Tullibardine expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Piet
Moderator
Moderator

Tullibardine expressies

Ongelezen berichtdoor Piet » 07 Apr 2011, 09:25

Om deze niet "verloren" te laten gaan, hier een verwijzing naar de proefnotities van drie Tullibardine expressies.
Omdat dit een Twitter Tasting was staan er meerdere notities van diverse deelnemers.

1. Tullibardine Aged Oak
2. Tullibardine 1993 Vintage
3. Tullibardine 1992 / 18yo. 1er Cru Classe Finish

Zie 6 apr 2011: 20u: Twitter Tasting DH17, Tullibardine.. Voor mij zaten ze allemaal in het Afbeelding gebied.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

ea teasse
Senior
Senior

Re: Tullibardine expressies

Ongelezen berichtdoor ea teasse » 14 Jul 2011, 21:59

Ik heb zowel de Premier cru Classé finish als de Banyuls finish in de kast staan.
Ik zou ze eens naast mekaar moeten drinken om eens uit te maken welke ik nu de beste vind. Ik denk dat het de Banyuls zal zijn, maar het is al even geleden dat ik de classe finish proefde...
0 x
Afbeelding

Team Taup
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Details of the Tullibardine relaunch.

Ongelezen berichtdoor Team Taup » 23 Mar 2013, 21:28

Sinds begin Maart heeft de Tullibardine distillery (brewery history 1488...) zijn single malts (12-16 yrs) met speciale finish uitgebreid en de gehele layout ge-upgrade!
Een nieuwe aansprekende moderne verpakking, mooie fles en hedendaagse etikettering met een aanduiding gerelateerd aan het volume van de barrel van de finish.
We hebben ze in huis en ze voldoen volledig aan onze verwachting. Ondanks dit alles zijn en blijven het pareltjes.
Ook bruichladdich Organic maakt gebruik van de biologische graanvelden van de Mains of the Tullibardine Farms!
Een deel van deze bottelingen van Tullibardine en enkele uit de authentieke distillery van Bruichladdich worden gepresenteerd tijdens Scottish Sail Harderwijk-Zeewolde op 25 mei 2013. Hans Offringa is deze dag connoisseur samen met diverse gastsprekers. De malts worden verrassend goed gematcht met bijzondere te proeven authentieke hapjes.

http://taup.nl/?page_id=779 & the Tullibardine relaunch
Laatst gewijzigd door Team Taup op 24 Mar 2013, 10:13, 3 keer totaal gewijzigd.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Mar 2013, 21:40

Team Taup schreef:Tullibardine distillery (1488)

Goeie grap ! Maak er maar 1949 van. Tullibardine is zelfs vrij recent !
0 x

Team Taup
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Team Taup » 23 Mar 2013, 21:56

Piet schreef:
Team Taup schreef:Tullibardine distillery (1488)

Goeie grap ! Maak er maar 1949 van. Tullibardine is zelfs vrij recent !

het jaar van conversie naar distillery was 1947 en Tullibardine heeft een brewery history sinds 1488. In 1949 werd de whisky voor het eerst geproduceerd.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 23 Mar 2013, 22:01

Tullibardine distillery, in the village of Blackford, was established in 1949, on the site of a former brewery where King James IV of Scotland reputedly paused to buy beer on the way to his coronation at Scone, near Perth in 1488.

Team Taup schreef:het jaar van conversie naar distillery was 1947 en Tullibardine heeft een brewery history sinds 1488. In 1949 werd de whisky voor het eerst geproduceerd.

Dat is wel erg vrij vertaald als zijnde "Distillery" history... als er vroeger een bierbrouwerij stond.
De eerste officiële melding van distilleren in Schotland dateert uit 1494 (John Cor). Maar okay!
0 x

Matti
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Matti » 23 Mar 2013, 22:14

Dit is de een van de weinige distilleries waarvan ik nog nooit een botteling heb geproefd die ik boven de 80 zou scoren. Ik ben benieuwd of dat voor deze nieuwe range wel geld. Als de nieuwe range uit is maar eens bij mijn slijter langs en kijken of ik een sampletje kan scoren. Ben dus benieuwd, maar heb heel eerlijk gezegd weinig hoop. Voorlopig dan, als het waar is dat ze nu geen blend-fodder meer hoeven te maken kan de whisky over 5 of 10 jaar natuurlijk fantastisch zijn.
0 x
Matthijs, whiskynerd.

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Mar 2013, 10:42

Matti schreef:Dit is de een van de weinige distilleries waarvan ik nog nooit een botteling heb geproefd die ik boven de 80 zou scoren.

Idem!
:hoedaf
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Pellie
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Pellie » 24 Mar 2013, 10:50

Laatst een Tullibardine portwood finish gedronken, maar die vond ik toch wel erg lekker. Ik had er wel lekkere kaas bij moet ik zeggen, mss lag het daaraan :D
0 x

Team Taup
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Team Taup » 24 Mar 2013, 16:30

Pellie schreef:Laatst een Tullibardine portwood finish gedronken, maar die vond ik toch wel erg lekker. Ik had er wel lekkere kaas bij moet ik zeggen, mss lag het daaraan :D

de sovereign is opnieuw uitgebracht en hij is verrassend boterzacht......
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”