Glenrothes expressies
Glenrothes expressies
Net de Glenrothes 1991 geproefd. Fantastische whisky! Heeft iemand ervaring met andere expressies van Glenrothes? Ben benieuwd of de rest ook de moeite waard is.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Glenrothes 1991
Ik heb vorig jaar of zo eens een Glenrothes gekocht. Ik weet niet meer welke expressie, maar ik was er niet van onder de indruk. Ik heb sedertdien geen nieuwe meer aangeschaft. Ik heb nu bij een bestelling die ik pas kreeg, een sample van 10cl Glenrothes 1987 ontvangen. Ik zal je iets laten weten als ik het open doe.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
-
bourgondier
- Nieuwkomer

Re: Glenrothes expressies
Ik heb in mijn assortiment alleen Glenrothes Select Reserve, wat zeer goed meeviel! Kga me zeker aan andere whisky's wagen van Glenrothes!
0 x
bourgondier schreef:Ik heb in mijn assortiment alleen Glenrothes Select Reserve, wat zeer goed meeviel! Kga me zeker aan andere whisky's wagen van Glenrothes!
Ik heb onlangs mijn geopende fles Glenrothes Select Reserve geruild met iemand anders, daar ik die niet top vond. Niet onaardig, maar heel moutig.
Dat was het even voor wat Glenrothes betreft, totdat... ik twee weken terug op de Mitra WX was en Dennis me de 1994 en 1998 liet proeven. Beduidend beter!
Het is natuurlijk ook maar waar je van houdt en wat je lekker vind...
0 x
-
bourgondier
- Nieuwkomer

JayDie schreef:bourgondier schreef:Ik heb in mijn assortiment alleen Glenrothes Select Reserve, wat zeer goed meeviel! Kga me zeker aan andere whisky's wagen van Glenrothes!
Ik heb onlangs mijn geopende fles Glenrothes Select Reserve geruild met iemand anders, daar ik die niet top vond. Niet onaardig, maar heel moutig.
Dat was het even voor wat Glenrothes betreft, totdat... ik twee weken terug op de Mitra WX was en Dennis me de 1994 en 1998 liet proeven. Beduidend beter!![]()
Het is natuurlijk ook maar waar je van houdt en wat je lekker vind...
Dan zal ik daar de volgende keer eens in investeren, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog maar een leek ben op whiskyvlak.
Maar hoop hier véééél bij te leren!
0 x
Hallo,
Glenrothes heb je diverse bottelingen. Zelf vindt ik de ultimate selectie erg prettig.
Kan jullie vermelden dat het een leuke disteleerdeij is, echter voor bezoekers gesloten.
Vorig jaar hadden wij de mazzel dat we de distilery manager tegen het lijf liepen en een prive rondleiding kregen.
Mocht je ooit op whisky reis gaan ga dan naar het plaatsje rothes erg leuk, heel klein en maar een hotel.
Gr,
Henk
Glenrothes heb je diverse bottelingen. Zelf vindt ik de ultimate selectie erg prettig.
Kan jullie vermelden dat het een leuke disteleerdeij is, echter voor bezoekers gesloten.
Vorig jaar hadden wij de mazzel dat we de distilery manager tegen het lijf liepen en een prive rondleiding kregen.
Mocht je ooit op whisky reis gaan ga dan naar het plaatsje rothes erg leuk, heel klein en maar een hotel.
Gr,
Henk
0 x
- WhiskyNotes
- Actief lid

Glenrothes 1991 is erg typisch.
Glenrothes 1994 is veel frisser, veel meer citrus, dus wellicht minder aan te raden.
Glenrothes 1998 is een beetje de mix van de twee.
Select Reserve vind ik minder goed.
De oude expressies (jaren '70 en '80) zijn ook erg mooi (meestal erg fruitig), maar wel duur.
Glenrothes 1994 is veel frisser, veel meer citrus, dus wellicht minder aan te raden.
Glenrothes 1998 is een beetje de mix van de twee.
De oude expressies (jaren '70 en '80) zijn ook erg mooi (meestal erg fruitig), maar wel duur.
0 x
WhiskyNotes schreef:Glenrothes 1991 (...)
Glenrothes 1994 (...)
Glenrothes 1998 (...)
Agree, absoluut!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Wel, nu de discussie zich wat verder zet. Ik heb al gezegd dat ik niet meer wist welke Glenrothes ik niet zo lekker vond. Ik heb hem terug in de warenhuizen zien liggen nu feestdagen eraan komen en het is de Select Reserve. Zeker weten. Ik vond hem niet te best en teveel naar caramel ruiken en smaken.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
johan brugge schreef:Ik heb hem terug in de warenhuizen zien liggen nu feestdagen eraan komen en het is de Select Reserve.
Let op... die andere flessen zien er exact hetzelfde uit, op de etiketopdruk na...
Ik vond de Select Reserve te moutig. Wel vol van smaak. Eigenlijk vond ik het een Tullibardine 1993, maar dan voller van smaak...
0 x
- WhiskyNotes
- Actief lid

Er is trouwens niet één Select Reserve. Het doel van deze non-vintage was juist om verschillende batches te kunnen uitbrengen met een verschillende samenstelling maar wel dezelfde naam. Grosso modo wel gelijkaardig natuurlijk, maar de kans is klein dat we het allemaal over dezelfde Select Reserve hebben.
0 x
Ik ben na het proeven van een Select Reserve als een 'idioot' gaan verzamelen
Op dit moment in mijn collectie (naast samples, giftsets, plints, glazen etc) :
Distilled Bottled Verpakking
1973 2000 Tube
1979 2004 Karton + Asbak
1985 2005 Karton
1987 2000 Tube
1989 2001 Karton + Asbak
1991 2008 Karton
1992 2004 Karton + Asbak
1994 2008 Karton
1995 2011 Doos
1998 2011 Doos
2001 2012 Karton
John Ramsay Reserve
Select reserve (oud en nieuw label)
Robur Reserve
Alba reserve
De 2001 Vintage gevonden dankzij mensen hier op het forum, nogmaals bedankt!
De John Ramsay reserve is een van de meest complete whisky's die ik ook heb geproefd.. wel onbetaalbaar helaas 
Op dit moment in mijn collectie (naast samples, giftsets, plints, glazen etc) :
Distilled Bottled Verpakking
1973 2000 Tube
1979 2004 Karton + Asbak
1985 2005 Karton
1987 2000 Tube
1989 2001 Karton + Asbak
1991 2008 Karton
1992 2004 Karton + Asbak
1994 2008 Karton
1995 2011 Doos
1998 2011 Doos
2001 2012 Karton
John Ramsay Reserve
Select reserve (oud en nieuw label)
Robur Reserve
Alba reserve
De 2001 Vintage gevonden dankzij mensen hier op het forum, nogmaals bedankt!
0 x
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar Glenrothes vintages, bij drankdozijn is het assortiment recent uitgebreid! (en dus ook met de door mij gezochte 2001 vintage)
0 x
Iemand de nieuwe Glenrothes van Van Wees al geproefd? Ben benieuwd of hier al ervaringen mee zijn. Zoals altijd bij Van Wees weer schappelijk geprijsd 

0 x
emand de nieuwe Glenrothes van Van Wees al geproefd? Ben benieuwd of hier al ervaringen mee zijn. Zoals altijd bij Van Wees weer schappelijk geprijsd
Ben ik ook benieuwd naar. Ik heb hem wel zien staan maar niet gekocht omdat ik de vorige wat vond tegenvallen.
0 x
Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”