Dalmunach Expressies en Bottelingen

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Cask1988
Senior
Senior

Dalmunach Expressies en Bottelingen

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Aug 2020, 22:38

Ook van Dalmunach zijn er inmiddels expressies op de markt te vinden. 3yo and counting. Er was nog geen draadje dus bij deze ;)

Met name Duncan Tailor en Vintage Malt Whisky zo te zien

In juni 2018 ben ik er even langs gereden. Stond al op het terrein voordat ik er erg in had :oops: maar gelukkig zijn Schotten de moeilijksten niet :lol: Op de dunnage warehouses en wat andere gebouwtjes na is alles nieuw. De Dalmunach distillery is een hyper modern complex van buiten die weinig aan de verbeelding over laat.

Afbeelding
Fototje geschoten vanaf de parkeerplaats

Ook al is het bedoeld als werkpaard voor Pernod Richard, toch zou het me niet verbazen als hier in de toekomst een visitors center uit de grond gestampt gaat worden. Van binnen lijkt het alleszins ‘bezoekproof’ met een gelikte opstelling en fancy uitstraling.

Iemand al wat van Dalmunach geproefd toevallig? Ben erg benieuwd naar het resultaat die de grotere versie van de Imperial stills geven. Ordinaire alcohol productie of stiekem toch een nieuwe parel in de dop? De nieuwsgierigheid was bij mij in ieder geval groot genoeg om in een vatdeeltje te stappen via cqs :bigsmile
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 27 Aug 2020, 22:45, 2 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Senior
Senior

Re: Dalmunach Expressies en Bottelingen

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 27 Aug 2020, 22:42

Maat van me heeft twee Octave bottelingen voor Tyndrum gebotteld. Zit nog op samples van hem te wachten :bigsmile
1 x
Afbeelding

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 27 Aug 2020, 22:45

Fat Bastard! schreef:Maat van me heeft twee Octave bottelingen voor Tyndrum gebotteld. Zit nog op samples van hem te wachten :bigsmile

Altijd handig zulke lijntjes! Ik denk dat ik ergens de komende tijd maar eens die Marsala finish van VM ga proberen. Of wellicht dat er binnenkort sampelaars verschijnen, dan is dat een mooiere optie.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 27 Aug 2020, 23:23

Cask1988 schreef: Ook al is het bedoeld als werkpaard voor Pernod Richard, toch zou het me niet verbazen als hier in de toekomst een visitors center uit de grond gestampt gaat worden. Van binnen lijkt het alleszins ‘bezoekproof’ met een gelikte opstelling en fancy uitstraling.
Dat laatste heb je gelijk in. Voor werkpaard volstaat een doos in de grijze schimmel (een benaming voor een hedendaags industrieterrein).
0 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 05 Sep 2020, 19:30

Daad bij woord gevoegd en gisteravond de Dalmunach Marsala geprobeerd middels 10cl sample. Ondanks dat het een behoorlijk fijn drammetje is (ik houd wel van die Marsala twist in een whisky), is deze wel zodanig in Marsala gedipt dat het niet echt een veelzeggende kennismaking is met het karakter van de Dalmunach spirit. Vanavond nog eens een 2e poging. Kijken of ik wat Speyside naar boven kan halen.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 05 Sep 2020, 20:14

Poging 2:
Nachie dop dr af en een sloot water erbij en er is veel meer Speyside dan gisteren. Meer dimensionaal. Naast alleen maar Marsala nu ook gewoon je rode appeltjes, wilde perzik, vanille en frisse munt. Leuk sappie maar zou nog niet echt durven zeggen wat nou het Dalmunach karakter is.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”