Dalwhinnie
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Dalwhinnie
Behalve de veel (met name negatief) besproken Winter's Gold wordt deze malt hier nooit aangehaald.
Niet gek, ikzelf heb er ooit maar een paar op. De standaard 15yo en een redelijk fijne Distiller's Edition.
Echter toen de Cask Series 16 van North Star Spirits aangekondigd werd op zijn Facebook pagina trok deze Dalwhinnie 2008 NSS mijn aandacht.
Een onafhankelijke Dalwhinnie! Ik had meteen het idee dat dit een zeldzaamheid is en inderdaad, volgens WB zijn er deze eeuw maar drie andere onafhankelijke bottelingen van Dalwhinnie uitgekomen. Voor 2000 niet heel veel meer overigens.
De smaaknotities klonken ook niet slecht dus op de gok heb ik deze besteld.
Vanavond "ploppen"!
Niet gek, ikzelf heb er ooit maar een paar op. De standaard 15yo en een redelijk fijne Distiller's Edition.
Echter toen de Cask Series 16 van North Star Spirits aangekondigd werd op zijn Facebook pagina trok deze Dalwhinnie 2008 NSS mijn aandacht.
Een onafhankelijke Dalwhinnie! Ik had meteen het idee dat dit een zeldzaamheid is en inderdaad, volgens WB zijn er deze eeuw maar drie andere onafhankelijke bottelingen van Dalwhinnie uitgekomen. Voor 2000 niet heel veel meer overigens.
De smaaknotities klonken ook niet slecht dus op de gok heb ik deze besteld.
Vanavond "ploppen"!
1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Re: Dalwhinnie
Roland... schreef:Moet deze fles ook eerst de diepvries in, voor er uit gedronken wordt...?
Als jij dat wil mag je dat met elke fles doen hoor. Ieder z'n ding
0 x
Fat Bastard! schreef:Roland... schreef:Moet deze fles ook eerst de diepvries in, voor er uit gedronken wordt...?
Als jij dat wil mag je dat met elke fles doen hoor. Ieder z'n ding
Haha, lekker hoor!!

1 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Ik zie maar weinig liefhebbers van Dalwhinnie. Hoe komt dat? Toch niet zo'n beste whisky?
Laatst gewijzigd door Toonzo op 16 Jan 2022, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Het is een weinig onderscheidende, middle of the road whisky, erg zacht. Geen peat, geen dirt, geen bak met fruit, geen sherry, weinig OB, nauwelijks iets op leeftijd of op vatsterkte etc…
1 x
Toonzo schreef:Ik zie maar weinig liefhebbers van Dalwhinnie. Hoe komt dat?
Dat zal veel te maken hebben met de volgens velen, matige 15Y en ronduit slechte Winter's Gold denk ik.
1 x
Ik ben nu kennis aan het maken met diverse andere whisky merken, dus de komende weken heb ik wel wat meer vergelijkingsmateriaal 
Tot nu toe is de Glenlivet Iliicit Still wel favoriet (oude bekende). Ben dit weekend wel voorzichtig begonnen met een paar zoete whisky te proberen. Vanavond maar eens een rookbommetje erin gooien voor wat contrast.
Tot nu toe is de Glenlivet Iliicit Still wel favoriet (oude bekende). Ben dit weekend wel voorzichtig begonnen met een paar zoete whisky te proberen. Vanavond maar eens een rookbommetje erin gooien voor wat contrast.
3 x
Dat heeft in mijn ogen zeker ook te maken met het aanbod. Naast de Dalwhinnie 15 en DE (die ik allebei meer dan prima vind) is er gewoon weinig van deze distilleerderij verkrijgbaar. In de laatste 10 jaar is er slechts één vat op de markt gebracht door een onafhankelijke bottelaar. Dat maakt het lastig om echt een fanschare op te bouwen.
0 x
Het zit ook in de Black & white blend en ik ben het wel met Thijs eens, de 15 en zeker de 15 distillers edition zijn best wel goed. Zeker voor het geld.
0 x
- Reichenbach
- Moderator

Dalwhinnie ken ik alleen van een fles van de 15. Zoals hiervoor al genoemd vond ik hem ook helemaal niet slecht. Maar ook niet echt een uitblinker in iets. Een beetje een allemansvriend.
Maar aangezien ik nog 99 andere distilleerderijen heb te gaan en de capaciteit van mijn lever beperkt is staat deze voorlopig niet bovenaan het rijtje herkansingen c.q. nader te onderzoeken.
Maar aangezien ik nog 99 andere distilleerderijen heb te gaan en de capaciteit van mijn lever beperkt is staat deze voorlopig niet bovenaan het rijtje herkansingen c.q. nader te onderzoeken.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”