NC’Nean expressies en releases

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Dax
Actief lid
Actief lid

Re: NC’Nean expressies en releases

Ongelezen berichtdoor Dax » 25 Aug 2020, 18:03

Ik zou er wel eentje willen als we een bottle share gaan doen. Ben benieuwd.
1 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Sep 2020, 18:29

Vandaag batch 1 organic malt whisky binnen gekregen. Erg benieuwd naar. De fles is qua uiterlijk alvast erg charmant zullen we maar zeggen :lol:
0 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 21 Sep 2020, 19:57

Cask1988 schreef:Vandaag batch 1 organic malt whisky binnen gekregen. Erg benieuwd naar. De fles is qua uiterlijk alvast erg charmant zullen we maar zeggen :lol:

Zaterdag a.s. wordt deze opgedeeld in 100ml flesjes voorafgaand aan onze tasting; zondag weten we meer.
1 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Cees881
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Cees881 » 22 Sep 2020, 09:26

Cask1988 schreef:Vandaag batch 1 organic malt whisky binnen gekregen. Erg benieuwd naar. De fles is qua uiterlijk alvast erg charmant zullen we maar zeggen :lol:

Het is absoluut een kunstwerkje opzich. Helaas zegt dat niets over hoe de inhoud is :lol:

Gisteren heb ik de mijne bij het lokale postkantoor afgehaald. Dit weekend gaat hij open :duimop
0 x

Perry Veenendaal
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Perry Veenendaal » 26 Sep 2020, 10:51

Gisteren geproefd, erg fruitige whisky. Om wat meer mensen kennis hiermee kennis te laten maken wil ik wel een flesje tegen kostprijs (€ 89, ja iets teveel betaald) ter beschikking stellen aan een samplelaar.
0 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 26 Sep 2020, 23:26

Vanavond ook eens even voor gaan zitten. Ik ben blij verrast. Deze whisky is veel volwassener dan je in eerste instantie denkt. Geen onstuimigheid maar veel rust, subtiliteiten en geen stekende alcohol of extreem moutige tonen.
Enerzijds kleurt ie keurig binnen de lijntjes, anderzijds onthult het aardig wat karakter. Al met al een interessant drammetje. Voor zo’n jonge rakker is het verrassend vriendelijk, subtiel en mooi in balans.

Zoete fruitigheid met milde kruiden op de neus.
Wat meer granigheid op de smaak met zoete honing en wat milde kruiden.
De finish vind ik het meest indrukwekkend. Initieel lijkt het niet bijzonder maar daarna explodeert het toch behoorlijk en geeft het een veelzijdige beleving! Dit is absoluut geen slechte eerste kennismaking :bigsmile
4 x
Afbeelding

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 27 Sep 2020, 16:46

Zo...ook een sample van dit 3 jarig goedje op. Eerlijk is eerlijk: voor haar 3 jaar (gezien de opdruk op fles/koker is het een "haar" denk ik) is het een degelijke dram. Over de prijs hoeven we het niet te hebben: dat gaat nergens over :Cry
1 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 27 Sep 2020, 17:32

MacErik schreef:Zo...ook een sample van dit 3 jarig goedje op. Eerlijk is eerlijk: voor haar 3 jaar (gezien de opdruk op fles/koker is het een "haar" denk ik) is het een degelijke dram. Over de prijs hoeven we het niet te hebben: dat gaat nergens over :Cry

Nou geen idee waarom mijn bericht niet te zien was.

Strekking: ik ben nog niet overtuigd van deze expressie. Voor een 3y oude whisky doet deze het prima, maar om daar nu 110 Euro voor te betalen…………...
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 27 Sep 2020, 21:24

Erik1908 schreef:
MacErik schreef:Zo...ook een sample van dit 3 jarig goedje op. Eerlijk is eerlijk: voor haar 3 jaar (gezien de opdruk op fles/koker is het een "haar" denk ik) is het een degelijke dram. Over de prijs hoeven we het niet te hebben: dat gaat nergens over :Cry

Nou geen idee waarom mijn bericht niet te zien was.

Strekking: ik ben nog niet overtuigd van deze expressie. Voor een 3y oude whisky doet deze het prima, maar om daar nu 110 Euro voor te betalen…………...

Ik ga er vanavond ook eentje open maken. De prijs was overigens 47,95 pond bij de distillery. € 110 komt van de flippers.
0 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Sep 2020, 00:30

MacErik schreef:Over de prijs hoeven we het niet te hebben: dat gaat nergens over :Cry

Erik1908 schreef:Voor een 3y oude whisky doet deze het prima, maar om daar nu 110 Euro voor te betalen…………...

Dat hebben wij er gelukkig niet voor betaald :bigsmile gewoon de reguliere release price van de distillery ;) dan nog is t veel geld voor een 3yo, fair enough.

Dat ze nu al voor t dubbele geflipt worden is pas echt triest :HitHead
0 x
Afbeelding

brayen27
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor brayen27 » 28 Sep 2020, 07:53

Zijn er mensen die de batch #1 gaan bestellen vanuit Engeland?
0 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Sep 2020, 08:08

brayen27 schreef:Zijn er mensen die de batch #1 gaan bestellen vanuit Engeland?

Is ie nog wel te koop dan? Volgens mij is ie namelijk overal helemaal uitverkocht. In oktober komt Nc’nean met batch 2..
0 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 28 Sep 2020, 08:16

Hier hoef ik geen volle fles van. De 10cl bottleshare is voldoende om een eerste idee van het profiel te krijgen. Ben benieuwd naar de oudere expressies de komende jaren.
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 28 Sep 2020, 09:06

Idd, €110 is wellicht de prijs op de secundaire markt. In Nederland ligt/lag de prijs daar toch een €45 onder (beetje afhankelijk waar je ze nog kon inkopen). Ze zijn nog niet overal op, weet dat er ergens nog een klein beetje voorraad is die de komende week wel zal worden uitgeleverd naar winkels in het land.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”