Favoriete Basis Range
Favoriete Basis Range
Voor de distillery basic range share heb ik een peiling aangemaakt.
(Zou een moderator dit bij het al bestaande 'basic range share' topic willen voegen? Ik kreeg dat niet voor elkaar.)
(Zou een moderator dit bij het al bestaande 'basic range share' topic willen voegen? Ik kreeg dat niet voor elkaar.)
0 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Re: Favoriete Basis Range
Freezeroz schreef:(Zou een moderator dit bij het al bestaande 'basic range share' topic willen voegen? Ik kreeg dat niet voor elkaar.)
Dat gaat helaas niet, maar heb het anders voor je opgelost.
Dit is een opvolging van topic;
Standard range share.
Mooi initiatief overigens, ik ga het in de gaten houden (misschien zelfs wel stemmen).
Heel veel succes.

1 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Ga zelf niet stemmen want ik heb wel interesse voor alles dus ik zie het wel. Ik hoop wel dat het niet de usual suspects gaan worden maar dat we juist eens iets proberen waar we normaal niet zo snel een fles van kopen. Voor deze prijs en hoeveelheid juist eens de kans om iets anders te proberen en te ontdekken. En al krijgen ze mindere reviews of scores is het toch leuker om dit zelf te beoordelen. Ik ben benieuwd.
1 x
Het is dat je er maar 2 kon kiezen, anders had ik wel de hele lijst willen aanvinken 

1 x
Chris - Slàinte Mhath
En al krijgen ze mindere reviews of scores is het toch leuker om dit zelf te beoordelen. Ik ben benieuwd.
Met die mindere reviews valt het erg mee hoor.
Ik heb de gemiddelde scores van de 10 in dit topic geplaatste rekenvoorbeelden er maar eens bij gepakt.
Het cijfer is het gemiddelde van de rating over 8 flessen volgens whiskybase.
Dalmore -84.3
Glendronach -85.2
Glenfarclas -84.9
Lagavulin -88.2
Laphroaig - 86.7
Glenmorangie -85.8
Ardbeg -87
Bowmore -86.3
Talisker -86
Balvenie -85.5
Deze cijfers zouden nog een stuk hoger liggen als de instappers uit een range niet meegeteld zouden worden.
0 x
Dat valt zeker mee, verschil had ik hoger verwacht. En als je Jura, Glenrothes en Auchentoshan erbij zou doen?
0 x
Ontzettend leuk initiatief. Van veel distileerderijen heb ik in de loop van de jaren wel delen van de basis range geproeft, maar nog nooit naast elkaar. Leuk om te kunnen vergelijken lijkt me. 

1 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
Dat valt zeker mee, verschil had ik hoger verwacht. En als je Jura, Glenrothes en Auchentoshan erbij zou doen?
Ik heb tot nu toe alleen de tien rekenvoorbeelden uitgewerkt.
Ben met Jura niet heel erg bekend, maar de instappers van Auchentoshan en Glenrothes scoren allemaal zo tussen 75 en 80 punten.
0 x
Ja klopt. En nieuwe core range van Jura met 3 oudere versies kom ik ook net boven de 80 uit.
0 x
Ik zou me niet al teveel laten leiden door de scores in dit geval. Ook lagere scores zijn goed voor het verbreden van de horizon en het verruimen van je referentiekader.
2 x
Gestemd op bowmore en arbeg, maar er zijn er zeker nog meer waar ik interesse in heb, mocht dit iets terugkerends worden 
1 x
Gestemd op bowmore en arbeg, maar er zijn er zeker nog meer waar ik interesse in heb, mocht dit iets terugkerends worden
Dat was wel mijn bedoeling
.
1 x
Ik mis een hele mooie Loch Lomond! En dan bedoel ik de distilleerderij.
Daar wil wel de standaard range van proberen

4 x
Ja die was ik zelf ook al aan het bekijken. Loch Lomond na hwf vbt mogen we deze zeker niet vergeten. En met Inchmoan 12, Inchmurrin 12, 18 en madeira wood finish,Glengarry 12, Loch Lomond Single Grain, original, en de 12 moeten we toch aan de 8 komen. En zeker niet te duur.
1 x
Ik mis een hele mooie Loch Lomond! En dan bedoel ik de distilleerderij.
Ik kon er helaas maar 20 plaatsen in de poll
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”