Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 21 Sep 2020, 10:14

Perry Veenendaal schreef:Ik ben nooit zo goed in het thuisbrengen van reuken en smaken van “rood fruit” ( welk rood fruit dan? Voor mij smaken kersen heel anders dan rode bessen....) hier worden meestal bos vruchten/bessen mee bedoeld. Maar als je dieper wil kan gaan overheerst er meestal wel 1 zoals kersen of frambozen. Rood fruit is idd een erg breed begrip, “sinasappelschilletjes” (eet ik nooit...)Maar je hebt het vast weleens geroken of verwerkt in een dessert of koekje/cake geproefd. “gekruide Engelse cake” ( waarmee gekruid dan?) nootmuskaat, kaneel, speculaaskruiden.
Maar ik zou me niet zoveel aantrekken van notities van andere mensen en vooral niet van notities van bottelaars. Die willen vaak nog wel erg “poëtisch” en romantisch zijn met hun notities. Uiteindelijk is wat je zelf ruikt en proeft het belangrijkst en eigenlijk nooit fout. Als je het genoeg oefent ga je vanzelf meer herkennen en vaker de spijker op zijn kop slaan.

Toch kwam hier een hele duidelijke associatie bij me boven: hazelnootjes!
3 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert. {Johnny Cash}

Nikola
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Nikola » 08 Okt 2020, 11:10

Gentleman
Is er wat informatie over Glendronach batch 9? :Proost
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 19 Okt 2020, 20:16

Ralfy is in elk geval enthousiaster over de "nieuwere" Allardices dan ik. Maar eerlijk is eerlijk, het blijft inderdaad een goede whisky.
De periode van geweldige prijs-kwaliteitverhouding zijn we echter helaas wel voorbij denk ik.
:Slainte
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor JvR » 19 Okt 2020, 22:00

Daan schreef:https://www.youtube.com/watch?v=5Rn32OW0g94&fbclid=IwAR0EcjOAivYoO9_FoN3amVLBxcVuDoo9_uGy38lVMOCB3WvB45Xs_KDKVGw

Ralfy is in elk geval enthousiaster over de "nieuwere" Allardices dan ik. Maar eerlijk is eerlijk, het blijft inderdaad een goede whisky.
De periode van geweldige prijs-kwaliteitverhouding zijn we echter helaas wel voorbij denk ik.
:Slainte

https://drankdozijn.nl/zoeken?zoekterm=glendronach+18 Allemaal +100 euro ?!?! Letterlijk net zo duur als de 21yo. Zal vast te maken hebben met met de leeftijd en sluiting e.d., maar deze kocht ik drie jaar geleden nog voor minder dan 70e. Mag toch hopen dat die prijs ook wel weer een beetje terugkomt?

Edit: Ik heb echt liggen slapen blijkbaar, gewoon op elke site. Zie ze zelfs voor 120e staan :HitHead Typische hype weer.
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 19 Okt 2020, 22:25

JvR schreef:maar deze kocht ik drie jaar geleden nog voor minder dan 70e. Mag toch hopen dat die prijs ook wel weer een beetje terugkomt?
Dat moet in het waar kan ik om lachen topic.
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 20 Okt 2020, 09:31

JvR schreef:Zie ze zelfs voor 120e staan :HitHead Typische hype weer.

Ben bang dat dit juist géén hype is.
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”