Ardmore Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ardmore Expressies

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Apr 2012, 10:27

johan brugge schreef:Om in de sfeer van de blind tasting te blijven: Ardmore 1992 The Whiskyman. Alvast bedankt voor het royale sample, René! :goedgedaan

Heb hem ook reeds geproefd , vond hem een stuk minder fruitig dan de 1992 van DD en MoS . Wel zeer lekker maar misschien iets moeilijker te doorgronden.
Ardmore 1992 lijkt me zo'n vintage waar je weinig mee kan missen.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 24 Apr 2012, 10:55

Ik zit met een tegenstrijdig gevoel bij Ardmore. Zoiets van "ja, maar ...". Er zitten zeker elementen in die mij aanspreken, zoals de turf (al dan niet weinig) en de mineralen, lichte citrus soms. Maar aan de andere kant maak ik steeds (vooral in de geur dan) de associatie met de drassige, sompige ondergrond van een dichtbegroeid bos in een heel vochtige omgeving. Zo'n stuk bos waar je tussen de manshoge varens loopt op een bodem van vochtig veenmos. En dat is niet echt mijn ding. Ik zal dus (nog) niet snel geneigd zijn om binnen afzienbare tijd een Ardmore in huis te halen. Misschien heb ik gewoon nog niet de juiste Ardmore geproefd. Wie weet.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

wim2103
Actief lid
Actief lid

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor wim2103 » 24 Apr 2012, 16:20

johan brugge schreef:Ik zit met een tegenstrijdig gevoel bij Ardmore. Zoiets van "ja, maar ...". Er zitten zeker elementen in die mij aanspreken, zoals de turf (al dan niet weinig) en de mineralen, lichte citrus soms. Maar aan de andere kant maak ik steeds (vooral in de geur dan) de associatie met de drassige, sompige ondergrond van een dichtbegroeid bos in een heel vochtige omgeving. Zo'n stuk bos waar je tussen de manshoge varens loopt op een bodem van vochtig veenmos. En dat is niet echt mijn ding. Ik zal dus (nog) niet snel geneigd zijn om binnen afzienbare tijd een Ardmore in huis te halen. Misschien heb ik gewoon nog niet de juiste Ardmore geproefd. Wie weet.

Heb ik ook met de Ardmores die ik tot nu geproefd heb, het zorgt ervoor dat ik dit merk niet meer probeer....misschien onterecht want ze hebben een heeeeel aantal soorten, maar toch. Ik heb liever een Coal Ila of Lagavullin, zijn altijd goed! :goedgedaan
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Ardmore expressies

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 24 Apr 2012, 17:34

wim2103 schreef:
johan brugge schreef:Ik zit met een tegenstrijdig gevoel bij Ardmore. Zoiets van "ja, maar ...". Er zitten zeker elementen in die mij aanspreken, zoals de turf (al dan niet weinig) en de mineralen, lichte citrus soms. Maar aan de andere kant maak ik steeds (vooral in de geur dan) de associatie met de drassige, sompige ondergrond van een dichtbegroeid bos in een heel vochtige omgeving. Zo'n stuk bos waar je tussen de manshoge varens loopt op een bodem van vochtig veenmos. En dat is niet echt mijn ding. Ik zal dus (nog) niet snel geneigd zijn om binnen afzienbare tijd een Ardmore in huis te halen. Misschien heb ik gewoon nog niet de juiste Ardmore geproefd. Wie weet.

Heb ik ook met de Ardmores die ik tot nu geproefd heb, het zorgt ervoor dat ik dit merk niet meer probeer....misschien onterecht want ze hebben een heeeeel aantal soorten, maar toch. Ik heb liever een Coal Ila of Lagavullin, zijn altijd goed! :goedgedaan

Ik ben dan misschien de uitzondering maar ik vond alle 3 de 1992's die ik geproefd heb fantastisch. Geen enkele 'ja,maar...' , vind de balans tussen fruit en lichte rook/mineralig/... zodanig mooi en subtiel dat ik een echte fan ben. Ik bestel binnenkort maar eens wat samples Ardmore om te kijken of andere versies me ook zo bevallen.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”