http://www.tasbrouwwinkel.nl/epages/PH2 ... ageSize=10Dit is het vaatje. De drie liter versie.
Toen ik deze link als cado suggestie naar mijn vrouw gestuurd had vroeg ze nog aan mij of ik geen 5 liter vat wilde. Is tenslotte maar 1 euro duurder.
Maar dan moet je wel zoveel whisky inkopen dat het wel erg gek wordt voor een probeerseltje.
Toen het vaatje uitgepakt was heb ik allerlei wilde ideeën gehad met waarmee ik het wilde vullen.
Litertje 105 en glen livet 12y met een Laphroaig of een andere rokerige leek me wel wat.
Maar ik wilde perse ook een fles als referentie overhouden om het verschil te kunnen proeven.
Het vaatje vullen met een blend van verschillende blends leek me ook wel wat.
Later toch maar besloten om het voor de eerste keer simpel te houden.
Het vaatje is tenslotte meerdere keren te gebruiken.
Dus bij de bekende online groothandel 5 flessen Glen Moray the Elgin Classic aangeschaft.
Dit is een single die ik wel vaker in huis heb.
1 fles als referentie
4 om het vat te vullen met 2,8 liter en ik had nig een aangebroken fles thuis staan waar het vat mee tot de rand is gevuld.
Het resultaat zien jullie op de foto. Ik heb er nu 2 keer van gesnoept.
De eerste keer na ongeveer een week en ik vond het verschrikkelijk smerig. Echt alsof ik een glen talloch moest verstouwen.
Nu weer twee weken later valt het echt alles mee.
Het scherpe wat me tegenstond is nu veel minder en het lijkt weer meer op een single malt.
Maar zoals ik al in de eerste post aangegeven heb versta ik de kunst van de smaaknotitie schrijven (en lezen) helemaal niet.
Komt waarschijnlijk door de 3 pakjes zware shag per week.