Noem me een pessimist, traditioneel of wat dan ook maar ik geloof gewoon niet in deze zooi. Zwarter dan cola of zelfs een espresso en na 5 jaar in de fles gedonderd om zo snel mogelijk geld te genereren. Ondertussen heeft dit geen reet meer met whisky te maken maar des te meer met de inhoud die erin zat vóór er new make in gemieterd werd. Je kan bijna net zo goed new make kopen en dr een theezakje in hangen. Whisky heeft gewoon tijd nodig. Tijd, rust en goede omstandigheden. Geen getrut met hyperactieve vaten. Als de dit de nieuwe trend is kan je net zo goed gin gaan drinken.

Pleurt er lekker wat zoethout bij in, anijs, en stukjes appel en je hebt een instant speysider. Nog ff en we krijgen zometeen net als bij wijn, whisky in poedervorm. Doe het in een glas, pleur er water bij en sláinte!

En nee ik hem m zelf niet geproefd...gelukkig niet, want de scores van een aantal zeer gewaardeerde mensen waarmee ik erg vaak overeen kom, zeggen mij genoeg.