Ardnamurchan-expressies

Hier beperken we ons tot Schotse single malt, dus afkomstig van één distilleerderij.
Gebruikersavatar
Freddy
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1201
Lid geworden op: 18 Nov 2014, 21:17
Locatie: Friesland.
Contact:

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Freddy » 23 Okt 2020, 20:29

Dat setje hoort toch bij een online proeverij?[/quote]
Dat klopt helemaal, ik heb dat setje ook, en als het goed is krijgt je via jouw slijter binnenkort een inlogcode voor de online tasting op woensdag 4 november. Nou staat het eenieder natuurlijk vrij om daar wel of niet op te wachten, maar ik ga de 4e wel meedoen in ieder geval.[/quote]

Thanks Dre voor de info.
Ik moet het setje nog ophalen bij mijn slijter.
0 x
Afbeelding

Ruil of verkoop samples van mijn open flessen behoort altijd tot de mogelijkheid.

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2464
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 23 Okt 2020, 22:59

Ik heb het setje ook (fijn hè, dat gerecyclede karton.....wat een bud-lucht) maar had voor de 4-de al een online proeverij gepland staan dus kijk het wel terug.
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
hfos
Senior
Senior
Berichten: 217
Lid geworden op: 11 Nov 2013, 14:38
Locatie: Eindhoven

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor hfos » 24 Okt 2020, 10:57

Inderdaad, had met een proeverij te maken. Heb niet gevraagd wanneer of zo dat was, maar de flesjes zijn groot genoeg om 2x uit te tappen ;)
1 x
Afbeelding

Wahlee
Senior
Senior
Berichten: 466
Lid geworden op: 18 Feb 2015, 16:29
Contact:

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 27 Okt 2020, 06:39

Anton schreef:Was vandaag nog te koop voor ongeveer 55€ op the oldpipe in Boxmeer


Beetje mosterd na de maaltijd, maar the old pipe ligt in sint oedenrode. Is van fam. Van Boxmeer.
2 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2000
Lid geworden op: 05 Aug 2015, 14:18

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 04 Nov 2020, 14:47

Twee flessen van de inaugural release b. 1, totaal bijna 16.000 flessen, vandaag op de veiling bij Catawiki en vanuit Nederland aangeboden. Staan beide op dit moment op ca. € 150.00
Dit is er een van: https://www.catawiki.nl/l/41994987-ardn ... -2020-70cl
Waar is het aanbod van onze slijters, vraag ik mij af....?
Een paar dagen geleden was mijn slijter (nou ja) nog in afwachting van de verdeelsleutel voor Nederland van de importeur.....
Ik pas even :D

PS
Ik zie dat het hier niet om de single cask gaat die deze maand wordt verwacht maar om de reguliere eerste uitgave. Foutje dus.
Maar niet voor wat betreft de prijs, die ik ronduit belachelijk vind.
Daar zal ik wel niet de enige in zijn.
:bottomsup
1 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4848
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 04 Nov 2020, 19:30

Tsja..., je kunt de aanbieder hooguit ‘aanrekenen’ dat ie de fles al op Catawiki gezet heeft. Wat wel HET uitgelezen platform is om je waar te slijten, er zitten daar heel veel mensen met een chronisch cash overschot en veel te weinig kennis... :P

De aanbieder vraagt geen € 150, er is een droefneus die het er voor neer wil tellen en de veiling loopt nog ook.
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Gebruikersavatar
Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2464
Lid geworden op: 14 Sep 2011, 11:59
Locatie: Middelharnis (G-O)

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 04 Nov 2020, 22:48

Iemand hier de tasting met Cask samples gevolgd?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3043
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Dre » 05 Nov 2020, 09:35

Fat Bastard! schreef:Iemand hier de tasting met Cask samples gevolgd?

Jazeker! En het was een geslaagde avond! Leuk praatje van de Ardnamurchmannen, informatief, die AD/09.20:01 is een fijne whisky voor die prijs en leeftijd, en wat er nog zo her en der in het vat zit smaakt zeker naar meer... Vooral de twee peated samples vond ik heel erg goed, ik werd spontaan extra blij met het besef dat ik in drie verschillende vatdelen van deze distillery participeer :bigsmile
2 x

Gebruikersavatar
Mark
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 576
Lid geworden op: 01 Aug 2010, 14:00
Locatie: Groningen

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Mark » 05 Nov 2020, 10:16

Oogadal schreef:Tsja..., je kunt de aanbieder hooguit ‘aanrekenen’ dat ie de fles al op Catawiki gezet heeft. Wat wel HET uitgelezen platform is om je waar te slijten, er zitten daar heel veel mensen met een chronisch cash overschot en veel te weinig kennis... :P

De aanbieder vraagt geen € 150, er is een droefneus die het er voor neer wil tellen en de veiling loopt nog ook.


Het kan nog gekker hoor, het tastingsetje met de 4 samples doet nu 135 euro op Catawiki :domdom
1 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4848
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 05 Nov 2020, 15:42

En dat voor een inmiddels off-line tasting setje..... :P
2 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nickvanderlinde298
Senior
Senior
Berichten: 154
Lid geworden op: 31 Okt 2019, 14:53

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 27 Nov 2020, 09:25

De rating van de 'batch 1 Inaugural Release' neemt langzaam af en de prijs waarvoor die aangeboden wordt ook!

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... rchan-2015

Blijkbaar dus toch overhyped en het geld niet waard?
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4848
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 27 Nov 2020, 19:58

Dat lijkt me een iets voorbarige conclusie..., tenminste, als je uitgaat van de release prijs van rond de € 50.
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Nickvanderlinde298
Senior
Senior
Berichten: 154
Lid geworden op: 31 Okt 2019, 14:53

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Nickvanderlinde298 » 28 Nov 2020, 17:20

Oogadal schreef:Dat lijkt me een iets voorbarige conclusie..., tenminste, als je uitgaat van de release prijs van rond de € 50.


Ik ben erg benieuwd hoe die smaakt, zeker met het idee dat Adelphi erachter zit.
Maar wat ik wil zeggen is dat er veel nieuwe releases nogal overhyped worden denk ik en dan later weer zakken, zowel in waarde als rating.
Vorige week een Nc'Nean Batch 1 mogen proeven maar ik vind het niks bijzonders. Niet slecht, maar geen speciale. Nu is er een batch 2 en 3, etc. Zal wel even zo door gaan...

Nou heeft iedereen gelukkig zijn eigen mening maar het lijkt wel alsof alles wat 'nieuw' is en maar in beperkte oplage uitkomt ook direct erg goed is...
Daftmill, Bimber, Nc'Nean, etc.

Nieuwe whisky waar ik momenteel naar uitkijk is de Lindores, de Aque Vitae vond ik al buitengewoon lekker...
0 x

Gebruikersavatar
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 4848
Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
Locatie: Drenthe

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 28 Nov 2020, 23:07

Aaah, zjuust. Ja, ik sluit me volledig aan bij je post.

Die nieuwe distilleries worden kennelijk gezien als het nieuwste wereld wonder. Alsof ze er bij Bunna, Laddie, Springbank, Ledaig, Glendronach en ga zo maar even door ineens niks meer van kunnen.... :?
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional
Berichten: 1168
Lid geworden op: 11 Nov 2015, 11:47
Contact:

Re: Ardnamurchan-expressies

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 29 Nov 2020, 00:29

Nickvanderlinde298 schreef:
Oogadal schreef:Dat lijkt me een iets voorbarige conclusie..., tenminste, als je uitgaat van de release prijs van rond de € 50.


Ik ben erg benieuwd hoe die smaakt, zeker met het idee dat Adelphi erachter zit.
Maar wat ik wil zeggen is dat er veel nieuwe releases nogal overhyped worden denk ik en dan later weer zakken, zowel in waarde als rating.
Vorige week een Nc'Nean Batch 1 mogen proeven maar ik vind het niks bijzonders. Niet slecht, maar geen speciale. Nu is er een batch 2 en 3, etc. Zal wel even zo door gaan...

Nou heeft iedereen gelukkig zijn eigen mening maar het lijkt wel alsof alles wat 'nieuw' is en maar in beperkte oplage uitkomt ook direct erg goed is...
Daftmill, Bimber, Nc'Nean, etc.

Nieuwe whisky waar ik momenteel naar uitkijk is de Lindores, de Aque Vitae vond ik al buitengewoon lekker...


Ik vrees dat men ook niet kijkt naar of het goed smaakt, maar vooral of het goed geld oplevert. En dan is de eerste release het meest interessant. Overigens geldt dat niet voor iedereen. Maar het draagt zeer zeker/enorm bij aan de hype.
Bij Waterford zag je een enorme vraag naar de eerste batches en nu is het (akelig) stil. Iemand gehoord over de release van eind oktober/begin november?
Ik zie het iedere keer gebeuren. Raasay is de volgende.
2 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.


Terug naar “Schotse single malt (Scottish Single Malt)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten