Bowmore expressies en bottelingen
Bowmore expressies en bottelingen
Hmm... ik 'ontdekte' een vreemde sticker op het etiket van m'n Bowmore 12yo.
Wat is het? Wie heeft een fles zonder dit sticker: wat staat eronder? Of zou het een soort van 'beveiligingssticker' zijn, die op producten in een winkel zitten?
Wat is het? Wie heeft een fles zonder dit sticker: wat staat eronder? Of zou het een soort van 'beveiligingssticker' zijn, die op producten in een winkel zitten?
0 x
Re: Sticker op etiket Bowmore 12yo?
Daaronder zit een 'zegel' met 'For the UK market' geloof ik. Als de fles dan buiten UK verkocht wordt zetten ze er zo'n sticker op.
0 x
Life is too short to drink bad whisky
p_froes schreef:Daaronder zit een 'zegel' met 'For the UK market' geloof ik. Als de fles dan buiten UK verkocht wordt zetten ze er zo'n sticker op.
Dat zou wel eens kunnen. Heb even de streepjescode onder de loep genoemen:
5 010496 080818
Via internet kwam ik erachter dat "50" "e.centre GB" is. In ieder geval de UK dus
Wikipedia zegt ook 500 - 509 = UK.
10496 zou het bedrijf moeten zijn en 080818 zou dan het product (Bowmore 12yo 0.70 ltr 40%) moeten zijn. Dit heb ik echter nog niet kunnen vinden...
Je ziet trouwens op de foto rechts ook nog een afbeelding van een flesje, waarin staat: "28 UK units". 28 x 2,5 cl = 70 cl
Laatst gewijzigd door JayDie op 27 Nov 2009, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Al wat meer gevonden via ean-search.org:
Typisch... het gevonden resultaat (een link "Bowmore Islay") leidt naar Amazon.com...
Vraag: heeft iemand een fles Bowmore 12yo, gekocht bij een slijter (een 'echte' winkel) in Nederland? Staat er op die koker dan een NL EAN code?
Typisch... het gevonden resultaat (een link "Bowmore Islay") leidt naar Amazon.com...

Vraag: heeft iemand een fles Bowmore 12yo, gekocht bij een slijter (een 'echte' winkel) in Nederland? Staat er op die koker dan een NL EAN code?
0 x
...ook nu direct zoeken in Google levert webshops met deze fles in de verkoop.
Ben benieuwd of iemand toch nog een foto heeft of me kan vertellen wat er onder die sticker zit!
Hoe lang kun je genieten van een fles whisky (hij is nog niet eens open!!!
)
Ben benieuwd of iemand toch nog een foto heeft of me kan vertellen wat er onder die sticker zit!
Hoe lang kun je genieten van een fles whisky (hij is nog niet eens open!!!
0 x
Nieuwsgierige ik... Ik ben gaan peuteren (vervelende sticker: alleen maar friemels, sticker breekt. Heb alleen bovenste stukje los en mbv Google kom ik hier op):
Liable to UK excise duty
Nu vraag ik me alleen af wat dit te betekenen heeft wanneer ik deze fles in een Nederlandse (web)shop heb gekocht...? Is dat 'normaal' of zou er iets niet helemaal pluis zijn (doorverkoop / handel / etc.)
Liable to UK excise duty
Nu vraag ik me alleen af wat dit te betekenen heeft wanneer ik deze fles in een Nederlandse (web)shop heb gekocht...? Is dat 'normaal' of zou er iets niet helemaal pluis zijn (doorverkoop / handel / etc.)
Laatst gewijzigd door JayDie op 27 Nov 2009, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
- whiskysite
- (Whisky)Professional

De fles Bowmore die je gekocht hebt... (ik weet niet waar
) komt hoogstwaarschijnlijk uit de paralel handel... Als handelaar ben ik in de gelegenheid whisky te kopen waar ik wil en waar het het goedkoopst is. Waarschijnlijk door een overschot wordt dit voordelig op de markt aangeboden om zodoende aan bepaalde targets te komen e.d. dit gebeurt ook veel in de autohandel. Aangezien het dus uit de UK komt doen ze er een zwarte sticker op... dit zal waarschijnlijk met accijnsen e.d. te maken hebben...
Maar uiteindelijk voor de klant voordeliger... een klein voorbeeld is bijvoorbeeld een Isle of Jura 10 years Liter... dit scheelt al gauw 6 euro inkoop indien je het paralel kan aankopen of via de gewone kanalen in NL.
Jack
http://www.whiskysite.nl
Maar uiteindelijk voor de klant voordeliger... een klein voorbeeld is bijvoorbeeld een Isle of Jura 10 years Liter... dit scheelt al gauw 6 euro inkoop indien je het paralel kan aankopen of via de gewone kanalen in NL.
Jack
http://www.whiskysite.nl
0 x
Thanks Jack, voor deze informatie. Inmiddels had ik begrepen dat er niks illegaals gaande was. Ik kan me ook niet meer zo goed herinneren waar ik die fles ook alweer gekocht heb

0 x
Welke Bowmore kies jij?
Voortgezet uit: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik ben niet zo'n Bowmore mens, maar als ik er nou 'ns een zou willen aanschaffen, welke zou dat dan volgens jou moeten zijn? Bvd!
johan brugge schreef:JayDie schreef:Het is een Bowmore 12yo geworden en hij smaakt me goed
Proef hem nog eens als je verkoudheid genezen is. Hij smaakt dan misschien wel helemaal anders.
Ik ben niet zo'n Bowmore mens, maar als ik er nou 'ns een zou willen aanschaffen, welke zou dat dan volgens jou moeten zijn? Bvd!
0 x
Re: Bowmore 12yo
I_SPEY schreef:JayDie schreef:Het is een Bowmore 12yo geworden en hij smaakt me goed
John, ik ben niet zo'n Bowmore mens, maar als ik er nou 'ns een zou willen aanschaffen, welke zou dat dan volgens jou moeten zijn? Bvd!
Op dit moment de 'Tempest', mijn inziens...(van de betaalbare OB's)
Serge:
Bowmore 10 yo 'Tempest' (56.3%, OB, first fill bourbon, Batch #1, 2009)
Colour: gold. Nose: punchy, clean, crisp, peaty, coastal, mineral and slightly lemony. Not aggressive, flawless – so far. With water: this is interesting, it gets rather more spirity and aggressive when diluted, as if water had unleashed some kind of tincture or iodine and mercurochrome (is that the ‘tempest’?). But it’s soon to calm down, getting more complex, with aromas that are usually to be found in much older Islayers, such as camphor and pu-erh tea. Mouth (neat): the most superb combination of peat, lemon, pepper and iodine that one could taste, with a few spices from the oak in the background (the usual nutmeg, cinnamon and ginger). It’s no overly complex whisky but once again, the balance is impressive. And it’s so drinkable at cask strength! With water: once again, complexity arrives with water. More herbs and even pine resin, the only thing that’s just a tad disturbing is a slight ‘new oak’ note (a little too much ginger/nutmeg for my taste). But that’s nothing. Finish: long, clean and perfectly balanced once again. And very fresh. Maybe a tad sweeter than before (marmalade?) Comments: it’s great that the Distillery joined the many independents who already issued superb young clean Bowmores in recent times, even if this Tempest is a little sweeter than most. A lovable 10yo. SGP:457 - 88 points.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Bowmore 12yo
I_SPEY schreef:JayDie schreef:Het is een Bowmore 12yo geworden en hij smaakt me goed
John, ik ben niet zo'n Bowmore mens, maar als ik er nou 'ns een zou willen aanschaffen, welke zou dat dan volgens jou moeten zijn? Bvd!
Vraag je dat aan nu aan mij of aan JD, René?
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
John, ik ben niet zo'n Bowmore mens (...) zijn? Bvd!
Johan, ik ben niet zo'n Bowmore mens (...) zijn? Bvd!
johan brugge schreef:Vraag je dat aan nu aan mij of aan JD, René?
Nee, je ziet niet dubbel, Johan: René vraag het aan beide zo te zien
johan brugge schreef:Proef hem nog eens als je verkoudheid genezen is. Hij smaakt dan misschien wel helemaal anders.
Het was al een openstaande fles, sinds december geloof ik en hij is al aardig leeg aan het raken!
René, eigenlijk heb ik alleen deze "The Legend", 12yo en 18yo gehad. Die laatste op een proeverij en ik vond hem toen niet zo (erg peperig). Die 12yo is opzich ook aardig peperig op de afdronk. Eigenlijk kan ik dus niet echt een antwoord geven op je vraag... Die Legend en 12yo zijn niet duur, dus goed om te proberen! Je kunt dan iemand die geen maltkenner is toch een mooie malt schenken wanneer je het toch niks vind! Scoor je weer punten!
Bowmore charmeert me doordat ze ook nog een eigen malting floor hebben (idem voor andere distilleerderijen die nog veel in eigen beheer hebben).
In de tasting notes sectie staan ook nog notities over de Bowmore 14yo 1995 Exclusive Range.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik heb nog niet zo gek veel Bowmore's gehad. Enkel de Legend, 12yo, 17yo, 1995 David Stirk Exclusive Range en een Bowmore 1981 25yo van Duncan Taylor. Enkel de 17yo vond ik heel lekker tot ik aan de finish kwam. Die viel lelijk tegen en deed de rest van de whisky een beetje teniet. Over de Legend en de 12yo ben ik niet echt te spreken. Die van de Exlcusive Range is OK, maar niet meer dan dat. Die van DT was ook goed zonder meer. Ik heb nog één Bowmore staan van Signatory die nog niet geopend is. Volgens recensies zou die heel goed moeten zijn, maar ik laat het je weten vanaf die fles open is. Ik ben tot de conclusie gekomen dat Bowmore 'not my cup of tea' is. Ik ben dus geen goed raadgever wat Bowmore betreft, vrees ik.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Re: Welke Bowmore kies jij?
Persoonlijk kan ik een 19 jaar oude Signatory UCF versie uit 1989 aanraden. Ik ben zelf nu met die fles bezig en hij bevalt me zeer (op whiskyfun kreeg ie ook iets van 90 punten), die kost 45E bij Van Zuylen (wat meevalt, vind ik).
Ik ben niet zo'n ervaren Bowmore-drinker. Ik ken de Legend, die vind ik zozo; de 12yo, die is goed; de Enigma is ok; de 18yo is teleurstellend en te duur.
Dus als je minder dan 30E wilt uitgeven raad ik de 12yo aan, als je iets meer wilt uitgeven (maar er ook echt goede whisky voor terugkrijgt) ga dan voor die Signatory botteling.
Ik ben niet zo'n ervaren Bowmore-drinker. Ik ken de Legend, die vind ik zozo; de 12yo, die is goed; de Enigma is ok; de 18yo is teleurstellend en te duur.
Dus als je minder dan 30E wilt uitgeven raad ik de 12yo aan, als je iets meer wilt uitgeven (maar er ook echt goede whisky voor terugkrijgt) ga dan voor die Signatory botteling.
0 x
Fortune! if thou'll but gie me still
Hale breeks, a scone, an' whisky gill,
An' rowth o' rhyme to rave at will,
Take a' the rest,
An' deal't about as thy blind skill
Directs thee best.
Hale breeks, a scone, an' whisky gill,
An' rowth o' rhyme to rave at will,
Take a' the rest,
An' deal't about as thy blind skill
Directs thee best.
- Jock
- (Whisky)Professional

Re: Welke Bowmore kies jij?
Ach er zijn er zoveel lekkere Bowmore's. Ik heb een Haut Brion ( sp) finish van Murray McDavid thuis staan die ik lekker vind. Van de standaard Bowmore's vind ik Dusk en Darkest lekker
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”