Top of ten
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

Top of ten
Top of ten, de beste 10 jarige whisky.
Je mag er drie meenemen, welke kies je ?
'k Dacht eerst nog, ik zet er 10 op een rijtje en je mag er één kiezen
Echter ik kon geen tien selecteren, dus de lijst werd íets langer... (HELP, ik mag er maar 20 meenemen!)
In de lijst staan de meest 'standaard bottelingen', geen special finish, single cask, vintage enz.
En toch zal er nog wel een ontbreken...
Je mag er drie meenemen, welke kies je ?
'k Dacht eerst nog, ik zet er 10 op een rijtje en je mag er één kiezen
Echter ik kon geen tien selecteren, dus de lijst werd íets langer... (HELP, ik mag er maar 20 meenemen!)
In de lijst staan de meest 'standaard bottelingen', geen special finish, single cask, vintage enz.
En toch zal er nog wel een ontbreken...
0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Re: Top of ten
Je mist de Benromach 10. In mijn ogen misschien wel de beste 10-jarige, en sowieso in de top 3.
5 x
- squaadgras
- Forum goeroe

Ben Nevis, Port Charlotte en Springbank. Van alles wat. Op de BN na kan ik mij niet meer heugen dat ik een 10yo OB op heb trouwens. Liever een biertje
.
.
1 x
2 ∞ & →
squaadgras schreef:Ben Nevis, Port Charlotte en Springbank. Van alles wat. Op de BN na kan ik mij niet meer heugen dat ik een 10yo OB op heb trouwens. Liever een biertje.
Snob!
Ot: SB, BN, AR
Waarbij ik me kan voorstellen dat ik de AR voor de PC zou ruilen, maar die versie nooit geproefd. Is ook veruit de duurste vh stel.
0 x
springbank en ben nevis, no doubt
als derde een talisker 10. gewoon omdat dat nooit vervelend is om te drinken
als derde een talisker 10. gewoon omdat dat nooit vervelend is om te drinken
2 x
- squaadgras
- Forum goeroe

JvR schreef:Snob!
Tel liever 2x de prijs van een 10yo OB neer voor een SC/CS BFYB flesje (zijn er genoeg uit gekomen verleden jaar voor ~€60,-) dan moedwillig een hele fles matig spul (mening) weg te moeten drinken. Een sample is leuk.. maar een fles? Nee, pak wel een leuk flesje van 't Uiltje. Dan maar een snob, een echte.
Laatst gewijzigd door squaadgras op 14 Mei 2018, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
2 ∞ & →
thijs100 schreef:Je mist de Benromach 10. In mijn ogen misschien wel de beste 10-jarige, en sowieso in de top 3.
nee joh, mallerd!

0 x
- defeatless
- Moderator

in alfabetische volgorde:
Arran, Edradour (wel de nieuwe!!!!!) en Springbank.
Arran 10 is er eentje met een erg goede prijs kwaliteit, alhoewel de 14 er ook niet echt voor onder doet.
Edradour is in mijn ogen de afgelopen 5 jaar erg goed bezig, wat zich ook in 100% betere whisky vertaald.
Springbank hoeft denk ik geen uitleg!
Arran, Edradour (wel de nieuwe!!!!!) en Springbank.
Arran 10 is er eentje met een erg goede prijs kwaliteit, alhoewel de 14 er ook niet echt voor onder doet.
Edradour is in mijn ogen de afgelopen 5 jaar erg goed bezig, wat zich ook in 100% betere whisky vertaald.
Springbank hoeft denk ik geen uitleg!
0 x
henri schreef:thijs100 schreef:Je mist de Benromach 10. In mijn ogen misschien wel de beste 10-jarige, en sowieso in de top 3.
nee joh, mallerd!
Zeg, zoek je ruzie?
0 x
Springbank 10
Benromach 10
Ardbeg 10 (mag ook een Talisker 10 zijn)
Benromach 10
Ardbeg 10 (mag ook een Talisker 10 zijn)
Laatst gewijzigd door Tottenham op 14 Mei 2018, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
thijs100 schreef:henri schreef:thijs100 schreef:Je mist de Benromach 10. In mijn ogen misschien wel de beste 10-jarige, en sowieso in de top 3.
nee joh, mallerd!
Zeg, zoek je ruzie?![]()
hahaha nee hoor Thijs, prima kerel
1 x
Edradour, glenmorangie, springbank.
Ik mis eerlijk gezegd de tamdhu, glengoyne en highland park. Want die zou ik zelf kiezen.
Ik mis eerlijk gezegd de tamdhu, glengoyne en highland park. Want die zou ik zelf kiezen.
0 x
Ben Nevis 10, without a doubt.
Wat is die dram goed geworden zeg. Een jaar of 7 geleden had ik ook een fles (op de distilleerderij gekocht) en die kreeg ik met moeite op. Vorig jaar na de rebranding van de fles de tip gekregen hem nog een keer te proberen. Ik ben nu twee flessen verder en nog steeds reuze enthousiast. Wat een profiel! Heerlijk old-school en dik. Uniek naar mijn mening in zijn prijsklasse. Ik ben zo blij dat er Ben Nev is!
Als twee en drie Springbank en Port Charlotte.
Wat is die dram goed geworden zeg. Een jaar of 7 geleden had ik ook een fles (op de distilleerderij gekocht) en die kreeg ik met moeite op. Vorig jaar na de rebranding van de fles de tip gekregen hem nog een keer te proberen. Ik ben nu twee flessen verder en nog steeds reuze enthousiast. Wat een profiel! Heerlijk old-school en dik. Uniek naar mijn mening in zijn prijsklasse. Ik ben zo blij dat er Ben Nev is!
Als twee en drie Springbank en Port Charlotte.
1 x
---Op een sabbatical van whisky---
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”