Ben Nevis expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Nuyts
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Ben Nevis expressies

Ongelezen berichtdoor Nuyts » 12 Mei 2021, 10:49

Wouterk schreef:Ik zie zelf relatief weinig alarmbellen:

- prijs is in lijn met wat je kan verwachten
- refill sherry (hoewel ik persoonlijk liever een bourbon cask had gezien)
- vintage 1996, CHECK
- age 25yo, CHECK
- ABV rond de 49% Cask Strength. Dikke vette prima!

Verders denk ik dat de site vrij duidelijk is. 132 euro + ong. 30 euro + verzending. Kom je op een eurootje of 180-185 uit, wat lang niet gek is voor een 1996 Ben Nevis. Een paar weken terug nog blind 200 afgetikt voor een 1996 Ben Nevis.

En wat Jimmeke ervan vindt, tja, hij is een mens en heeft recht op een mening. Niet meer, niet minder.

Amen :)
1 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 12 Mei 2021, 10:53

Gisterenavond ook even naar zitten kijken, maar om precies bovenstaande redenen van Henri en Arthur besloten niet toe te happen.

Oh, en ik heb daarnaast geen kastruimte meer (en vorig weekend iets teveel uitgegeven in de WB-shop, waarin ook nog steeds een paar flessen me staan aan te staren). :bigsmile
2 x

Oogadal
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Oogadal » 12 Mei 2021, 11:31

Nickolaas schreef:Mannen, het is zeker geen koopje. En uiteraard heb ik de bijkomende kosten in overweging genomen. En uiteraard heb ik een flesje rum meebesteld om die, overigens best meevallende verzendkosten van 14 euri voor 2 flessen, te drukken. Maar vindt nowadays maar een 96 Ben Nevis, 25yo, nixnie afgewaterd, voor die centen. Moet je noest zoeken, als je al wat vindt.

:P :P Briljant Nick, recht lullen wat krom is; een fles rum bestellen die je eigenlijk niet wilde om de verzendkosten uit te kunnen smeren over twee flessen. :roll:
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nickolaas
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 12 Mei 2021, 11:56

Oogadal schreef: :P :P Briljant Nick, recht lullen wat krom is; een fles rum bestellen die je eigenlijk niet wilde om de verzendkosten uit te kunnen smeren over twee flessen. :roll:

Vet hè :bigsmile. Overigens was dit een 11yo Belize Travellers die ik, na twee positieve ervaringen met betreffende distillery, graag in m'n kast zet.
0 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 12 Mei 2021, 12:06

Oogadal schreef:
Nickolaas schreef:Mannen, het is zeker geen koopje. En uiteraard heb ik de bijkomende kosten in overweging genomen. En uiteraard heb ik een flesje rum meebesteld om die, overigens best meevallende verzendkosten van 14 euri voor 2 flessen, te drukken. Maar vindt nowadays maar een 96 Ben Nevis, 25yo, nixnie afgewaterd, voor die centen. Moet je noest zoeken, als je al wat vindt.

:P :P Briljant Nick, recht lullen wat krom is; een fles rum bestellen die je eigenlijk niet wilde om de verzendkosten uit te kunnen smeren over twee flessen. :roll:

Ook totaal niet herkenbaar dit gedrag :P
3 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Cask1988
Aanbod sub-moderator
Aanbod sub-moderator

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 12 Mei 2021, 12:34

Oogadal schreef:

Begint te neigen naar koppelverkoop :P
3 x
Afbeelding

HWF Thuisfestival SubForum

L_Gillian
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor L_Gillian » 12 Mei 2021, 12:43

Even een berichtje om wat recht te zetten,

Allereerst dank aan Henri om de bijkomende kosten er al bij te vermelden! Ik dacht dat dit wel best duidelijk was op de website maar er is inderdaad altijd de kans dat iemand het over het hoofd ziet!

Duidelijk verdeelde meningen over dat ik het als een “koopje” beschreef.. is natuurlijk relatief, misschien een fout langs mijn kant. Omdat ik nog maar enkele jaren in het milieu zit ben ik niets anders gewoon dan de prijzen van tegenwoordig :)

Alles terzijde vond ik het persoonlijk toch interessant genoeg om een setje te bestellen. Een Ben Nevis van 1996 uit een refillvat op mooie leeftijd, niet mee gesmodderd, onder de 200 is dik oké voor mij. Ik probeer mijn gevoel ook niet te zwaar af te laten hangen door de scores van anderen, al genoeg laag beoordeelde samples binnengewerkt die ik net zeker kon beamen :D
Laatst gewijzigd door L_Gillian op 12 Mei 2021, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
5 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 12 Mei 2021, 12:47

L_Gillian schreef:Even een berichtje om wat recht te zetten,

Allereerst dank aan Henri om de bijkomende kosten er al bij te vermelden! Ik dacht dat dit wel best duidelijk was op de website maar er is inderdaad altijd de kans dat iemand het over het hoofd ziet!

Top. Dit is vooral waar het mij om ging inderdaad
1 x
Afbeelding

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 12 Mei 2021, 12:57

Ach, ik denk dat iedereen die hierboven commentaar levert weleens een dure fles blind heeft gekocht.
Want ik vind 180 euro an sich ook veel geld.

Zo kocht ik ooit blind een Miltonduff 1981 AD voor belachelijk veel geld, maar in verhouding nog steeds een prima prijs.

Ik kan me nog een Bunna Wy van een tijdje terug herinneren die duurder was en waar het halve forum ook meteen op dook. Aan de ratings te zien volkomen terecht, maar dat wist het merendeel ook niet 100% zeker vooraf.

En zo zullen er nog een paar zijn geweest.

We leven helaas niet meer in een tijd dat we de luxe hebben om alles vooraf te proeven.
Dus 'moet' je je kansen afwegen. En als je dan een goede leeftijd en vattype ziet van een favoriete distilleerderij en de prijs is ok, dan snap ik wel dat je er voor gaat.

Blijft natuurlijk wel zo dat de prijzen op zich al tot in het belachelijke zijn gestegen.
7 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Nikola
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nikola » 12 Mei 2021, 14:26

Moght iemand interesse hebben om twee flessen te bestellen en de verzendkosten te delen, dan sta ik open voor. :hoedaf
1 x

Spainkiller
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Spainkiller » 15 Mei 2021, 06:22

Oogadal schreef: :P :P Briljant Nick, recht lullen wat krom is; een fles rum bestellen die je eigenlijk niet wilde om de verzendkosten uit te kunnen smeren over twee flessen. :roll:

*schaamt zich*
1 x

Ghoost
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Ghoost » 28 Mei 2021, 11:14

Nikola schreef:Moght iemand interesse hebben om twee flessen te bestellen en de verzendkosten te delen, dan sta ik open voor. :hoedaf

ik ga vanavond / morgen de Ben Nevis 25 uit Denemarken bestellen voor 11 man in totaal uit een caskshare appgroep.

https://www.fadandel.dk/produkt/ben-nev ... andel-030/

mocht iemand interesse hebben in deze fles en mee willen liften dan ontvang ik graag een pb.
Ik hoorde vanuit de aanbieder dat deze over 2 weken gebotteld gaat worden.
Ik woon zelf in Twente maar opsturen is uiteraard ook geen probleem.
We bestellen tevens een samplefles waarbij per deelnemer 5cl sample beschikbaar kan worden gesteld.

Ik heb nog 3 mogelijkheden voor een sample wat dat betreft.
Alleen een sample voor degenen die op eigen initiatief al een fles hebben besteld is uiteraard ook mogelijk.
zonder winstoogmerk uiteraard. kosten worden evenredig gedeeld
2 x

Nikola
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nikola » 28 Mei 2021, 11:41

Ghoost schreef:
Nikola schreef:Moght iemand interesse hebben om twee flessen te bestellen en de verzendkosten te delen, dan sta ik open voor. :hoedaf

ik ga vanavond / morgen de Ben Nevis 25 uit Denemarken bestellen voor 11 man in totaal uit een caskshare appgroep.

https://www.fadandel.dk/produkt/ben-nev ... andel-030/

mocht iemand interesse hebben in deze fles en mee willen liften dan ontvang ik graag een pb.
Ik hoorde vanuit de aanbieder dat deze over 2 weken gebotteld gaat worden.
Ik woon zelf in Twente maar opsturen is uiteraard ook geen probleem.
We bestellen tevens een samplefles waarbij per deelnemer 5cl sample beschikbaar kan worden gesteld.

Ik heb nog 3 mogelijkheden voor een sample wat dat betreft.
Alleen een sample voor degenen die op eigen initiatief al een fles hebben besteld is uiteraard ook mogelijk.
zonder winstoogmerk uiteraard. kosten worden evenredig gedeeld

Pm gestuurd :hoedaf
1 x

Roelof
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Roelof » 25 Jul 2021, 20:49

In Duitsland is recent een vriendelijk geprijsde Ben Nevis van Elixir Distillers op de markt gekomen.
Betreft een 7 jarige Single Malts of Scotland uit 2013, zie https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... s-2013-eld

Sommige sites versturen ook naar NL (zelf heb ik goede ervaringen met whisky-maniac.de, daar nu ook veel interessante aanbiedingen)
3 x

GreatBobski
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor GreatBobski » 08 Sep 2021, 22:26

In 2018 op reis in Schotland geweest en toen ook Ben Nevis gebied bezocht. Wat een prachtige omgeving daar.
Paar maanden terug, op tip van een buurman, nog een 10 Year Old Batch 1 uit 2018 kunnen kopen. Een handgenummerde fles ook nog eens (1 van de 9000).

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 0-year-old

Ik vermoed dat die nog wel een leuke waardestijging kan krijgen de komende jaren :)
Vind het nu in ieder geval zonde om ‘m al open te maken.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”