On October 8th 2012, the tenth edition of Jim Murray’s Whisky Bible 2013 – the world's biggest-selling and most influential annual whisky guide was published awarding Glen Grant Ten Year Old Single Malt Scotch Whisky the winner for the 10 Years &
Under (Multiple Casks) category.
And the 2013 winner is .... Glen Grant 10yo
- macoffringa
- Whiskyschrijver

And the 2013 winner is .... Glen Grant 10yo
In het evangelie volgens Jim is nu Glen Grant aan de beurt.
0 x
Re: And the winner is ....
héhé
soms kan ik hem wel gelijk geven. Maar dat gebeurt maar af en toe
Zijn mening over de Glendronach cask 710 en cask 98 deel ik in ieder geval, al geeft ie wel punten alsof ie alle dagen met geslepen potloden gooit, extreem puntig dus
soms kan ik hem wel gelijk geven. Maar dat gebeurt maar af en toe
Zijn mening over de Glendronach cask 710 en cask 98 deel ik in ieder geval, al geeft ie wel punten alsof ie alle dagen met geslepen potloden gooit, extreem puntig dus

0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Re: And the winner is ....
Michael Jackson vertelde me ooit dat Glen Grant zijn eerste single malt was (en daarna was hij verkocht)
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

Re: And the 2013 winner is .... Glen Grant 10yo
Goede oude tijden. Ik heb ook wel wat met Glen Grant.
Op mijn 50ste verjaardag kreeg ik van mijn broer Jan Wouter (de Dakar-held in de familie) een 50 jaar oude Glen Grant, gedistilleerd in mijn geboortejaar 1956, gebotteld in 2006. We hebben hem destijds samen met Michael in hotel Veldenbos opengemaakt en geproefd.
Het was een mooi, sereen moment en we hadden geen idee dat Michael er een jaar later niet meer zou zijn.
Ook Veldenbos is niet meer wat het was onder de bezielende leiding van Wim Wamelink. Gelukkig hebben we de herinneringen en de foto's nog. Michael was dol op Becky, en dat is goed te zien op bijgaande foto.
Die avond hielden we nog een kleine tasting voor genodigden en bleven overnachten, waarna we de volgende dag in Zwolle bij onze stamkroeg de Tagrijn nog een tasting hielden. De Zwolse Courant/Stentor kopte de volgende dag: Michael Jackson in Zwolle, en niemand begreep er wat van
En de 50-jarige Glen Grant? Die was extreem kruidig, neigend naar donker eikensap. De situatie waarin wij hem proefden, maakten het echter een van de beste drams die we ooit hebben gedronken.
De huidige 10-jarige vind ik trouwens zeer aangenaam!
Op mijn 50ste verjaardag kreeg ik van mijn broer Jan Wouter (de Dakar-held in de familie) een 50 jaar oude Glen Grant, gedistilleerd in mijn geboortejaar 1956, gebotteld in 2006. We hebben hem destijds samen met Michael in hotel Veldenbos opengemaakt en geproefd.
Het was een mooi, sereen moment en we hadden geen idee dat Michael er een jaar later niet meer zou zijn.
Ook Veldenbos is niet meer wat het was onder de bezielende leiding van Wim Wamelink. Gelukkig hebben we de herinneringen en de foto's nog. Michael was dol op Becky, en dat is goed te zien op bijgaande foto.
Die avond hielden we nog een kleine tasting voor genodigden en bleven overnachten, waarna we de volgende dag in Zwolle bij onze stamkroeg de Tagrijn nog een tasting hielden. De Zwolse Courant/Stentor kopte de volgende dag: Michael Jackson in Zwolle, en niemand begreep er wat van
En de 50-jarige Glen Grant? Die was extreem kruidig, neigend naar donker eikensap. De situatie waarin wij hem proefden, maakten het echter een van de beste drams die we ooit hebben gedronken.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

macoffringa schreef:Becky and Michael.jpg
...
Ik kan alleen maar stil zijn. Dit moeten geweldige herinneringen zijn.
0 x
- Japie Krekel
- Senior

macoffringa schreef:..........Op mijn 50ste verjaardag een 50 jaar oude Glen Grant, gedistilleerd in mijn geboortejaar 1956, gebotteld in 2006.......
..........En de 50-jarige Glen Grant? Die was extreem kruidig, neigend naar donker eikensap. De situatie waarin wij hem proefden, maakten het echter een van de beste drams die we ooit hebben gedronken.......
Leuk, ik heb ook een Glen Grant 50 yo. Maar dan uit mijn geboortejaar 1958 en gebotteld in 2008.
De fles is nog dicht. Zal deze net zo lekker zijn
Ik weet dat er genoeg gegadigden zijn maar, deze blijft voorlopig dicht.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

macoffringa schreef:Goede oude tijden. Ik heb ook wel wat met Glen Grant.
Die avond hielden we nog een kleine tasting voor genodigden en bleven overnachten, waarna we de volgende dag in Zwolle bij onze stamkroeg de Tagrijn nog een tasting hielden. De Zwolse Courant/Stentor kopte de volgende dag: Michael Jackson in Zwolle, en niemand begreep er wat van![]()
![]()
Jan Wouter Offringa is je broer? Wat geinig! Ik volg al sinds m'n 6e de Dakar rally, ben groot fan van het evenement. Ik heb zelf ook mensen in m'n omgeving die er aan mee doen (Jos Smink, Peter Stijkel, Arjan Brouwer)
Maar weer ontopic: ik heb de 10yo nog nooit gedronken maar heb wel de 1992 Cellar Reserve staan (2008) en moet zeggen dat ik die heel erg verfijnd vind.
Edit: ik zie net dat ik in mijn opwinding over de Dakar opmerking de rest van het verhaal helemaal niet gelezen heb. Wat een mooie anekdote zeg. Zal vast een prachtige herinnering zijn! Kunnen wij mere mortals alleen maar over dromen
0 x
- macoffringa
- Whiskyschrijver

De Wereld is Klein, Willem.
Jan Wouter is inderdaad mijn broer. Toen hij 30 werd (hij is nu 42), hebben wij hem een 30 jaar oude Macallan gegeven, die uit dat foeilelijke blauwe kistje. Gelukkig was de inhoud dat niet!
JW is al vanaf heel jong gefascineerd door Dakar (ws. ook zo van rond zijn 6de) en zijn grote droom was om eens mee te doen. Na 5 jaar intensieve voorbereiding is het hem gelukt. Uitrijden lukte helaas niet, maar dat maakt zijn prestatie er voor ons niet minder om. En, we drinken nog steeds graag samen een Macallan, of een Glen Grant, of een ...
Hij is namelijk ook een grote whiskyliefhebber.
Jan Wouter is inderdaad mijn broer. Toen hij 30 werd (hij is nu 42), hebben wij hem een 30 jaar oude Macallan gegeven, die uit dat foeilelijke blauwe kistje. Gelukkig was de inhoud dat niet!
JW is al vanaf heel jong gefascineerd door Dakar (ws. ook zo van rond zijn 6de) en zijn grote droom was om eens mee te doen. Na 5 jaar intensieve voorbereiding is het hem gelukt. Uitrijden lukte helaas niet, maar dat maakt zijn prestatie er voor ons niet minder om. En, we drinken nog steeds graag samen een Macallan, of een Glen Grant, of een ...
Hij is namelijk ook een grote whiskyliefhebber.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”