlieger voor mij. :( Vrij standaard eigenlijk. Misschien wat oxidatie nodig?

Ik snap en onderschrijf je teleurstelling...; ik heb m inmiddels ook geproefd en het is met afstand de slechtste whisky (bedankt voor het aankoopadvies Jim.., ehh Thijs :P ) die ik in jaren gehad heb. Lijkt wel newmake. Ik heb m’n dram lang genoeg laten staan en uiteindelijk door de gootsteen gespoeld, en das lang geleden dat ik dat gedaan heb (Finlaggan CS geloof ik). Als dit nog beter wordt met tijd dan is het nog niks. Gebruik ‘m wel voor homemade whisky cocktail saus, wat marinades en 31-12 whiskybollen... :bigsmile

ter inspiratie:
https://eten-en-drinken.infonu.nl/recep ... hisky.html
http://www.foody.nl/recepten/?i=whiskey
https://www.smulweb.nl/recepten/339517/Eend-met-whiskey
1 x

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 06 Jun 2019, 09:49

Oogadal schreef:Ik snap en onderschrijf je teleurstelling...; ik heb m inmiddels ook geproefd en het is met afstand de slechtste whisky (bedankt voor het aankoopadvies Jim.., ehh Thijs )

Ik begin me zo langzaam af te vragen of er in mijn sampleflesje iets anders zat dan in jullie flessen. Binnenkort mijn eigen fles maar eens openen. Ik vermoed dat jullie gek zijn, en ik niet ;)
2 x
Afbeelding | Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 06 Jun 2019, 12:06

Nou Thijs, dat is een gedachte die ook bij mij is boven geborreld..., ik hoor dan graag dat je inderdaad gek bent, of voor de gek gehouden... :P
3 x
Afbeelding
Whiskydudes

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 06 Jun 2019, 14:14

ik heb hem tot mijn spijt nu al 3 keer mogen proeven van diverse mensen
heb uiteindelijk zelfs mijn score van 80 moeten bijstellen naar 75, want ik zat toch echt nog te hoog :gnif
Laatst gewijzigd door henri op 06 Jun 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
3 x
Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 06 Jun 2019, 21:47

Ik 2x en ik heb besloten dat die 2e keer ook de laatste was. :vies
Wat een bocht....
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

thijs100
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 06 Jun 2019, 23:13

Trek anders nog lekker een flesje van die Ledaig 1998 CC open ;)
1 x
Afbeelding | Afbeelding

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 07 Jun 2019, 08:03

Ja, van die so called top 'zwavelbom' (duhhh) heb ik er nog wel een paar. Smaakt me een klap beter als verbrand Vredestein.. :P
2 x
Afbeelding
Whiskydudes

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 07 Jun 2019, 11:34

Ok, ik ga de mijne nu dan maar open trekken ook...
1 fijne gedachte, de gootsteen zal em vast lekker vinden als ik de mening deel van een paar hier :P
1 x
Afbeelding

Demas
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Demas » 07 Jun 2019, 20:28

MikerG schreef:Ok, ik ga de mijne nu dan maar open trekken ook...
1 fijne gedachte, de gootsteen zal em vast lekker vinden als ik de mening deel van een paar hier :P

Ben benieuwd =)
1 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 08 Jun 2019, 09:59

Oogadal schreef:Ja, van die so called top 'zwavelbom' (duhhh) heb ik er nog wel een paar. Smaakt me een klap beter als verbrand Vredestein.. :P

Ik volg alleen niet dat je altijd van de ‘smooth’ en ‘balans’ whisky’s bent, allergisch voor een miniem beetje zwavel (die top Ledaig 1997 bijvoorbeeld) dan ineens een whisky ruikt en smaakt naar verbrande fietsbanden en riekt naar een newmake op een matig vat als nieuw wereldwonder betiteld.... Ik heb maar besloten geen waarde meer te hangen aan je ‘oordeel’... ;)
Note: mijn open fles (d’r is niet veel uit.. :lol: )en nog gesloten fles gekocht door het enthousiasme van Thijs mogen voor € 75 inclusief verzenden weg. Gelukkig verkocht :Party
3 x
Afbeelding
Whiskydudes

polley82
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor polley82 » 15 Jun 2019, 19:02

thijs100 schreef:
Oogadal schreef:Ik snap en onderschrijf je teleurstelling...; ik heb m inmiddels ook geproefd en het is met afstand de slechtste whisky (bedankt voor het aankoopadvies Jim.., ehh Thijs )

Ik begin me zo langzaam af te vragen of er in mijn sampleflesje iets anders zat dan in jullie flessen. Binnenkort mijn eigen fles maar eens openen. Ik vermoed dat jullie gek zijn, en ik niet ;)

Heb je de fles al open gemaakt? Ben benieuwd of er verschil tussen de sample en fles is/was....
0 x

MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MikerG » 15 Jun 2019, 21:51

Fles opengemaakt....
Voor de liefhebber mag het restant voor mooi prijsje weg... thijs? Interesse? ;)
1 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”