whisky4wood schreef:Duitsland is vaak goedkoper met standaard bottelingen. Hulde, maar weet iemand waar het verschil in zit. Lagere accijns of zo?
dat. vandaar ook dat de meeste Duitse shops niet (meer) buiten Duitsland verzenden.
whisky4wood schreef:Duitsland is vaak goedkoper met standaard bottelingen. Hulde, maar weet iemand waar het verschil in zit. Lagere accijns of zo?
Fat Bastard! schreef:whisky4wood schreef:Duitsland is vaak goedkoper met standaard bottelingen. Hulde, maar weet iemand waar het verschil in zit. Lagere accijns of zo?
dat. vandaar ook dat de meeste Duitse shops niet (meer) buiten Duitsland verzenden.
Fat Bastard! schreef:whisky4wood schreef:Duitsland is vaak goedkoper met standaard bottelingen. Hulde, maar weet iemand waar het verschil in zit. Lagere accijns of zo?
Zal het verschil in prijs voor D12 vooral een verschil in accijns zijn (en wat ze er zelf verder van maken).HammerHead schreef:De btw is in Duitsland ook lager (19 ipv 21%).
Reichenbach schreef:Zal het verschil in prijs voor D12 vooral een verschil in accijns zijn (en wat ze er zelf verder van maken).HammerHead schreef:De btw is in Duitsland ook lager (19 ipv 21%).
De btw zal in beide gevallen de Nederlandse zijn.
In de EU betaal je Btw in het land van aankoop, accijns in het land van bestemming. Toch een raar dingetje in een zogenaamde vrije Europese markteconomie.
Reichenbach schreef:Oké, dat wist ik dus niet.
green-hornet schreef:Ik ben benieuwd naar de prijzen.
Nuyts schreef:green-hornet schreef:Ik ben benieuwd naar de prijzen.
Tussen de 49 en 51£
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten