Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 04 Aug 2020, 09:28

Wouterk schreef:Off topic: hier nog zo een voorbeeld:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 5-year-old

Dat is wel een heel bizar voorbeeld de andere kant op.
4 en 6 punten voor de Glengoyne 25. Ik dacht dat WB de hoogste en laagste scores niet meenam in de berekening. Maar dat is bij deze fles duidelijk niet gebeurd.
0 x

polley82
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor polley82 » 04 Aug 2020, 09:34

Wouterk schreef:
Erik1908 schreef:
Khajuraho schreef:Heeft iemand deze 11 yo van de Hart Brothers al in het glas gehad ?

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ch-2009-hb

Als het goed is komt deze in augustus bij me binnen. Ben ook benieuwd. Wow 93 punten op basis van wel 2 stemmen. :o Zonder dollen, ben als Glendronach liefhebber ook benieuwd. Gaat in de herfst open als de temperatuur wat gezakt is. Lijkt me geen zomerdrammetje.

Ja als gevolg van dwaas stemgedrag. Zegt m.i. net zoveel als 79 punten o.b.v 2 stemmen. Die 97 zou eigenlijk geschrapt moeten worden. Als die 97 nou volmondig onderbouwt is en gegeven door iemand die je "kent" is t nog tot daaraan toe. Dit is enkel vervuiling.

Haha, zie het nu ook erg bij alle north star spirit flessen... Allemaal vreselijk hoog gescoord :domdom
Maar heb deze glendronach en ook enkele North star spirits flessen besteld.. We zullen het zien...
0 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 04 Aug 2020, 09:42

Freezeroz schreef:

4 en 6 punten voor de Glengoyne 25. Ik dacht dat WB de hoogste en laagste scores niet meenam in de berekening. Maar dat is bij deze fles duidelijk niet gebeurd.

Die 4 zit niet in de gem. score verwerkt, die 6 wel.
0 x

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 04 Aug 2020, 09:47

polley82 schreef:
Wouterk schreef:
Erik1908 schreef:
Als het goed is komt deze in augustus bij me binnen. Ben ook benieuwd. Wow 93 punten op basis van wel 2 stemmen. :o Zonder dollen, ben als Glendronach liefhebber ook benieuwd. Gaat in de herfst open als de temperatuur wat gezakt is. Lijkt me geen zomerdrammetje.

Ja als gevolg van dwaas stemgedrag. Zegt m.i. net zoveel als 79 punten o.b.v 2 stemmen. Die 97 zou eigenlijk geschrapt moeten worden. Als die 97 nou volmondig onderbouwt is en gegeven door iemand die je "kent" is t nog tot daaraan toe. Dit is enkel vervuiling.

Haha, zie het nu ook erg bij alle north star spirit flessen... Allemaal vreselijk hoog gescoord :domdom
Maar heb deze glendronach en ook enkele North star spirits flessen besteld.. We zullen het zien...

De Glendronach lijkt me overigens wel erg lekker hoor, kan m.i. weinig aan fout gaan. Had m meteen besteld toen deze aangekondigd werd, ben erg benieuwd.
1 x

polley82
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor polley82 » 04 Aug 2020, 09:52

Wouterk schreef:
polley82 schreef:
Wouterk schreef:

De Glendronach lijkt me overigens wel erg lekker hoor, kan m.i. weinig aan fout gaan. Had m meteen besteld toen deze aangekondigd werd, ben erg benieuwd.

11y oloroso, glendronach, kan niet missen. Moet goed zijn. :bigsmile
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 04 Aug 2020, 10:04

Wouterk schreef:
Freezeroz schreef:

Die 4 zit niet in de gem. score verwerkt, die 6 wel.

De middelste waarde (mediaan) zou beter bestand zijn tegen dergelijke manipulatie en uitbijters.
Eigenlijk heeft een cijfer weinig te betekenen als je motivatie niet kent van degenen die het cijfer geven. Denk aan flippers. Of de mensen die (te) veel hebben betaald voor hun fles.
0 x

Yvesss88
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Yvesss88 » 04 Aug 2020, 10:52

Om weer ON topic te komen. Weet iemand waar deze Glendronach van Hart Brothers te krijgen is in Noord Nederland? Het liefst in Friesland dan. Dramtime is dan weer wat te ver rijden vanuit Den Helder :HitHead
1 x
Het begint met een W en de rest wisknie meer.....

Wouterk
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 04 Aug 2020, 12:25

Yvesss88 schreef:Om weer ON topic te komen. Weet iemand waar deze Glendronach van Hart Brothers te krijgen is in Noord Nederland? Het liefst in Friesland dan. Dramtime is dan weer wat te ver rijden vanuit Den Helder :HitHead

Denk dat ze her en der nog verschijnen. Verwacht dat ome Cor ze nog binnenkrijgt (hij is nu op vakantie dus loopt wellicht iets achter), aanname hoor, verder niet met m over gesproken. In totaal dikke 600 flessen voor NL. Zal geen extreme vaart lopen.
1 x

polley82
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor polley82 » 04 Aug 2020, 12:27

Yvesss88 schreef:Om weer ON topic te komen. Weet iemand waar deze Glendronach van Hart Brothers te krijgen is in Noord Nederland? Het liefst in Friesland dan. Dramtime is dan weer wat te ver rijden vanuit Den Helder :HitHead

In het oosten zijn ze binnen. Woudenberg Wageningen en peeters in wehl heeft ze al in de verkoop
0 x

Khajuraho
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Khajuraho » 04 Aug 2020, 15:54

Begrijp dat jij hem ook wilt of gaat kopen?

Ik denk deze wel aan te gaan schaffen
0 x

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 04 Aug 2020, 17:43

Ik heb er ook 2 in bestelling staan. Aan de prijs te zien moet deze 11 jaar oude 2x zo lekker zijn dan de 12..... :smullen ;)
1 x

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 04 Aug 2020, 21:41

Perry Veenendaal schreef:Aan de prijs te zien moet deze 11 jaar oude 2x zo lekker zijn dan de 12..... :smullen ;)

Hier moest ik wel even om gniffelen :gnif
Soms heb je er veel geld voor over om een fenomenale whisky te kopen ipv een goede, maar ergens zal een omslagpunt liggen. Best interessant als je het zo stelt, voor één zo'n fles, 2 12yo's. Kies maar :bigsmile
Laatst gewijzigd door Daan op 05 Aug 2020, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 04 Aug 2020, 22:36

Wouterk schreef:

Denk dat ze her en der nog verschijnen. Verwacht dat ome Cor ze nog binnenkrijgt (hij is nu op vakantie dus loopt wellicht iets achter), aanname hoor, verder niet met m over gesproken. In totaal dikke 600 flessen voor NL. Zal geen extreme vaart lopen.

Zit inderdaad in een zonnig oord op uren van Nederland. Zodoende gevraagd of de levering een weekje later kon. Als je interesse hebt, stuur gerust een PB. Als ik niet meteen reageer, is dat omdat ik aan het zwembad lig, op het strand over de rotsen klim of me aan wijn/whisky/bier te goed doe.
Ben zelf ook wel benieuwd wat ik in huis heb gehaald. De mail die er over werd gestuurd, ging ook uit van uitlevering deze week. Met enkele honderden flessen, moet er vast nog wel ergens wat opduiken in het land
7 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Tinus
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tinus » 05 Aug 2020, 11:59

Ben benieuwd wat dat zal zijn. De 1990 versie was niet denderend.
0 x
Afbeelding

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 21 Sep 2020, 09:55

Gisteren de 11 jaar oude GD van Hart Brothers geproefd. Duidelijk anders dan de standaard bottelingen. Minder zwaar, minder dik, maar wel erg lekker. Ik ben nooit zo goed in het thuisbrengen van reuken en smaken van “rood fruit” ( welk rood fruit dan? Voor mij smaken kersen heel anders dan rode bessen....), “sinasappelschilletjes” (eet ik nooit...) “gekruide Engelse cake” ( waarmee gekruid dan?)
Toch kwam hier een hele duidelijke associatie bij me boven: hazelnootjes! Ik vond het een hele prettige whisky, waar ook een drupje water bij mag. Waardering voor mij: 87 punten.
5 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”