The GlenAllachie Expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
MoreBowmore
Senior
Senior

Re: The GlenAllachie Expressies

Ongelezen berichtdoor MoreBowmore » 27 Jul 2019, 14:39

En anders zou deze nog te bestellen moeten zijn bij http://www.whiskyworld.nl/ … waar deze bottelingen vandaan komen en waar ze de huidige reeks altijd wel op voorraad hebben!
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 27 Jul 2019, 19:50

Begreep dat ze in de Van Wees winkel (whiskyworld) ook op zijn.
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 30 Aug 2020, 08:36

Iemand deze als eens geprobeerd? Ultra simpele instap expressie maar soms zie je dat soort dingen over het hoofd terwijl het best geinig kan zijn. Zit er over te denken om hem eens mee te bestellen als extraatje.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Aug 2020, 09:34

Cask1988 schreef:Iemand deze als eens geprobeerd? Ultra simpele instap expressie maar soms zie je dat soort dingen over het hoofd terwijl het best geinig kan zijn. Zit er over te denken om hem eens mee te bestellen als extraatje.
Lijkt wel een fles van net voor de overname.
0 x

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 30 Aug 2020, 09:41

Cask1988 schreef:Iemand deze als eens geprobeerd? Ultra simpele instap expressie maar soms zie je dat soort dingen over het hoofd terwijl het best geinig kan zijn. Zit er over te denken om hem eens mee te bestellen als extraatje.

En nu te krijgen bij D12 voor €17,95
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

edwin5
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor edwin5 » 30 Aug 2020, 09:53

Er komt weer een nieuwe batch uit. Weet iemand waar je die kan bestellen of heeft iemand contacten?
0 x

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Aug 2020, 10:54

Reichenbach schreef:Lijkt wel een fles van net voor de overname.

Klopt, juni 2017 BenRiach verkocht en juli 2017 Glenallachie gekocht. Die miljoentjes hebben niet lang op zijn bankrekening gestaan :-)

Eerste batch van de nieuwe GlenAllachie kwam dacht ik medio 2018 uit.
0 x
Afbeelding

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 30 Aug 2020, 11:42

Maar wel of niet onder BW gebotteld, geeft niet echt antwoord op m’n vraag.. heeft iemand ervaring met deze borrel?
0 x
Afbeelding

Freezeroz
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Aug 2020, 12:01

Cask1988 schreef:Maar wel of niet onder BW gebotteld, geeft niet echt antwoord op m’n vraag.. heeft iemand ervaring met deze borrel?

Ik had deze fles ondanks zijn lage rating in de GlenAllachie Range Share gestopt puur om een set van 8 flessen te kunnen maken. Het was de goedkoopste fles uit de set, en naar mijn mening ook de minste.
1 x

Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Freddy » 30 Aug 2020, 12:52

Freezeroz schreef:
Cask1988 schreef:Maar wel of niet onder BW gebotteld, geeft niet echt antwoord op m’n vraag.. heeft iemand ervaring met deze borrel?

Ik had deze fles ondanks zijn lage rating in de GlenAllachie Range Share gestopt puur om een set van 8 flessen te kunnen maken. Het was de goedkoopste fles uit de set, en naar mijn mening ook de minste.

Heb deze set ook van Roelof gehad en ben het met hem eens dat dit de minste was.
Maar vond het een prima instap whisky.
2 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 30 Aug 2020, 13:05

Freezeroz schreef:

Ook ik heb deze set toen afgenomen en eens met Roelof en Freddy, het is wel oké, maar wel de minste van de reeks.
Het is zoals je vaak wel hebt bij dit soort goedkope instappers: In de neus zit het allemaal nog wel goed, vaak best vol, rijk, fris, fruitig en zo.
Maar in de smaak en finish gaat het lage Abv (en de vermoedelijk vrij jonge whisky die erin zit) toch meer parten spelen, wordt het gauw wat dun en vlakjes en is de finish vaak niet heel erg lang.
Maar voor een simpel wegnippertje tijdens een film of zo zou dit prima kunnen.
3 x

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 30 Aug 2020, 13:17

Dre schreef:Maar voor een simpel wegnippertje tijdens een film of zo zou dit prima kunnen.

Dat zou idd m’n voornaamste doel zijn.

Het is zo te lezen geen dram om uitgebreid voor te gaan zitten maar het overwegen nog wel waard dus. Ondanks dat het wel de minste van het stel was.. Zal hem onderhand eens mee laten komen met een toekomstige bestelling. Zal daarna m’n bevindingen hier eens delen. Thanks voor jullie meningen in ieder geval! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Erik1908
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Erik1908 » 30 Aug 2020, 14:09

Ik heb ook meegedaan met de range share. Daarnaast heb ik nog was extra samples gekocht van wat wine finishes. Ik heb ze nog niet allemaal op, maar ik kan al zeggen dat ik nog niet overtuigd ben van de core range van Glenallachie. De Rye wood finish vind ik een prima daily dram; daarnaast is de 10y cs gewoon goed en de 12y ok-ish.
0 x
Days up and down they come, like rain on a conga drum. Forgotten most, remember some but don't turn none away (Townes van Zandt).
Afbeelding

Fat Bastard!
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 30 Aug 2020, 15:18

Helemaal eens over de 10CS, vind ik persoonlijk de beste van de core range (heb de 25 ook geproefd, zeker een mooie dram maar als je de prijs ziet wordt hij ineens erg wrang ;) ).
De wood finishes zit nog wel wat verschil in per batch.
1 x
Afbeelding

Cask1988
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 30 Aug 2020, 15:50

Fat Bastard! schreef:Helemaal eens over de 10CS, vind ik persoonlijk de beste van de core range (heb de 25 ook geproefd, zeker een mooie dram maar als je de prijs ziet wordt hij ineens erg wrang ;) ).
De wood finishes zit nog wel wat verschil in per batch.

Sluit ik me ook bij aan. 10CS en 12yo beste. 18 & 25 vielen me toch tegen en vind ik P/Q wise veel te duur.
1 x
Afbeelding

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”