Joep schreef:... Is dat normaal voor een beginner? Ik lees hier alleen maar positieve reacties op de HP 12yo. Ik ben denk ik toch meer van de zoete fruitige whisky's
Joep, ... dat is echt een kwestie van (dus persoonlijke) smaak en voorkeur, en ja die kan door ervaring veranderen maar of dat zo is en de mate waarin, dat kan niemand voorspellen.
De meeste HP's (zeker de OB's) zijn mooie gebalanceerde whiskies. Ze hebben ook altijd wat turf, peat, rokerigs van het medicinale type. Heel mild in vergelijking met de meeste Islay's bijvoorbeeld. Dat vind je lekker of niet. En ja dat kan een kwestie van tijd en (drink-)ervaring zijn. En ook dan kan het twee kanten opgaan

Misschien vind jij een geturfde Islay wel vies, dat zou zo maar kunnen. Niks op tegen. Ik ben na, pakweg, 40 jaar drinken nog steeds een zoetekauw. Een HP vind ik meestal erg goed omdat daar de turf vrij subtiel is (en zelfs dat kan
met leeftijd te maken hebben). Ik kan turf heerlijk vinden maar ook vies, zolang het maar in de voor mij juiste verhouding is.
Lees ook maar eens door deze:
Smokehead, Islay Single malt, 6yo, 43% om te zien hoe de meningen cq smaken, verdeeld kunnen zijn. Mooi toch !