Wolfburn-expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Wolfburn-expressies

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Dec 2016, 07:53

Wolfburn heeft in haar jonge bestaan al redelijk wat verschillende whiskies gelanceerd. In dit topic kunnen jullie de ervaringen met de whisky van Wolfburn kwijt.
0 x
Affirmanti incumbit probatio

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wolfburn-expressies

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 23 Dec 2016, 07:56

Meteen maar input: de hand crafted (de eerste reguliere release) vind ik zeer geslaagd voor een 3 jaar oude. Wellicht dat mede door de rijping op ex-Islay-vaten hem een volwassener karakter geeft. Verder is het destillaat schoon en fris.

De Aurora heb ik ook geproefd, maar die vond ik eigenlijk nauwelijks uitgesproken en saai. Ik denk dat het karakter van het distillaat zich ook niet zo leent voor een korte rijping in sherryvaten (tenzij de whiskies straks een stuk ouder zijn).
0 x

mdvanderheide
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mdvanderheide » 22 Jan 2017, 20:55

Helemaal mee eens voor wat betreft die Aurora.
Deze whisky heeft wat mij betreft weinig diepgang en is nogal vlak van smaak. Niet mijn ding iig.
0 x
Afbeelding

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 24 Jan 2017, 11:46

Zelfde geldt voor de Wolfburn Sherry Oak, 4 jaar oud, heeft een FINISH op sherry vaten, maar hij heeft ergelijk weinig smaak, zeker voor die prijs
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 24 Jan 2017, 11:54

De sherry oak is toch de Aurora?
0 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Peter_vintage1992
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Peter_vintage1992 » 24 Jan 2017, 11:56

Cor - Vinabc schreef:De sherry oak is toch de Aurora?

Je hebt gelijk, zat even niet op te letten :bigsmile
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 24 Jan 2017, 15:33

Peter_vintage1992 schreef:
Cor - Vinabc schreef:De sherry oak is toch de Aurora?

Je hebt gelijk, zat even niet op te letten :bigsmile

Zei mijn vrouw dat ook maar eens :bigsmile
5 x

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 24 Jan 2017, 20:01

Ik snap de hele hype om wolfburn niet.
Er wordt 200-300€ betaald voor sommige van de 3y bottelingen.

Gaat mijn petje te boven.

Af en toe vraag ik me af of ik iets gemist heb als het om wolfburn gaat
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 24 Jan 2017, 21:36

Je kan het ook omdraaien; hebben sommige iets gemist dat ze deze bedragen over hebben voor een 3 yo? Zelf vind ik het een veelbelovende distillery, maar het is nu met die limited editions wel uit verhouding.
1 x

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 24 Jan 2017, 21:40

Nou ja, die prijzen voor de Inaugural Release en de zgn. specials (te krijgen op festivals) vind ik toch echt wel bezopen. De spirit heeft wel potentieel, maar het hangt ook af van het vatenmanagement en tijd. De Hand Crafted vond ik lekker, de Aurora echt tamelijk matig. Time will tell. Maar ook als Wolfburn een nieuwe versie van Macallen '60s en '70s wordt, vind ik dat de prijzen van de voornoemde specials nog wel erg hoog zijn voor een barely legal whisky.
1 x

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 25 Jan 2017, 09:19

caskstrength schreef:Nou ja, die prijzen voor de Inaugural Release en de zgn. specials (te krijgen op festivals) vind ik toch echt wel bezopen. De spirit heeft wel potentieel, maar het hangt ook af van het vatenmanagement en tijd. De Hand Crafted vond ik lekker, de Aurora echt tamelijk matig. Time will tell. Maar ook als Wolfburn een nieuwe versie van Macallen '60s en '70s wordt, vind ik dat de prijzen van de voornoemde specials nog wel erg hoog zijn voor een barely legal whisky.

Grappig ik vind net de Aurora wel potentie hebben (maar wat vlak van smaak, meer jaartjes zal dit opvangen) en de Hand Crafted iets minder :-). Trouwens met alle kosten ed moeten nieuwe distilleries wel die belachelijke prijzen en special releases uitbrengen....zeker in het begin anders lijken ze het financieel niet te redden plus eventuele investeerders willen asap hun geld terug.
0 x
140 whisky's in de sample share, check ze hier: Flessen ruilen voor samples? Nieuwe sample lijst

Jonadawi
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Jonadawi » 25 Jan 2017, 11:18

mikegerards schreef:
caskstrength schreef:Nou ja, die prijzen voor de Inaugural Release en de zgn. specials (te krijgen op festivals) vind ik toch echt wel bezopen. De spirit heeft wel potentieel, maar het hangt ook af van het vatenmanagement en tijd. De Hand Crafted vond ik lekker, de Aurora echt tamelijk matig. Time will tell. Maar ook als Wolfburn een nieuwe versie van Macallen '60s en '70s wordt, vind ik dat de prijzen van de voornoemde specials nog wel erg hoog zijn voor een barely legal whisky.

Grappig ik vind net de Aurora wel potentie hebben (maar wat vlak van smaak, meer jaartjes zal dit opvangen) en de Hand Crafted iets minder :-). Trouwens met alle kosten ed moeten nieuwe distilleries wel die belachelijke prijzen en special releases uitbrengen....zeker in het begin anders lijken ze het financieel niet te redden plus eventuele investeerders willen asap hun geld terug.

Buiten de inaugural release zou ik met de prijzen kunnen leven want ze vragen max €50-60 per release. Echter wat daarna geboden wordt voor deze flessen op veiling is voor mijn onbegrijpbaar. Flessen gaan 5x over de kop
0 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Jan 2017, 11:37

Daar zit in mijn optiek ook het probleem. Het is niet de distillery die de gekte veroorzaakt. De festival bottelingen zijn niet spot goedkoop met grofweg 65 GBP, maar komen niet in de buurt van de €200-300 of soms zelfs €400. Het is wat er daarna met de flessen gebeurt.
0 x

mikegerards
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor mikegerards » 25 Jan 2017, 13:21

Cor - Vinabc schreef:Daar zit in mijn optiek ook het probleem. Het is niet de distillery die de gekte veroorzaakt. De festival bottelingen zijn niet spot goedkoop met grofweg 65 GBP, maar komen niet in de buurt van de €200-300 of soms zelfs €400. Het is wat er daarna met de flessen gebeurt.

Daarmee is Wolfburn geen uitzondering he. Alles wat "speciaal" is gaat voor belachelijk prijzen over de toonbank. Vaak ten koste van de liefhebber die hem gewoon wil drinken
0 x
140 whisky's in de sample share, check ze hier: Flessen ruilen voor samples? Nieuwe sample lijst

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 25 Jan 2017, 14:44

mikegerards schreef:
Cor - Vinabc schreef:Daar zit in mijn optiek ook het probleem. Het is niet de distillery die de gekte veroorzaakt. De festival bottelingen zijn niet spot goedkoop met grofweg 65 GBP, maar komen niet in de buurt van de €200-300 of soms zelfs €400. Het is wat er daarna met de flessen gebeurt.

Daarmee is Wolfburn geen uitzondering he. Alles wat "speciaal" is gaat voor belachelijk prijzen over de toonbank. Vaak ten koste van de liefhebber die hem gewoon wil drinken

Toonbank? Die specials zijn niet of nauwelijks in winkels te krijgen. Die eer valt denk ik te beurt aan de flippers.
0 x

Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”