Glendronach Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 Dec 2015, 05:35
Locatie: Peer

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 09 Dec 2018, 14:38

Ik heb m open staan, 95euro zou ik er niet aangeven. Max 75euro... Hij is best lekker, maar 95euro is belachelijk!
1 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2756
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 09 Dec 2018, 17:11

MisterMonkeyDonkey schreef:Ik heb m open staan, 95euro zou ik er niet aangeven. Max 75euro... Hij is best lekker, maar 95euro is belachelijk!


Duidelijk. Heb je ze toevallig ook head to head geproefd?
Ben vooral benieuwd naar hoe de nieuwe t.o.v. de "oude" Revival is..
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13 Dec 2015, 05:35
Locatie: Peer

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 09 Dec 2018, 17:42

Daan schreef:
MisterMonkeyDonkey schreef:Ik heb m open staan, 95euro zou ik er niet aangeven. Max 75euro... Hij is best lekker, maar 95euro is belachelijk!


Duidelijk. Heb je ze toevallig ook head to head geproefd?
Ben vooral benieuwd naar hoe de nieuwe t.o.v. de "oude" Revival is..


Nee niet H2H, maar ik heb best een goed beeld vd oude. Ik scoor ze 89 vs 87punten.
De huidige is voor mij echt wel een leuke fles, maar die prijs is belachelijk.

Ik denk trouwens dat je hem bij een fatsoenlijke slijter wel kan krijgen rond de 70euro.
(beetje hetzelfde verhaal als bij de SB local barley, die kan je ook wel vinden voor 100 a 110 euro, online 140 :domdom)
0 x

Gebruikersavatar
AquaVitae
Senior
Senior
Berichten: 421
Lid geworden op: 05 Mei 2015, 23:32
Locatie: Doetinchem

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor AquaVitae » 09 Dec 2018, 20:33

Daan schreef:Kan iemand me uitleggen wat hier aan de hand is? Want met deze prijzen denk ik dat ik de nieuwe Revival vrolijk aan me voorbij laat gaan.


Dit zijn flessen die parallel geïmporteerd zijn. Via Brand New Day (de officiële importeur) is de Revival nog niet leverbaar. Nederland komt, net als met veel andere flessen, als laatste aan de beurt voor de herintroductie. Dat is met de GF Fire & Cane ook zo.
De adviesverkoopprijs wordt +/- €60 wanneer hij officieel in NL leverbaar is.
5 x

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2756
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 10 Dec 2018, 17:09

AquaVitae schreef:
Daan schreef:Kan iemand me uitleggen wat hier aan de hand is? Want met deze prijzen denk ik dat ik de nieuwe Revival vrolijk aan me voorbij laat gaan.


Dit zijn flessen die parallel geïmporteerd zijn. Via Brand New Day (de officiële importeur) is de Revival nog niet leverbaar. Nederland komt, net als met veel andere flessen, als laatste aan de beurt voor de herintroductie. Dat is met de GF Fire & Cane ook zo.
De adviesverkoopprijs wordt +/- €60 wanneer hij officieel in NL leverbaar is.


Bedankt voor de info! Kijk, dat zijn al betere berichten. Gewoon nog even geduld hebben tot de "officiële" Nederlandse herintroductie dan maar!
3 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4848
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 11 Dec 2018, 11:03

Daan schreef:Kan iemand me uitleggen wat hier aan de hand is? Want met deze prijzen denk ik dat ik de nieuwe Revival vrolijk aan me voorbij laat gaan.


Ach, Revival betekent 'herleving' en het leven wordt nou eenmaal steeds duurder hé... :P

Maar je hebt volkomen gelijk hoor, tis belachelijk, zeker als je ziet dat er betere Dronachs voor minder te koop zijn. Ik weet nog dat ik een jaar of 3 geleden de laatste 'old skool' Revivals voor € 34.95 de fles thuis had staan. Voor dat geld zal het niet meevallen iets beters te vinden trouwens en is een prijsverhoging van een factor 3 niet te rijmen.

De voorspelde € 60 (zal wel € 65 worden) vind ik nog aardig aan de prijs in dat licht gezien.
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2005
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 11 Dec 2018, 11:54

De eerst volgende Glendronach die waarschijnlijk tijdelijk van de markt gaat verdwijnen is de 18Y.
Toen ik het daar gister over had met mijn collega die de nieuwe 15Y voor me heeft meegenomen uit de distillery, ben ik (puur uit nieuwsgierigheid) een klein onderzoekje gestart.
We bespraken het mogelijke toekomstige hamsteren van de Allardice. Ik vroeg me toen af of dat hamsteren toevallig niet al was begonnen.
Mijn mini onderzoekje leverde de volgende gegevens op. Ik heb gekeken naar alle op WB geplaatste Glendronach 18Y sinds 2013.
In totaal zijn dat er dan 2688. Van die 2688 zijn er maar 467 geopend. Dat betekent dus dat er nog 2221 gesloten flessen staan in de diverse collecties.
Wat me verder opviel is dat in 2013 en 2014 nog 1 op de ongeveer 4 flessen open getrokken werd, maar dat dat over de jaren heen langzaam oploopt tot maar 1 op de 9 in 2018.
Volgend jaar komt de 18Y met maximale 'bonus' jaren uit, ik denk dan ook dat er in 2019 minder dan 1 op de 10 Allardices opengetrokken gaat worden.

Ik wilde deze bizarre (en voor mij verassende) uitkomsten van mijn mini onderzoekje toch even met jullie delen.
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Daan
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2756
Lid geworden op: 20 Nov 2015, 10:55
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Daan » 11 Dec 2018, 12:07

Freezeroz schreef:We bespraken het mogelijke toekomstige hamsteren van de Allardice.


Zou me niks verbazen :bigsmile
0 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor JvR » 11 Dec 2018, 12:55

Freezeroz schreef:De eerst volgende Glendronach die waarschijnlijk tijdelijk van de markt gaat verdwijnen is de 18Y.
Toen ik het daar gister over had met mijn collega die de nieuwe 15Y voor me heeft meegenomen uit de distillery, ben ik (puur uit nieuwsgierigheid) een klein onderzoekje gestart.
We bespraken het mogelijke toekomstige hamsteren van de Allardice. Ik vroeg me toen af of dat hamsteren toevallig niet al was begonnen.
Mijn mini onderzoekje leverde de volgende gegevens op. Ik heb gekeken naar alle op WB geplaatste Glendronach 18Y sinds 2013.
In totaal zijn dat er dan 2688. Van die 2688 zijn er maar 467 geopend. Dat betekent dus dat er nog 2221 gesloten flessen staan in de diverse collecties.
Wat me verder opviel is dat in 2013 en 2014 nog 1 op de ongeveer 4 flessen open getrokken werd, maar dat dat over de jaren heen langzaam oploopt tot maar 1 op de 9 in 2018.
Volgend jaar komt de 18Y met maximale 'bonus' jaren uit, ik denk dan ook dat er in 2019 minder dan 1 op de 10 Allardices opengetrokken gaat worden.

Ik wilde deze bizarre (en voor mij verassende) uitkomsten van mijn mini onderzoekje toch even met jullie delen.


Ik heb ook even een onderzoekje gedaan. In 2013 hield ongeveer 1 op de 4 gebruikers nauwkeurig bij of hun flessen open gingen. Over de jaren heen loopt dit langzaam af naar maar 1 op de 9 in 2018.

;) :bigsmile
3 x

Gebruikersavatar
Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2005
Lid geworden op: 05 Apr 2018, 14:51
Locatie: (N-H)

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 11 Dec 2018, 13:20

Ik heb ook even een onderzoekje gedaan. In 2013 hield ongeveer 1 op de 4 gebruikers nauwkeurig bij of hun flessen open gingen. Over de jaren heen loopt dit langzaam af naar maar 1 op de 9 in 2018.

;) :bigsmile


Ja dat zou inderdaad kunnen.
Laatst gewijzigd door Freezeroz op 11 Dec 2018, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

blaaat
Senior
Senior
Berichten: 221
Lid geworden op: 06 Nov 2017, 22:44

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor blaaat » 11 Dec 2018, 14:03

De waarheid ligt wellicht ergens in het midden :bigsmile
0 x

JvR
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 893
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor JvR » 11 Dec 2018, 14:08

Freezeroz schreef:
Ik heb ook even een onderzoekje gedaan. In 2013 hield ongeveer 1 op de 4 gebruikers nauwkeurig bij of hun flessen open gingen. Over de jaren heen loopt dit langzaam af naar maar 1 op de 9 in 2018.

;) :bigsmile


Ja dat zou inderdaad kunnen inderdaad.


Ik geloof ook zomaar dat er nog best veel dicht is hoor, en wanneer deze even niet beschikbaar is zal het aanbod en de prijs wel weer flink stijgen. Zie maar bij de 15, maar bijv. ook de Pultney 17 en 21. Zag van de week nog een Pultney 21 voor 220e worden aangeboden.
0 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 677
Lid geworden op: 28 Mei 2017, 21:41
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 25 Jan 2019, 22:31

DavidH. schreef:Ik ga nu voor het eerst een head2head doen, en wel een hele leuke!

Van de Glendronach range share de nieuwe GD Revival 15
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ld-revival

vs

De “oude” GD Revival, botteldatum 2015.
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... ld-revival


Kleur: de nieuwe Revival is lichter in kleur, wat doffer lijkt wel.

Neus: wat opvalt, twee totaal verschillende whiskies maar toch hetzelfde label. De oude heeft karakter, diepgang en lagen van geuren, wilt je neus inspringen. De nieuwe is wat dof en verstopt in een hoekje, ik kan er weinig uit halen. We krijgen een overduidelijke winnaar, dat kan ik nu al zeggen.

Smaak: de nieuwe laat me echt koud tot dusver, weinig smaakbeleving, erg waterig. De oude heeft meer volume, is wat vettiger, heeft echt smaak en veel ook, je voelt dat je iets goeds in de mond hebt.

Finish: de nieuwe heeft een korte finish, eindigt droog, vrij eentonig, saaie boel. De oude daarentegen, vergeleken met de nieuwe een erg lange finish, smaken die lang blijven hangen in de wangen en mond, heeft een lichte neiging om droog te worden, zit tegen de rand aan maar verbaast dan toch weer met een nieuwe laag smaken en de finish duurt weer voort zonder droog te worden. Mooie “versnelling” zal ik maar zeggen!

Resultaat: zoals ik al vermoedde, duidelijke winnaar. De nieuwe Revival staat compleet in de schaduw van z’n oudere “tweelingbroer”, eencellig zijn ze alles behalve, wereld van verschil in alle opzichten, de moeder heeft de nieuwe een paar jaar later alsnog uitgepoept.

Nieuwe: 81 WB
Oude (2015): 87 WB
7 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1924
Lid geworden op: 11 Mar 2014, 22:29
Locatie: Midden-Limburg

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 06 Feb 2019, 23:02

Vandaag twee nieuwe bottelingen van Glendronach gehad (thnx to the Range Share): de nieuwe Revival en de Cask Strength Batch 7. Zeker die laatste vond ik wel redelijk tegenvallen. Jong, alcohol weinig geïntegreerd, peperig en vlakjes. Geen beroerd sapje, maar de andere Cask Strength batches die ik heb gehad kregen toch een paar puntjes meer in mijn boekje. De nieuwe Revival vond ik ietsie beter. Neus is goed, m.n. de finish is aan de korte kant en laat het voor mij verhoudingsgewijs afweten.
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MaltMuppet
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 540
Lid geworden op: 03 Feb 2017, 23:28
Locatie: Krimpen aan de Lek

Re: Glendronach Expressies

Ongelezen berichtdoor MaltMuppet » 25 Feb 2019, 22:37

0 x
The answer may not lie at the bottom of a glass of whisky. But you should at least check!

Afbeelding


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten