online whisky reviews

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1622
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: online whisky reviews

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 30 Mar 2018, 14:08

Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat de gemiddelde kwaliteit van single malt whisky behoorlijk hoog ligt als je het vergelijkt met andere destillaten. Een hoop 12 jarige standaard malts zijn gewoon prima te drinken, maar het ontbreekt vaak aan diepgang en complexiteit. Zo'n whisky scoort dan ergens tussen de 75 en de 80. Dit maakt het nog geen slechte whisky.

Ik houd er naar de onderkant toe eigenlijk weinig rekening mee. Voor mij is alles boven de 70 iig acceptabel genoeg om nog met enig plezier weg te drinken, alleen heeft zo'n whisky wel duidelijke onvolkomendheden.
1 x

Gebruikersavatar
Reichenbach
Moderator
Moderator
Berichten: 3970
Lid geworden op: 11 Feb 2017, 18:53
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: online whisky reviews

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 30 Mar 2018, 17:51

Als je niks met het werk van Picasso hebt wil toch niet zeggen dat het slechte kunstwerken zijn?Je bent toch niet verplicht een score te geven? Als je iets niet te hachelen vind omdat het je ding niet is score je toch niet?
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13

Re: online whisky reviews

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 30 Mar 2018, 19:02

Hoewel ik het ook nog altijd vreemd vind pas ik me ook aan aan de gangbare schaal.
Hoewel je je inderdaad kan afvragen waarom je een schaal moet aanhouden van 0 tot 100,
als je enkel het spectrum van 60 tot 100 gebruikt.
Ik denk dat het al heel wat anders zou zijn als je de schaal van 1 tot 10 gebruikt.
Als je iets echt slecht vindt dan zou je in principe onder de 50 moeten kunnen scoren.
Slecht is gewoon slecht. En ja, ook dit mag je scoren volgens mij.
Heel de smaakbeleving en het punten geven is subjectief en dus geen wetenschap.
En wat de gemiddelde kwaliteit betreft:
als over het algemeen de kwaliteit behoorlijk hoog is heb je nog altijd het onderste en bovenste van de schaal.
Het minst goede en het beste, je zou dan dus ook het volledige spectrum kunnen gebruiken.
0 x


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten