The GlenAllachie Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 30 Aug 2020, 16:50

Nou da's snel. Zijn we het met z'n allen weer eens. Een hoop werk aan de winkel nog voor Mr. Walker v.w.b. de core range. Dat ik die Rye wood wel lekker vind is puur persoonlijke voorkeur denk ik. Maar om daar nou een hele fles voor aan te schaffen…..
3 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 31 Aug 2020, 19:39

Erik1908 schreef:Nou da's snel. Zijn we het met z'n allen weer eens. Een hoop werk aan de winkel nog voor Mr. Walker v.w.b. de core range. Dat ik die Rye wood wel lekker vind is puur persoonlijke voorkeur denk ik. Maar om daar nou een hele fles voor aan te schaffen…..

Ik ben heel blij dat ik hier via het forum destijds samples heb kunnen krijgen van die nieuwe core range. Een hele fles was ik denk ik niet heel gelukkig van geworden, ook ik vond ze erg tegenvallen. En ach, mocht dat ooit veranderen en GlenAllachie gaat geweldig/onmisbaar spul bottelen dan ga ik dat vast via dit forum wel horen :)
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 31 Aug 2020, 19:44

Daan schreef:
Erik1908 schreef:Nou da's snel. Zijn we het met z'n allen weer eens. Een hoop werk aan de winkel nog voor Mr. Walker v.w.b. de core range. Dat ik die Rye wood wel lekker vind is puur persoonlijke voorkeur denk ik. Maar om daar nou een hele fles voor aan te schaffen…..

Ik ben heel blij dat ik hier via het forum destijds samples heb kunnen krijgen van die nieuwe core range. Een hele fles was ik denk ik niet heel gelukkig van geworden, ook ik vond ze erg tegenvallen. En ach, mocht dat ooit veranderen en GlenAllachie gaat geweldig/onmisbaar spul bottelen dan ga ik dat vast via dit forum wel horen :)

En dan weten we jouw op onze beurt wel weer te vinden voor wat watertandende samples :bigsmile
0 x
Afbeelding

Daan
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 31 Aug 2020, 19:46

Cask1988 schreef:En dan weten we jouw op onze beurt wel weer te vinden voor wat watertandende samples :bigsmile

Mocht ik aan de GlenAllachie gaan, prima hoor! haha!

Voorlopig zie ik het nog niet echt gebeuren.. heb er nog 2 staan hier, allebei IB's (waaronder de VW).
Denk dat dat vooral zware sherry-bommen zijn. Maar de core range vond ik echt niet heel boeiend (ik had natuurlijk gehoopt op een nieuwe Allardice ofzo..)
1 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

Lakerfield
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Lakerfield » 31 Aug 2020, 21:36

Daan schreef:
Cask1988 schreef:En dan weten we jouw op onze beurt wel weer te vinden voor wat watertandende samples :bigsmile

Mocht ik aan de GlenAllachie gaan, prima hoor! haha!

Voorlopig zie ik het nog niet echt gebeuren.. heb er nog 2 staan hier, allebei IB's (waaronder de VW).
Denk dat dat vooral zware sherry-bommen zijn. Maar de core range vond ik echt niet heel boeiend (ik had natuurlijk gehoopt op een nieuwe Allardice ofzo..)

Met de core range heb ik geen ervaring en zo te lezen is dat misschien maar beter ook, maar de 2 single cask releases die ik open heb staan (2006 PX & 2007 Oloroso) zijn wel de moeite waard voor de sherryliefhebber. Helaas te jong om echt iets spannends te zijn maar een bak smaak gegarandeerd :goedgedaan
3 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”